Ovih se dana u Gajevoj ulici u Varaždinu u novi prostor preselio obrt Art Fabrik Ekatrin Katrin. Idejna začetnica svega je mlada Varaždinka Leda Vujošević, koja sama izrađuje torbice te s obitelji nastoji izgraditi široko prepoznatljiv brend.
– U srednoj Tekstilnoj školi, na smjeru modni dizajn, izrađivali smo torbe. Tata mi je kupio šivaću mašinu jer sam je jako zainteresirala za šivanje. Najprije sam šivala samo platnene, ali sam s vremenom počela raditi od skaj materijala. Torbice sam pokazala prijateljicama koje su bile oduševljene i tako se to krenulo razvijati.
Drugačija trgovina
Prije nekoliko mjeseci Leda je uz potporu obitelji odlučila otvoriti obiteljski obrt.
– Naziv brenda dali smo po ženi Katarini, koja je odgojila mog oca, a bila je Mađarica. Odlučili smo dodati Ekatrin da bude zvučno u čemu smo, ja mislim, uspjeli. Ljudima se sviđa način kako smo došli do imena. Čak je jedna žena iz Njemačke koja se isto zove Ekatrin pitala od kud nam ideja.
Kad uđete u prostor Art Fabrike, uočite po čemu se razlikuje od drugih prodajnih mjesta.
– Ovo nije obična trgovina već je ovdje ujedno moja radiona tako da ljudi mogu odmah vidjeti cijeli proizvodni proces, što je uistinu rijetkost. Reakcije su veoma pozitivne jer se kupci odmah mogu uvjeriti u kvalitetu proizvoda – rekla je Leda.
Torbice dizajnira i radi sama, ponekad uz pomoć obitelji.
– Trenutno radim sve sama, uz malu pomoć tate i momka, ali sve ostaje u krugu obitelji. Ljudima se torbice sviđaju jer ih radimo po narudžbama pa mogu sami izabrati kakvu žele. Ponekad su mi ideje kupaca inspiracija za dizajn s obzirom da znaju naručiti nešto, što je ponekad nespojivo u glavi, a na kraju ispadne jako zanimljivo. Trenutno su in pastelne boje – roza, tirkizna i zmijski uzorci. Ipak, većinom inspiracija dolazi sama od sebe, kad počnem raditi. Tad isprobavam do kad ne bude kako želim – kazala je.
Ledi je za izradu torbice potrebno nekoliko sati, što često kupce začudi.
– Oni koji naruče proizvod ostanu u čudu kad im kažem da mogu doći po to kroz dan ili dva, ovisno o gužvi.
Torbice su izrađene od umjetnog materijala, skaja, koji je po nekim karakteristikma bolji od kože.
– Proizvode izrađuje od kvalitetnog materijala, stoga mnogi najprije misle da je u pitanju koža. Ovi su materijali vodootporni i vatrootporni te se ne unište tako brzo – otkrila je.
Širenje proizvodnje
Za sad Ekatrin Katrin proizvodi samo torbice, ali je planu širenje.
– Polagano su planovi za širenje proizvodnje na izradu odjeće i nakita, umjetničkih slika, suvenira, čak i ručna izrada cipela. Pokušavamo izgraditi vlastiti brend iz obiteljskog obrta i da ne budemo samo trgovina – objasnila je Leda.
Kaže kako se obitelj sama brine za aposolutno sve – od nabavke materijala do finalnog proizvoda.
– Resice na torbama, etikete na kojima je logo – sve sama izrađujem. S obzirom da su se resice dopale mnogima, odlučila sam da ću ih izrađivati kao privjeske za torbe, ključeve. U planu mi je i lansiranje posebne kolekcije za ovogodišnji Špancirfest.
Svjesna je da su vremena kad kupci nemaju mnogo financijskih sredstava stoga se trudi da cijene budu pristupačne.
– Zbog situacije na tržištu cijene su niže tako da je raspon cijena za torbicu od 150 do 300 kuna. Nudimo i kupnju poklon bonova što je idealno za one koji ne znaju što pokloniti nekome – rekla je Leda.
Važne su preporuke sadašnjih kupaca
Najbolji način promocije je trenutno Facebook stranica.
– Smatram to zasad najboljom besplatnom promidžbom i najviše je kupaca do sad došlo nakon štu su vidjeli fotografiju proizvoda tamo. Učinkovita je i direktna prodaja, a s vremenom planiramo otvoriti i internetsku trgovinu. Možemo narudžbu poslati u inozemstvo, ali je to ipak dosta skupa opcija jer su visoke cijene poštarine.
Uz Facebook veoma su joj bitne dobre preporuke sadašnjih kupaca.
– Zasad najviše kupaca dolazi kod nas po preporukama drugih ljudi. Informacije o nama koje se šire ‘od usta do usta’ su nam veoma važne jer na taj način dobivamo stalne kupce. Jako me veseli da su ljudi ponovno popčeli cijeniti ručni rad te im ponekad nije problem izdvojiti više novca.
Leda upornim i marljivim radom želi učiniti svoje proizvode prepoznatljivima. Brend gradi u Varaždinu, ali u planu je širenje dalje i do inozemstva.
– Želim uspjeti u ovome što volim i bila bih jako ponosna da jednog dana mogu zapošljavati ljude.