Ivan Karol iz Preloga u posljednje vrijeme plijeni pažnju brojnih medija. Naime, osim što je projektni menadžer čakovečkog Čateksa, razvio je projekt GEARSKIN te tako njegova tvrtka jedina na svijetu proizvodi samoljepljivu kamuflažnu tkaninu koju uglavnom koristi vojska.
Kako kaže sam za sebe, nimalo mu ne laskaju pomodni nazivi i
titule kojima se danas često kite poduzetnici poput CEO ili
start-up guru, nego sebe u šali naziva inovativnim poslovnim
vatrogascem koji svakog dana mora “izumiti” način kako ugasiti
neki požar u poslovanju poduzeća čiji je proizvod okrenuo
kamuflažnu industriju naglavačke.
Iskustva kao najbolji učitelj
Iako je tek u ranim tridesetima, Ivan iza sebe ima bogato
poslovno iskustvo. Još je kao student privremeno radio kao
učitelj informatike u osnovnoj školi, a nakon toga nanizao
nekoliko poslova u IT industriji, dizajnu, marketingu i tako
danas došao do vojne industrije. Sva su mu ta iskustva bila od
neprocjenjive važnosti za pokretanje njegove današnje
priče. –
Ukratko, mogao sam biti promatrač mikro i makro ekonomskih
utjecaja na poslovanja raznih poduzeća iz raznih niša. Kod svakog
klijenta doslovno sam trebao naučiti specifičnosti njegove
branše, morao sam se ubaciti u njihove cipele, upoznati njihove
klijente, trendove koji pokreću njihove klijente i konvertiraju
ih u kupce/korisnike, okidače akvizicije klijenata. Iskreno, do
danas sam se “ubacio” u toliko tuđih cipela da bih napunio
prosječnu trgovinu cipela – kaže Ivan.
Dodaje kako ga je upravo to prisililo da nauči kako razmišljati
metodički i analitički, kako racionalizirati, kako posložiti
prioritete te kako nikada ne prestati učiti.
Jedinstveno kamuflažno rješenje u svijetu
Imajući to na umu, odlučio je okušati se u Moj zaba startu,
natječaju koji organizira Zagrebačka banka i odabire najbolje
inovativne poduzetničke ideje. Ivan je sa svojom idejom bio jedan
od tri odabrana startupa.
– Ideja je bila vrhunsko rješenje za kamuflažu, jedino takvo
u svijetu, a pokretanje tvrtke logičan je slijed da se taj
proizvod komercijalizira i monetizira. Stvar je bila jasna,
GEARSKIN™ je od samih početaka dobivao ogromnu pažnju i tržišni
interes, a rješenja koja su se do tada nudila na tržištu učinili
smo gotovo inferiornijim – napominje ovaj poduzetnik.
Riječ je o samoljepljivom materijalu koji vojska može koristiti
na bilo kojem dijelu svoje opreme, no jednako je primjenjiva i
hobistima, poput onima koji igraju paintball. Njegova tvrtka
jedina na svijetu nudi takav proizvod i način kamufliranja vojne
opreme na siguran, certificiran način uz vrhunsku kvalitetu i
predstavlja najbrži način za apliciranje efikasne
kamuflaže.
Ivan je svjestan i važnosti partnera koje uvijek posebno ističe.
– To su poduzeća Čateks d. d., Šestan Busch i nadamo se uskoro HS
Produkt. Uz njih podršku nam pruža i zajednica ponuđača vojne
opreme RH. Izvan Hrvatske brojimo mnoge poslovne partnere,
najvažniji su nam tvrtke ActInBlack Luxembourg, RedWolf Hong
Kong, tu je i nekoliko velikih njemačkih poduzeća sa kojima
razvijamo dodatke za vojnu opremu Bundeswehra, te tvrtke iz SAD-a
uz čiju pomoć radimo sve veći proboj na tom izuzetno važnom
tržištu – napominje Ivan.
Čak 90 posto proizvoda izvoze u inozemstvo te imaju prodajnu
mrežu distributera na svim naseljenim kontinentima. Pritom
se i prilagođavaju potrebama pojedinog tržišta kako bi
zadovoljili sve korisnike.
– Konzumenti našeg proizvoda su šaroliki – od hobista,
igrača vojnih simulacija, do specijalnih jedinica Francuske,
snajperske škole Velike Britanije, njemačkog Bundeswehra,
Hrvatske policije i raznih rodova vojske SAD-a. Posebno ponosno
ističemo da naš proizvod koristi jedna od najelitnijih postrojbi
Američke vojske, DELTA FORCE.
Vizija je presudna za uspjeh
S obzirom na to da je svoju poduzetničku priču gradio od nule,
susretao se i s preprekama financijske i nabavne prirode. Danas
njegova tvrtka ima više od 130 proizvoda, a samo prije godinu
dana imala je 28. No dodaje kako nema recepta za uspjeh.
– Svoju priču mogu sažetu u ovo: podočnjaci i odricanja u gotovo
svim aspektima života. Također, fiksni planovi u današnjem
dinamičnom poslovnom okruženju nisu u potpunosti pouzdani. Vrlo
brzo će vam plan zavapiti za revizijom već na prvoj prepreci, a
to znači izgubljeno vrijeme. Počnite raditi i razmišljati
fluidno, prepoznavati trendove svoje niše, znati gdje ste danas u
odnosu na to gdje želite biti i krenite. Dovoljna vam je
vizija i tvrdoglava predanost – savjetuje Ivan. No
kada prima pozitivne povratne informacije baš svih klijenata, zna
da je sve to vrijedilo. Učenje, novi izazovi i stalno koračanje u
polja u kojima još nitko nije ostavio svoj trag, ono je što ga i
dalje motivira u svakom novom radnom danu.
Nadasve cijeni i sva poznanstva diljem svijeta koja mu je ovaj
posao omogućio, iako je, kako priznaje, uz redovni posao i
poduzetništvo zaboravio što je to slobodno vrijeme. Ipak, one
trenutke koje može izdvojiti provodi s obitelji, pilotirajući FPV
dronove ili baveći se airsoftom, realističnom simulacijom
borbeno-vojnih djelovanja.
U istom smjeru planira nastaviti i dalje.
– Volim to što radim, zadovoljan sam i stoga se tu vidim i u
budućnosti. No u ovakvom je poslu teško predvidjeti sutrašnjicu
tako da ne pokušavam biti sam sebi Nostradamus. Uživati u
trenutku bez opterećenja i iz svega izvući pozitivu najbolji je
plan – zaključuje Ivan Karol.