U Srednjoj školi u Ivancu otvorena je prva ‘Učionica budućnosti’ u Hrvatskoj i jedna od 12 u Europi, pišu 24 sata.
– Učionica je namijenjena za sve razrede i za sve predmete. Svaki profesor upiše se u raspored za koji predmet i koji sat želi održati u ‘Učionici budućnosti’. Učenici su oduševljeni i to okruženje pruža im veliku motivaciju za rad. Uglavnom se ovdje održavaju satovi digitalne kartografije, strani jezici, kemija, geografija… U školi smo proveli edukaciju profesora kroz aktivnosti EU projekata – kaže ravnateljica škole Lidija Kozina, koja tumači da je sasvim novi, suvremeni pristup obrazovnom procesu omogućen korištenjem bežičnih tehnologija, prijenosnih računala i tableta, koji se pune u stanici za punjenje, interaktivnih zaslona, printera, mikrofona za zvuk, kamera i fotoaparata, 3D printera, 3d skenera, setova, mikrobitova i arduina za robotiku te virtualnih naočala.
Ljepše i ležernije
Interakcija tehnologije u obrazovanje otvara nove i široke mogućnosti, ali i mijenja ulogu nastavnika koji postaje organizator nastave, a multimedija alat koji nastavniku omogućuje izvođenje interaktivne nastave usmjeren na učenika.
Sve to utječe na motivaciju učenika, razvija se kreativnost, suradnja među učenicima i preuzima odgovornost. Nastava je kvalitetnija, raznolikija, stvara ugodnu odgojno-obrazovnu klimu koja je poticaj za učenje i bolji uspjeh učenika.
Lucija Knez, učenica 2. razreda Gimnazije, kaže da u ‘Učionici budućnosti’ imaju digitalnu kartografiju.
– Ovako nam je ljepše, ležernije i laganije raditi jer možemo više toga napraviti i bolja je atmosfera – kaže Lucija.
Njezina kolegica iz razreda Elena Zbodulja je također zadovoljna načinom rada.
– Imamo veliku pametnu ploču na kojoj se sve vidi. Lijepo je namješteno, jedino što ne koristimo miševe pa nam je malo teže raditi na digitalnoj kartografiji – kaže Elena za 24 sata.
Kooperativnost i suradnja
Profesor informatike Davor Fodrek ne skriva zadovoljstvo novom učionicom i velikim mogućnostima.
– To je veliki motivirajući faktor za učenike jer suvremena tehnologija omogućuje izvođenje nastave iz bilo kojeg predmeta. Naglasak je na kooperativnosti i suradnji učenika, kao i poticaju njihovih komunikacijsko-prezentacijskih vještina. Ovdje im ne trebaju ni bilježnice ni knjige. Zadamo im neki problem i oni ga najprije istraže. Rade pojedinačno ili u paru, rezultate prezentiraju ostatku grupe i onda izvodimo zaključke – kaže Fodrek.
Ovaj model nastave uspostavljen je 2012. godine u Bruxellesu, a sve europske škole s ‘Učionicom budućnosti’ su umrežene.
To znači da mogu dijeliti iskustvo i znanje, nastavnici se umrežuju, organiziraju webinare, a sve to utječe i na profesionalni razvoj nastavnika. Cilj je bio stvoriti poticajno i motivirajuće okruženje za učenje i poučavanje uz mijenjanje uloge pedagogije, tehnologije i dizajna učionice.
– ‘Učionica budućnosti’ predstavlja novi koncept suvremene nastave koja učenika stavlja u središte učenja te potiče kreativnost, komunikaciju, samostalnost i kritičko mišljenje uz korištenje modernih informatičko-komunikacijskih tehnologija u učenju – ističe ravnateljica Kozina.
Nova razina učenja
U učionici je osigurano šest zona učenja: prezentiranje, istraživanje, stvaranje, interakcija, razvoj, komunikacija i kolaboracija. One trebaju osigurati temeljne kompentencije za 21. stoljeće i razviti različite stilove učenja.
– Koncept za realizaciju interaktivne nastave su mobilnost, modularnost i fleksibilnost prostora, bežičan i siguran rad na ICT opremi temeljen na otvorenom kodu. Fleksibilnost je osigurana interaktivnim stolicama s radnom površinom. Modularni namještaj omogućuje kreiranje ugodne atmosfere, lako formiranje grupa te podržavanje timskog rada i kolaboracije – pojasnila je Lidija Kozina.
Realizaciju ideje ‘Učionice budućnosti’ potaknulo je Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU za dodjelu bespovratnih sredstava za materijalnu obnovu škola, putem kojeg je dodijeljeno 144.000 kuna za rekonstrukciju dotrajalih učionica škole.
Škola je svojim novcem nabavila opremu vrijednu 110.000 kuna, a preostali dio investicije od 720.000 kuna za radove i opremu dala je Županija.
Učenik 2. razreda Hrvoje Smontara smatra kako je ovo nova razina učenja.
– Nastavnici imaju bolje uvjete rada i predavanja. Učenici si mogu međusobno pomagati i zajedno učiti. Često ovdje radimo prezentacije – kaže Hrvoje, a kolega David Paska ističe kako sad imaju brže laptope, puno udobnije stolice i šareniji namještaj pa je i bolji ugođaj.
– Sve to nam daje osjećaj da se nešto radi – rekao je David za 24 sata.