Diskriminacija? Cinestarov ‘obiteljski paket’ ne vrijedi za sve

– Bila sam danas s kćeri u kinu. Cinestar reklamira takozvani ‘obiteljski paket’, koji vrijedi vikendom do 17 sati uz kartu za 20 kuna i velike kokice za 10 kuna. Odlično, zar ne? No, problem je u tome što Cinestaru nedostaje netko tko bi mu znao objasniti definiciju obitelji, sukladno hrvatskim zakonima. Tako jednoroditeljska obitelj s jednim djetetom ne može koristiti pogodnosti toga paketa. Moje dijete i ja smo stoga platili punu cijenu. Razumijem da takvi akcijski paketi nude popust na količinu, ali isto tako mislim da se ne bi smjeli nazivati “obiteljskima”, jer je riječ o diskriminaciji.

Dopis je to koji smo zaprimili od naše čitateljice nakon iskustva koje je doživjela u popularnom kinu u blizini Varaždina. Je li doista u ovome slučaju riječ o diskriminaciji upitali smo Pravobraniteljstvo za ravnopravnost spolova, koje je nadležno za pitanja ove vrste.

Opravdana sumnja u diskriminaciju

– Imajući u vidu konkretne navode i činjenice koje ste iznijeli u dopisu, napominjem kako one svakako opravdavaju sumnju da je do diskriminacije moglo doći. U tom slučaju teret dokazivanja da nije bilo diskriminacije leži na prituženom tijelu odnosno, u konkretnom slučaju, na tvrtki Blitz-Cinestar – stoji u odgovoru Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova Višnje Ljubičić.

U dopisu se dodaje i to da konačan stav o tome radi li se u konkretnom slučaju doista o diskriminaciji, temeljem bračnog i obiteljskog statusa, Pravobraniteljica može dati tek nakon provedenog ispitnog postupka.

– Konačan stav Pravobraniteljica može donijeti nakon što od prituženog tijela zatraži i pribavi izvješće i dokumentaciju vezano uz njihovo tumačenje i primjenu pojma obitelji prilikom prodaje kino ulaznica u sklopu tzv. obiteljskog paketa – objašnjava se u pisanom odgovoru.

Nepoštena poslovna praksa

U udruzi Varaždinski potrošač također smatraju da bi se u ovome slučaju moglo raditi o elementima diskriminacije.

– Mišljenja sam da se ovdje zaista radi o nepravednom postupanju prema potrošaču, obzirom da se prema hrvatskim zakonima i “roditelj s jednim djetetom” također smatra obitelji. Ovakvo postupanje trgovca bi slijedom toga podrazumijevalo, kako diskriminaciju jednoroditeljske obitelji, tako i nepoštenu poslovnu praksu zbog nepridržavanja oglašenih prodajnih uvjeta te zavaravajuću poslovnu praksu navođenja određene skupine potrošača da donesu odluku o kupnji koju ne bi donijeli bez takve obavijesti koja se oglašava, što je određeno Zakonom o zaštiti potrošača – smatra Sanja Keretić iz Varaždinskog potrošača.

Keretić kaže kako bi udruga u ovome slučaju uputila potrošača da podnese pismeni prigovor trgovcu, a potom slučaj prijavi i tržišnoj inspekciji, koja će poduzeti zakonom propisane upravne i prekršajne mjere.

Cinestar: Ne želimo nikoga oštetiti

Iz Cinestara nam je pristigao odgovor u kojem se objašnjava da unutar “obiteljskog paketa” postoje dva modela koja se mogu koristiti, paket koji uključuje tri osobe i paket koji uključuje četiri osobe. Paketi se mogu međusobno kombinirati, no ako na blagajnu dođe peteročlana obitelj, jednu ulaznicu, za ono “peto prase”, platit će po redovitoj cijeni.

– Ovaj paket nosi naziv “obiteljski paket” jer uključuje veći broj ljudi: roditelje, djecu, rodbinu, prijatelje, kumove, susjede itd., odnosno, sve ljude koji čine jednu obitelj, a jedini je uvjet da je barem jedno dijete mlađe od 14 godina. No, kako bi svi naši posjetitelji mogli kupiti kinoulaznice po povoljnijim cijenama, uspostavili smo, osim “obiteljskog paketa” i druge usluge. Time smo uspjeli izaći u susret svima i ponuditi ponešto svakome, budući da CineStaru nije u cilju nikoga oštetiti ili razočarati. Naprotiv, naš je cilj da svaki naš posjetitelj bude zadovoljan te da ispunimo svačija očekivanja – stoji u odgovoru iz tvrtke Blitz-Cinestar, kojeg potpisuje Martina Cunjek, voditeljica Službe za korisnike.

Gradski bazeni “poznaju” sve vrste obitelji

Nije Cinestar, naravno, jedina tvrtka koja koristi pojam obitelji u svojim promocijskim paketima. Primjerice, Pravobraniteljstvo spominje slučaj osječkih bazena od prije nekoliko godina.

– Gradski bazeni u Osijeku omogućavali su povoljniju cijenu za kupnju obiteljske ulaznice, no prema njihovom cjeniku pojam obitelji podrazumijevao je isključivo dvoje roditelja i dijete ili djecu, što je značilo da su iz pojma obitelji bile isključene obitelji s jednim roditeljem i samohrani roditelji – navodi Pravobraniteljstvo. Ipak, tijekom provođenja ispitnog postupka Gradski bazeni Osijek izmijenili su cjenik sukladno traženome.

Varaždinski Gradski bazeni po tome pitanju, čini se, potpuno su “bez mrlje”.

– Nema ograničenja po pitanju definicije obitelji. U pravilu ljudi sami pitaju koji paket im je najpovoljniji. Tako naše djelatnice jednom roditelju s jednim djetetom nude obiteljski paket za koji dnevna karta iznosi 45 kuna, 30 kuna za roditelja i 15 kuna za dijete. A ulaznica na bazen za svako sljedeće dijete je 10 kuna. Usporedbe radi, redovna dnevna cijena ulaznice za odrasle je 38 kuna, a za djecu 28 kuna – pojasnio nam je Velimir Mudri iz Gradskih bazena Varaždin.

Slučaj sa Cinestarovim obiteljskim paketom zasad nema epilog. Kako doznajemo, Pravobraniteljstvo na svaki pojedini slučaj reagira temeljem konkretne pritužbe, dok novinarski upit poput našeg ne može biti podloga za djelovanje. To znači da bi čitateljica morala Pravobraniteljstvu uputiti osobnu pritužbu. S druge strane, Pravobraniteljstvo reagira i na temelju objavljenih – novinskih napisa.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije