Željka Horvat-Vukelja poznata je dječja spisateljica, glavna urednica Modre laste, autorica je mnogih slikovnica, kratkih priča, zbirka priča te dvadesetak igrokaza. Njezina najpoznatija djela su ‘Hrabrica’, ‘Panjoglav’, ‘Poplava iz šalice kave’, ‘Slikopriče’, ‘Leteći glasovir’, ‘Petra uči plivati’ i mnoga druga djeci draga djela.
Tako je u četvrtak, 25. veljače, Željka Horvat-Vukelja gostovala na književnom susretu u varaždinskoj IV. osnovnoj školi gdje je održala susrete s učenicima prvih i drugih te trećih i četvrtih razreda.
Sitna, vedra i vesela književnica, koja je ujedno i sama pedagoški radnik, držala je pozornost učenika svojim zanimljivim pričama tijekom cijelog susreta. Kad su se učenici razišli, zamolili smo gospođu Željku za kraći razgovor.
Gospođo Željka, što Vas najviše raduje na susretima s učenicima?
Raduju me odgovori, raduje me interakcija, aktivnosti djece i, moram reći, nadasve kulturno ponašanje koje mi omogući da lijepo komuniciramo.
Zašto su susreti učenika s književnicima važni?
Važni su zato da dijete ne misli da je pisac neki apstraktni pojam nego da vide da je to čovjek kao što su svi drugi ljudi, ali da o nekim stvarima malo drugačije razmišlja. Susret s piscem je način da djeca uđu malo u svijet pisaca.
Imate li neke posebno lijepe uspomene ili doživljaje s Vaših susreta s djecom?
Imam jako lijepih doživljaja. Neke sam čak i zapisala. Sjećam se jednog dječaka iz Čakovca. Jako je na početku bio nervozan, stalno je nešto tupkao, lupkao. Mislila sam, neću ga opomenuti, a smetao mi je. Snagom priče ću ga primiriti da uđe u taj doživljaj. I ušao je u priču, umirio se, slušao, bio je jako miran. Postao je jedna druga osoba.
Koja bi bila Vaša preporuka roditeljima i učiteljima – kako razvijati naviku čitanja i ljubav djece prema knjizi i čitanju općenito?
Tu smatram jako važne časopise. Preko obične enigmatike, preko križaljčica koje će roditelj rješavati zajedno s djetetom može se ući u svijet časopisa. Kad se uđe u časopis, onda se svaki dan pročita neka straničica. Može se čitati strip s roditeljem s podijeljenim ulogama. Časopis se čita svaki dan pomalo, onako kako se uzimaju vitamini, čita se malo po malo kao da se uzima vitaminski pripravak. Ne mora se odmah cijeli pročitati, samo poneke djetetu drage stranice. To mislim da je jako važno za stjecanje navike čitanja.