Ono što je najavljeno u nekoliko proteklih dana danas, 25. veljače, je i učinjeno. Sustav parkiranja na razini grada Varaždina restrukturiran je pri čemu najviše u oči bodu dodatna mjesta za parkiranje koja će se od provedbe odluke naplaćivati. Odluka će se početi provoditi s 1. ožujkom.
Ako ste dosad koristili besplatno parkiranje kod Zagrebačke 13 (ispred ljekarne i RBA banke), u dijelu Ulice Franca Prešerna (uzdužno pored Konzuma) te ispred VTV-a u Ulici kralja Petra Krešimira morat ćete promijeniti svoje navike.
Takvu odluku potvrdilo je danas Gradsko vijeće Grada Varaždina, s 12 ruku za prijedlog te 6 protiv.
Ipak, oko 150 mjesta koje se planiralo naplaćivati ostat će besplatno. Riječ je o parkingu kod stare glazbene škole (tamo je smješteno i Društvo ‘Naša djeca’.
Mario Sambolec, pročelnik Odjela za komunalne djelatnosti, na početku je istaknuo kako se radi o poboljšanju uvjeta prometa u centru grada.
Uvođenje reda na prvom mjestu
– Radi se o tome da je potrebno osloboditi mjesta za one koji trebaju parking, a ne da ih se okupira na cijele dane – istaknuo je.
Kod Društva ‘Naša djeca’ dogodio se propust jer je taj prostor darovan FOI-u za izgradnju kampusa, pa je preložio da se članak o naplaćivanju kod DND-a obriše.
Trenutni broj parkinga je 778, a sad je pod naplatom 856. Kod DND-a izgubljeno je tako 150 mjesta.
Robert Podolnjak istaknuo je da bi bilo iznimno neprikladno kad Gradsko vijeće nebi uzelo u obzir stav Odbora za statutarno-pravna pitanja, a to je odbacivanje točaka dnevnog reda vezanih za parking.
– Otkad je uspostavljena koncesija mi smo stalno mijenjali broj mjesta za parkiranje. Nismo imali kontinuitet ili maksimum, uvijek smo bili ili iznad ili ispod dogovora. Ova odluka implicira da postoji fiksni broj takvih mjesta, no mi smo stalno mijenjali taj broj, mijenjali smo cijene parkiranja – istaknuo je Podolnjak.
Nema fiksnog broja parkirnih mjesta
U odluci piše da ima neki fiksni broj, no tome nije tako, istaknuo je Podolnjak.
– Upravo je zbog takvog tumačenja ugovora i tužba iz 2012. godine gdje se govori da je Grad oduzeo mjesta koncesionaru, no taj broj nikada nije ni ugovoren.
Iz tih razloga Odbor traži da Crtorad odustane od tužbe. Na ovaj način ide se na ruku Crtoradu, kaže Podolnjak, no zato je upravo potrebno da oni i povuku tužbu.
Istaknuo je da su također da se slaže sa smanjenjem cijene podzemne garaže, no to se smije prihvatiti na jednu godinu već za vrijeme cijele koncesije.
Prema Odboru jedan stabilan odnos moguć je tek kad se obaci tužba. Mnogo toga ide u korist koncesionara i on mora zadovoljiti zahtjeve Odbora.
Omaška u prijedlogu
Goran Habuš je odgovorio kako je to bila omaška i da broj parkirališta nije fiksan, već upravo suprotno.
– Moramo se pitati što građani dobivaju ovim promjenama. A oni će biti dobitnici, pojeftiniti će cijena, bit će veća protočnost. Neće više biti 15 minuta gratis parkiranja, već 10 na početku i na kraju 5 – kazao je.
Istaknuo je Habuš i da će za neplaćanje karte biti novi model kažnjavanja. Kao i dosad, sat do kraja radnog vremena biti će umnožen s 5 kuna, no također će se dodati fiksna kazna od 40 kuna.
Enriko Parlaj istaknuo je kako HNS i HSU podržavaju prijedlog Odbora vezan za tužbu.
– Zanima me da li je moguće da koncesionar poveća broj mjesta za invalide? Točnije, da osoba s invaliditetom mogu koristi normalna mjesta da ne plaćaju parkiranje – dodao je.
U korist koncesionara?
Zlatan Avar je bio iznenađen kad je Robert Podolnjak rekao da se ide u korist koncesionara i da je to, kako je rekao Podolnjak, dobra odluka.
– Protiv sam bilo kakve dodatne naplate. A tko može u pola sata obavit sve na Banus placu?
Dodao je i da je pobliže pogledao financijsko stanje Crtorada.
– Grad je smanjenjem koncesije sebi učinio štetu jer je koncesija pala s 1.35 milijuna kuna na 150 tisuća kuna.
Složio se s Habušem, ali onim iz 2013. godine, koji je rekao kako se slaže s investitorima koji ne gledaju profit nauštrb građana.
Habuš mu je odgovorio kako nema govora o tome da se na ruku ide koncesionaru Crtoradu.
– Potpuno je iskrivljena teza. Imamo koncesiju i tako dugo dok je imamo moramo pokušati kroz nju osigurati najkvalitetniji sustav parkiranja za građane – dodao je Habuš.
Ugovor je ugovor
Natalija Martinčević je istaknula kako ugovor kod potpisivanja nije bio najbolji, no kakav god bio mora se poštovati.
– Ugovor se ne može mijenjati ako se obje strane ne slažu. To se dogodilo s ovim koncesionarom, zato smo i sada na sudu – dodala je Martinčević.
Grad je činio izmjene koje nisu bile u skladu s koncesionarom, a zbog toga je i uslijedila tužba.
– Po meni je ova odluka način da se otvori dijalog s koncesionarom, da se izbjegnu tužbe. Ugovori se ne mijenjaju jednostrano.
Vijećnik Božidar Kolarić pitao je tko će više zarađivati, a kaže da je saznao kako Tomislav Ježovita više i nije većinski vlasnik.
– Ne događa se često da Odbor za statutarno-pravna pitanja donese jednoglasnu odluku. Meni je to dovoljno, a i previše je tu nepoznanica.
Ulice su naše
Ladislav Ilčić istaknuo je kako su ulice naše vlasništvo, vlasništvo građana.
– Jedini razlog naplate parkiranja jest sprečavanje stvaranja gužvi ili parkiranja cijeli dan. Ono što oni nama rade za 7 milijuna kuna godišnje mogli bi sami raditi za mnogo manju svotu – dodao je.
Sveukupno, Grad je prevelikodušan prema Crtoradu, dodao je Ilčić i podržao prijedlog Roberta Podolnjaka.
– U interesu je i Grada i Crtorada da se to dovede u neki normalan odnos.
Otilija Cvetko, isprad Kluba HDZ-a, je odlučila podržati prijedlog, iako, ističe, zna da će građani biti nezadovoljni.
I u korist i na štetu Crtorada
Podolnjak se ponovo popeo za govornicu i podsjetio na 2006. godinu i prvu sjednicu Gradskog vijeća.
– Kroz 10 godina smo mi mijenjali uvjete koncesije. Prva izmjena bila je na štetu građana i u korist koncesionara. Ako postoji taj fiksni broj, prema teoriji Crtorada, ne smije se ni povećati ni smanjiti. A bilo je i preko 1000 parkirnih mjesta – dodao je.
Također, dodao je, kako je vrijeme za kupovanje karte palo s 10 na 5 minuta, no kad je s 10 minuta skočilo na 15, tad se koncesionar Crtorad žalio.
– Prva šteta činjena je na račun građana, a nakon toga na štetu koncesionara, nije bilo jednostrano. Neki puta koncesionaru smo pogodovali, neki puta nismo. I tad smo dobili tužbu – istaknuo je Podolnjak.
Ova odluka povratak je na ono stanje kakvo je bilo kad nas je Crtorad tužio.
– Koji sudac će nas ozbiljno shvatiti ako ovakvom odlukom dajemo argumente Crtoradu? – zapitao se.
Dotakao se i pitanja podzemene garaže.
– Izgradnjom podzemene garaže može se ukinuti sva parkirna mjesta u centru grada. Jer garažom je Crtorad dobio 450 mjesta. No mi to nismo učinili, iako to možemo prema ugovoru, već se ta mjesta koriste i danas – zaključio je Podolnjak.