Hitna služba ne odbija pacijente, ali velik je broj ne-hitnih slučajeva

Reforma hitne pomoći jedna je od prvih koju će provesti Dario Nakić, novi ministar zdravlja. Naime, prema pisanju Večernjeg lista, većina pacijenata dosad je mogla i morala biti zbrinuta izvan hitnog prijama te je liječnik obiteljske medicine iz nejasnog razloga ‘ispao’ iz procesa pregleda i obrade bolesnika te ga se zaobilazilo na putu do bolnice.

Prema planu ministra Nakića, to zaobilaženje će se dokinuti jer će prije bolničke hitne pacijenta morati pregledati ili njegov obiteljski liječnik ili izvanbolnička hitna služba. Direktno u bolničku hitnu ići će samo životno ugroženi pacijenti.

Jasminka Begić, ravnateljica Zavoda za hitnu medicinu nije htjela komentirati najavljenu reformu.

– Na pitanja o reformi ne mogu odgovoriti jer nije pokrenuto e-savjetovanje ili otvorena javna rasprava.

Prema službenim odgovorima objavljenim na internetskoj stranici Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu postoji jasan djelokrug Hitne medicinske službe.

– Hitna zbrinjava stanja koja neposredno ugrožavaju ljudski život ili zdravlje te je brzina reakcije i dostupnost odlučujući čimbenik njezine učinkovitosti. Danas je uvriježeno mišljenje kako hitna medicinska služba radi sve i svašta: pregledava grla, ispire uši, vodi pacijenta kući jer nitko nije došao po njega i slično. Objavljenim odgovorima se želi pojasniti građanima da se pozivanjem HMS-a za stanja koja nisu hitna nepotrebno i nepoželjno opterećuje sustav hitne službe koji nije neograničenih resursa. Zbrinjavanje ne-hitnih stanja oduzima vrijeme timu HMS-a pri izlasku na neophodnu intervenciju.

Nekoliko je stupnjeva prema kojima se određuje hitnost, navodi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.

– Simptomi prvog stupnja hitnosti zahtijevaju žuran izlazak tima na teren, simptomi drugog stupnja nude mogućnost odgode pružanja hitne medicinske skrbi (ukoliko postoji hitniji pacijent) ili se pacijenta upućuje izabranom liječniku opće/obiteljske medicine, dok se pozivatelje sa simptomima trećeg stupnja hitnosti upućuje liječniku opće/obiteljske medicine.

Ipak, Hitna medicinska služba nikad ne odbija pacijente, ali je velik je broj ne-hitnih pacijenata.

– Jasno je da se takve dugogodišnje navike građana ne mogu promijeniti preko noći, ali treba raditi na edukaciji i osvještavanju kako bi hitna služba bila što manje opterećena takvim pozivima te spremna promptno djelovati u hitnim stanjima i situacijama zbog kojih i postoji.

Najavljena reforma, prema pisanju Večernjeg lista, obuhvatila bi sljedeće.

– Prvi i drugi stupanj trijažne kategorije može se direktno dovesti na hitni prijam bolnice. Redefinirat ćemo ulogu timova 2 u hitnoj, koji sada uglavnom služe kao transport, sanitetski prijevoz i dovoze pacijente koje prije nije pregledao liječnik. Ako pacijent nije životno ugrožen, na putu do bolničke hitne prvo će ga pregledati obiteljski liječnik, ako on nije dostupan, onda će ga pregledati liječnik izvanbolničke hitne, one koja je najbliža – izjavio je ministar zdravlja Nakić što znači da će se redefinirati i mreža hitne, ali i destimulirati pacijenti od odlaska u bolničke hitne.

Kako će to izgledati u praksi, tek treba vidjeti.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije