FRAN MUBRIN Od studenta sa Sjevera do voditelja tima u vrhunskoj agenciji!

Kreativni direktor u zagrebačkoj Agenciji 404 i organizator MOP Festivala multimedije, oblikovanja i primjene, Fran Mubrin polako, ali sigurno korača putem kojeg je sam odabrao. Želi se razvijati, učiti svaki dan, a Varaždinu dati šansu i priliku koju politika godinama izbjegava – da mladi počnu rađati svoje ideje i steknu hrabrosti se okušati u području koje ih interesira. Kako je on počeo, čime se točno bavi, što je dosad sve prošao, kako napredovati i steći što širi spektar znanja te poneki društveni komentar, saznali smo u ugodnom razgovoru na kojeg je Fran, bez zadrške, pristao.

Zanimanje za stvaranje kreativnih rješenja u digitalnoj eri mora doći kao određeni poticaj okoline, neki vanjski podražaj koji nam probudi interes pa s vremenom preraste u unutarnju motivaciju koja nas vodi kroz školovanje i život. Baš u tom specifikumu Fran je tijekom srednjoškolskog obrazovanja prošao ‘bliske susrete’ s tehnologijom.

– Interes je počeo sredinom srednjoškolskog obrazovanja, pohađao sam Elektrostrojarsku školu, a dosta sam se u tom periodu susretao s tehnologijom i u principu, paralelno s njom, imao sam određene afinitete prema umjetnosti (slikanju). Pošto to nije bilo zastupljeno u školi, počeo sam gledati koji medij bi mogao biti najbolji za izražavanje te sam se u 2. razredu srednje upoznao s fotografijom. Iz fotografije se interes pomaknuo na video, iz videa na dizajn pa se sve nekako posljedično razvijalo.

Fakultet je ponudio još nešto intenzivniji razvoj vještina.

– Upisao sam Sveučilište Sjever, smjer Multimedija, oblikovanje i primjena te se tamo upoznao s dizajnom interakcija.

Fran smatra da su učenici s jedne strane danas previše opterećeni s time da u mladoj dobi odlučuju za sebe što će raditi u budućnosti.

– Nemoguće je od učenika tražiti da zna što želi raditi pri upisu u srednju školu. Svi smo izloženi raznim utjecajima izvana koji nas definiraju na neki način, egzistencijalna pitanja često su presudna i svi ti nabacuju svoja mišljenja. Teško da u tim godinama osoba može odlučiti s čim će se baviti jer se tržište rada i potražnje ubrzano mijenja.

Presudni utjecaj djeda

Najveći utjecaji na ono što ćemo raditi tako čine razne inspiracije ili vanjski faktori.

– Meni je djed poklonio stari fotoaparat i vjerojatno, da nije bilo njega, ne bih se danas bavio dizajnom. Profesori u školi također imaju veliki utjecaj na razvoj učeničkog zanimanja, a imati osobu u školskom sustavu koja je nečemu posvećena – to je po meni ključ. Upravo ona uz obitelj može biti presudna za razvoj osobnog talenta.

Prije dvije godine u Sveučilišnom centru Koprivnica održao je predavanje na temu ‘Od studenta sa Sjevera do voditelja agencijskog tima’. Njemu je vrijeme u tih nekoliko godina brzo prošlo, a iako ima već osmogodišnje iskustvo kao dizajner, smatra da što više griješiš, to si s vremenom kvalitetniji.

– Zadnje dvije godine fokusirao sam se na vođenje kreativnog agencijskog tima, to znači da osim dizajna i odgovornosti prema tome da isporuka bude dobra, postoji i proces učenja, balansa između odnosa, iskorištavanje internih potencijala, prepoznavanje poslovnih prilika i praćenja koji se projekti na koji način mogu napraviti.

– Iz projekta u projekt se sazrijeva, rade se bolji projekti i sad mi se čini kao da sam na nekom početku. Uvijek tvrdim da ne znam dovoljno i da uvijek trebam učiti, to sve dodatno motivira. Poanta samog predavanja bila je trebaš biti hrabar i nešto probati, jer ako to ne učiniš, naravno da se ništa neće dogoditi.

Bilo je vrijeme da nešto saznamo i o njegovoj Agenciji 404 u kojoj ima poziciju kreativnog direktora.

– Mi smo komunikacijska agencija, koja ima odjele za programiranje, dizajn, kreativne ideje i koncepte, odnose s javnošću, usluge s klijentima, oglašavanje, content i social. Zajednički mi smo komunikacijska agencija koja integrirano rješava probleme za klijente iz raznih sektora s naglaskom na marketing.

Kreativni direktor

Fran nam je pojasnio i svoju ulogu u tome svemu.

– Uloga kreativnog direktora je 70 posto upravljanje timom koji čine copywriteri, dizajneri i programeri. U agenciji pokušavam spajati dizajn, tehnologiju i kreativnost kao koncept, tri stupa, na kojima počiva moderni kreativac današnjice. Na mene ne pada samo dizajn i ideja, nego i razvoj navedene tri odrednice pa tako koordiniram procesima i ljudima – objašnjava i nastavlja:

– Primarno, ja sam dizajner interakcije. Dizajn interakcija najčešće je povezana s digitalnih medijima, a odnosi se ne samo na proizvod, nego na oblikovanje i način na koji korisnici stupaju u interakciju s nekim sučeljem (sat, mobitel, digitalna TV), znači gotovo svi digitalni uređaji koji nas okružuju.

Fran je prošle godine bio član tima koji je osvojio Grand Prix nagradu na Danima komunikacija, najprestižnijem festivalu marketinga i oglašavanja u Hrvatskoj, te su na temelju toga osvojili putovanje na Cannes Lions festival.

– To je dosta slično kao i Cannes film festival, svjetska razina, rekao bih kao Oscar u kreativnoj industriji. U cijelom festivalu koji ima nekoliko kategorija kreativnog stvaralaštva reklama, postoji kategorija Young Lions u koju smo se plasirali s projektom ‘Zeleni otisak’. Tamo smo upoznali ljude koji rade za Google i Nike, količina iskustva je ogromna i iskustvo kao takvo jako pozitivno utječe na sve što radim – objašnjava Fran.

MOP festival

Što se tiče projekata s kojima se najviše ponosi i koji su ga najviše okupirali, posebno ističe organizaciju varaždinskog festivala MOP-a.

– Jedan projekt je biti profesionalac, a onaj bitniji je razvijati sebe kao profesionalca koji ima razumijevanja za druge, liberalnog, taktičnog i koji prepoznaje prilike kada ih nema. Mislim da su to vrline koje brojni leaderi zaboravljaju jer im je često ego prejak te se izgube sami u želji da budu najbolji.

– MOP Festival multimedije je moj najdraži projekt. U njega sam uložio dosta svojeg vremena i novca te sam po putu naučio jako puno stvari jer smo kretali s malim budžetom i bilo je tu jako puno gerile da se realiziraju brojne izložbe i predavanja svih 6 godina. Naravno ovo nije samo moj projekt već je tu ekipa koja ga godinama razvija, a to su: Igor Pičuljan, Oliver Potočnik, Hrvoje Selec, Mihael Miklošić, Dino Trojak, Mario Janković, Matej Robić i naš master za dizajn je Marko Hrastovec.

Kod Frana je vidljiva želja da želi napraviti nešto za svoj grad, ali ne želi to stavljati pod stereotipe politike i klasičnih fraza.

– Moramo biti multikulturalni, to nas obogaćuje, a jedan od načina je da budemo otvoreni prema idejama i svima koji ih predlažu. To je jedini način da se izbjegnu stereotip i loši spinovi političara – kaže Fran.

Razvoj zajednice

Nakon svega vratili smo se još malo na MOP te kako on utječe na puls grada.

– Budući da je glavni cilj festivala razvoj kreativnih i kulturnih industrija. Utjecaj MOP-a i suradnja s Gradom je vrlo značajna jer na taj način dobro širimo znanja i potencijale, a kao jedini organizatori multimedijalnih sadržaja mislim da zajednici donosimo sadržaj koji iznimno nedostaje, a samim time mogu najaviti još jedno izdanje MOP Špancirfesta koji će se održati ove godine do 17. do 19. svibnja.

Na neki način MOP uočava određene probleme generacije koja odlazi iz Varaždina u potragu za poslom i boljim životom.

– Naša je ideja da s radionicama i predavanjima potičemo zajednicu da se ona tu razvija. STEM revolucija i informatika u školama, to su stvari koje su aktualne i moraju doći u centar interesa, a to MOP i daje, zrno koje se razvija. Ove godine okrenut ćemo se kreativnosti u mobile eri, spajanju studenata i programa te još više uključiti elektro-multimedijalni sadržaj vezan uz koncert koji će se održati u napuštenoj Sinagogi.

Zaključak je svega da ako postoji volja, stručnost i dobra organizacija, puno se toga može napraviti.

– Mi nemamo prostor, imamo jedan ormar u kojem su letci, plakati, sve od festivala, a za vrijeme festivala sva oprema je u našim rukama ili u prtljažniku auta.

Čini se da je na kraju bit ono što svojim djelovanjem možemo učiniti, bez pripadnosti nekoj određenoj političkoj opciji.

– Moguće je generirati stavove u široj javnosti preko svog djelovanja. Ne trebaju mladima strane ni slično, već je moguće pomoću fondacije, s voljom, dobrom strategijom, dobro raspisanim planovima napraviti što želiš, kao što smo mi s MOP-om.

– U Varaždinu postoji puno veći potencijal od samo jednog MOP-a i sigurno može biti više takvih stvari – zaključio je Fran Mubrin.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije