S 15. veljače, kako je bilo i najavljeno, započeo je novi režim parkiranja u krugu Opće bolnice Varaždin. Time je većina problema otklonjena, no pojavili su se neki novi.
U krugu bolnice ima 310 parkirnih mjesta, od čega 220 asfaltiranih, no često se događalo da su vozila parkirana na neprimjerenom mjestu, otežavajući prolaz drugim vozilima te, što je naročito važno, vozilima hitne pomoći.
Općenito, prvi besplatni sat parkiranja u bolnici bio je dobra ideja, ali je u praksi stvorio popriličan kaos. Jer ni tih 310 parkirnih mjesta čini se kako nije bilo dovoljno, uzevši u obzir potrebe zaposlenika za parkiranjem, kao i podatak, koji je iznijela uprava bolnice, da dnevno krugom Opće bolnice prođe 1.730 vozila!
Od ovoga ponedjeljka je drugačije. Nema više besplatnog prvog sata, a nema više ni mogućnosti da bilo tko uđe u krug bolnice. Tako je barem bilo najavljeno: od ukupno 310 parkirnih mjesta, 260 ih je predviđeno za zaposlenike, a preostalih 50 za pacijente. I to pacijente kojima je potrebna hitna medicinska pomoć.
– Ta parkirna mjesta bit će samo za one koji stvarno moraju nekoga dovesti i kojima je život ugrožen – prije kretanja s novim režimom najavljivao je sanacijski upravitelj Mladen Smoljanec.
Praksa je ipak pokazala da oni koji ‘stvarno moraju nekoga doveti i kojima je život ugrožen’ nahrupe u bolnicu već u najranijim jutarnjim satima. Naime, već nakon 8 sati na ulazu u bolnicu stoji znak ‘zauzeto’ – svih 50 mjesta za pacijente je popunjeno.
Pitali smo stoga sanacijskog upravitelja Mladena Smoljanca koji su kriteriji za propuštanje tih 50 vozila, koliko ima mjesta u krugu bolnice. Sjećamo se da je tako bilo i nekada, ali da su tada na djelu kriteriji bili postavljeni prilično subjektivno.
– Nema kriterija za puštanje na slobodna parkirna mjesta, ali moram napomenuti da u krugu od oko 300 metara od bolnice postoji dovoljan broj parkirnih mjesta i to po uvjetima parkiranja kao i u bolnici. Invalidi u vozilima koja su pravilno označena i sve druge skupine hitnih bolesnika, mogu u bolnicu i to na zato posebno označena mjesta – odgovara Smoljanec, iz čega se može zaključiti da je kriterij za ulazak u krug bolnice ovaj: tko prvi, njegov parking.
U razgovoru s građanima pokazalo se da većina njih podržava novi režim parkiranja.
> Ispušni ventil: Novi režim parkiranja kod Opće bolnice podijelio građane
No ostaje otvoreno nekoliko pitanja. Jedno od njih je već dotaknuto, a to je da, uz nepostojanje kriterija tko može, a tko ne može ući, vrlo brzo dolazi do situacije u kojoj oni koji bi zaista teško oboljelo osobu ili dijete trebali dovesti što bliže liječniku to nisu u mogućnosti, osim ako već ne posjeduju invalidsku oznaku, što često nije slučaj.
Drugo pitanje koje se postavilo je da li je možda trebalo više mjesta ostaviti za pacijente, a manje za zaposlenike.
– Naši djelatnici, kao i u svim firmama, putuju na posao i moraju imati prostor za parking. Ostatak mjesta je za ostale – odgovara Smoljanec i dodaje:
– Moram napomenuti da u velikoj većini bolnica se u krug ne može, ali taj problem ćemo riješiti u dogledno vrijeme, izgradnjom garaže, a dotle ćemo nažalost morati imati privremena rješenja.
Uglavnom, Smoljanec naglašava kako su se ključni problemi riješili odmah u ovih par dana po uvođenju novog režima parkiranja, a pojedinačne probleme se rješava trenutno.
– Nadamo se da će se sve vrlo brzo sasvim posložiti sasvim – zaključuje sanacijski upravitelj.