Melita Kukec, varaždinska dizajnerica, jučer je imala razloga za slavlje. Naime, preselila je svoj Kookabee studio u Kukuljevićevu ulicu, gdje je otvorila i Showroom.
Melitin novi Kookabee studio, preseljen iz Centra kreativnih industrija, gdje je djelovala od 2010. godine, uređen je nebojama, crnom i bijelom, kako bi dominirala odjeća koja je, ako nisu u pitanju vjenčanice, šarena i vesela, kao što je i sama dizajnerica.
– Studio sam otvorila i dala mu ime početkom 2010. godine, a najprije se nalazio u prostoru Centra kreativne industrije, dakle pet godina, ali se puno duže time bavim, šivam otkako sam naučila raditi na maminoj šivaćoj mašini – prisjeća se Melita.
Na preseljenje se odlučila iz praktičnih razloga.
– Želim biti bliže klijentima te vidljivija svima zainteresiranima za moje kreacije.
Ime studija je igra riječi inspirirana vlastitim imenom
Melita je, nakon završene srednje Tekstilne škole u Varaždinu, fakultetsko obrazovanje stekla na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu.
– Nakon završenog fakulteta zaposlila sam se na mjestu dizajnera za domaću modnu kuću, gdje sam postepeno napredovala i nakon godina iskustva odlučila sam pokrenuti vlastiti posao i otvorila sam Kookabee studio.
Pomalo neobičan naziv studija rijetko tko zna pravilno izgovarati, stoga je objasnila otkuda ideja za ime i kako se izgovara te što je inspirira.
– Ime studija je zapravo igra riječi inspirirana mojim imenom. Melita dolazi od grčkog jezika i znači pčela, a Kukec je kukac, stoga se ime studija izgovara Kukabi. A što se inspiracije tiče, svašta te može inspirirati. Kod dizajniranja vlastitih proizvoda vodi me unutarnji osjećaj i raspoloženje. Ponekad je glazba ta koja me inspirira, ponekad priča, film ili knjiga, miris ili boja, kretanje i promjena, često i tekstura materijala. Prirodni ciklusi oko nas i u nama samima. Sve osjetilno može postati inspiracija u momentu stvaranja – otkriva.
Kookabee studio je mjesto razvoja ideja i proizvoda. Tamo nastaju unikatni modeli izrađeni po mjeri za individualne klijente, male serije unikatnih vlastitih proizvoda te modeli za serijsku proizvodnju prema narudžbi.
– Dolaze klijenti s idejama koje imaju, a zatim ja pokušavam unijeti u te njihove ideje vlastiti dizajn, svoju viziju, s obzirom na to kakva je osoba, kako je ja doživim i ‘osjetim’ na neki način. Šivam vjenčanice i svečane kolekcije, haljine po narudžbi ili pak za revije. Mnogo radim na vlastitim kolekcijama, nosivim komadima odjeće, za bilo koju prigodu – za odlazak s frendicom na kavu pa sve do poslovnih kombinacija.
Ipak, novootvoreni showroom nije tipičan dućan u kojem se može neki odjevni predmet može naći u svim veličinama.
– Ovo je više zamišljeno kao izložbeni prostor, ali se odjeća može kupiti ili pak, ukoliko se nekome svidi nešto, a trenutno nemam u određenoj veličini, mogu napraviti po mjeri – rekla je.
Radi univerzalne odjevne predmete
Melita kaže kako ne prati striktno modne trendove, s obzirom da značenje trenda samo po sebi implicira prolaznost.
– Pokušavam da su moji odjevni predmeti univerzalni, da nisu striktno podložni nekom trendu, nego da su nosivi sad i za nekoliko godina. Trudim se naći balans između mode, trenda i dizajna.
Svjesna je trenutne situacije i krize, stoga se trudi biti cjenovno prihvatljiva.
– Iako radim dizajnerske unikate, pokušavam biti cjenovno prihvatljiva široj populaciji i realna u odnosu cijene, kvalitete i materijala.
Osim u Varaždinu, Melitina se odjeća prodaje u još četiri dućana u Hrvatskoj, ali neće stati na tome već želi, s vremenom, realizirati zacrtane planove.
– Još uvijek sama sve radim, od proizvodnje, marketinga, nabave, tako da sam premala za veće širenje. Ali, naravno, imam planove i ne bih htjela da sve ostane na maloj radioni. S vremenom bih voljela proširiti svoje dizajne i u inozemstvo.