Više od 200 učitelja i stručnih suradnika iz škola iz svih dijelova Varaždinske županije sudjelovalo je danas, 2. ožujka, u hotelu Minerva u Varaždinskim Toplicama na prvom stručnom skupu o specifičnim teškoćama učenja, među kojima su najčešće teškoće u čitanju, pisanju i računanju.
Stručni skup pod nazivom ‘Kako pomoći učenicima sa specifičnim teškoćama učenja? Izazovi dijagnostike, terapije i školske potpore’ organizirala je Varaždinska županija s Centrom za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Poliklinikom za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje.
– To što radite je od izuzetnog značaja za djecu, njihove roditelje i društvo u cjelini, što cijenimo, prepoznajemo i u potpunosti podržavamo. Želim vam dobar rad i puno novih spoznaja – istaknuo je župan Varaždinske županije Radimir Čačić, koji je otvorio stručni skup.
Njegov zamjenik Tomislav Paljak je napomenuo da obrazovni sustav često nije jasno određen prema učenicima koji imaju teškoće s čitanjem, pisanjem ili računanjem.
– Želimo skrenuti pozornost na djecu koja imaju specifične teškoće učenja, jer se s njima ne radi sustavno. Iako se često radi o natprosječno inteligentnoj djeci, događa se da se njihove teškoće ne prepoznaju na vrijeme, pa se na vrijeme ne reagira. Kad iz osnovnih škola dođu u srednje škole, problem ne nestaje, pa se otvara pitanje kako napraviti materijale, kako im olakšati učenje, kako posložiti testove znanja – rekao je zamjenik župana Tomislav Paljak, inicijator skupa, koji je naveo da ga je na to motivirala majka dvoje djece koja imaju disleksiju, a i dugogodišnje iskustvo rada u odgoju i obrazovanju.
Zahvalio je Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Poliklinici SUVAG što su bili suorganizatori stručnog skupa, a Agenciji za odgoj i obrazovanje na pokroviteljstvu.
– Puna dvorana govori kolika je važnost dijagnostike i terapije specifičnih teškoća u učenju. Naša zajednička želja je pomognemo djeci na pravi način, da mogu ostvariti sve svoje potencijale. Čitanje je značajan kanal komunikacije, a veliki broj djece ne ovlada čitanjem u skladu s očekivanjima obrazovanog sustava. Budući da čitanje u trećem i četvrtom razredu postaje alat za učenje, dijete može imati puno teškoća ako nije uspjelo ovladati čitanjem u relativno kratkom vremenu. Za mnogu našu djecu, čak i natprosječno inteligentnu, to predstavlja značajan problem ako nemaju podršku – rekla je mr. sc. Silvana Bilonić Milošević, voditeljica Službe za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi zagrebačkog SUVAG-a.
Zahvalu na pozivu uputila je doc. dr. sc. Sanja Šimleša, voditeljica Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kao i Mara Capar, viša savjetnica za stručne suradnike defektologe iz Agencije za odgoj i obrazovanje.
Predavanja su održale prof. dr. sc. Mirjana Lenček i dr. sc. Blaženka Brozović, logopedinje iz Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, dr. sc. Maja Kelić iz Poliklinike SUVAG te Jelena Lešaja, ravnateljica Hrvatske knjižnice za slijepe.