U produženom se boravku s djecom radi stručno. Djeca uče te sudjeluju u fizičkim i kreativnim aktivnostima. Pored toga, djeca se socijaliziraju, uče se na rad u grupi i timskom radu te razvijaju vještine koje ne mogu razviti kod kuće...
Nakon što se u Osnovnoj školi Ante Starčevića u Lepoglavi oglasi
školsko zvono koje označava kraj nastave, 14 od ukupno 315
učenika koji pohađaju lepoglavsku osnovnu školu ne odlaze
kućama već u učionicu u kojoj ih čeka učiteljica
Nikolina Bračko uz koju će u školi provesti narednih nekoliko
sati pišući domaće zadaće, učeći i družeći se kroz razne
aktivnosti.
Naime, u Osnovnoj školi Ante Starčevića započela
je provedba programa produženog boravka u školi u koji je
uključena prva generacija lepoglavskih učenika.
Nakon provedene ankete kojom su roditelji iskazali interes za
ovaj program te dobivanja potrebnih suglasnosti i zatvaranja
financijske konstrukcije krenuli smo s programom produženog
boravka u školi u koji je trenutno uključeno 14 učenika od prvog
do četvrtog razreda – istaknuo je ravnatelj OŠ Ante Starčevića u
Lepoglavi, Ratko Tomić.
Ankete o iskazu interesa za program produženog boravka u školi
provedene su i u druge dvije škole na gradskom području – u OŠ
Ivana Rangera u Kamenici te OŠ Izidora Poljaka u
Višnjici no roditelji nisu iskazali dovoljan interes da bi se i
te dvije škole krenulo s programom produženog boravka.
Uz dobivanje suglasnosti, važno je bilo zatvoriti financijsku
konstrukciju. U tom je dijelu provedbe programa najveći teret
ponio Grad Lepoglava.
– Razvoj našeg grada temeljimo na mladim i obrazovanim ljudima pa
smo, kao što to činimo kad su u pitanju i brojne druge aktivnosti
usmjerene obrazovanju naših najmlađih sugrađana, poduprli i ovaj
program za čiju smo provedbu sredstva osigurali već kod donošenja
ovogodišnjeg proračuna. U taj se program
uključila i Varaždinska županija, no osobno i kao gradonačelnik
nisam zadovoljan sustavom njegova financiranja.
Naime, uzmimo za primjer troškove provedbe programa na mjesečnoj
razini. Mjesečni troškovi koje pokriva Grad
Lepoglava iznose 10.000 kuna i njim se financira rad
djelatnika uključenog u provedbu programa, roditelji po djetetu
koje pohađa program izdvajaju 350 kuna za prehranu dok
Varaždinska županija ‘velikodušno’ financira produženi boravak sa
100 kuna po djetetu koje ga pohađa. Dakle, u našem slučaju
Varaždinska županija, koja je osnivač osnovnih škola, program
podupire sa samo 1400 kuna dok većinu sredstava
osigurava Grad Lepoglava. Mi ćemo na godišnjoj razini za
program izdvojiti 100.000 kuna i ta ćemo sredstva pronaći u našem
proračunu, ali pitam se kako će ih u svojim proračunima osigurati
manje općine. Zato je takav sustav financiranja diskriminirajući.
Mislim da bi financiranje trebalo biti obrnuto odnosno da bi
većinu troškova za rad djelatnika trebala
pokriti upravo Županija kao osnivač osnovnih škola dok bi
jedinice lokalne samouprave i roditelji financirali ostale
troškove – poručio je gradonačelnik Grada Lepoglave,
Marijan Škvarić dodajući da će Grad Lepoglava,
ako Varaždinska županija za to nema sluha, i ubuduće pronaći
rješenje za financiranje programa jer i dalje želi ulagati u
djecu i obrazovanje.
– Potičemo izvrsnost kod djece nagrađujući ih za uspjehe koje
postižu na školskim natjecanjima, financiramo izvannastavne
aktivnosti, podupiremo program razmjene udžbenika, s 200 kuna za
nabavku školskog pribora darivali smo sve
prvašiće, a ove smo godine, kao nadopunu školskoj prehrani, za
sve učenike osigurali trešnje koje smo nabavili od
domaćih proizvođača – naveo je gradonačelnik
Škvarić brojna druga gradska ulaganja u obrazovanje spomenuvši i
brojna te financijski zahtjevna ulaganja u uređenje školskih
objekata.
U produženom se boravku učenici okupljaju nakon
završetka nastave te oko 12.30 slijedi ručak nakon kojeg, od 13
do 15 sati, učenici pišu domaću zadaću i uče.
Nakon toga slijede fizičke aktivnosti u
sportskoj dvorani ili na otvorenom. Vrijeme od 16 do 17 sati
učenici u produženom boravku provode uz raznovrsne kreativne igre
i druge aktivnosti za koje pokažu interes.
– U produženom se boravku s djecom radi stručno. Djeca
uče te sudjeluju u fizičkim i kreativnim aktivnostima.
Pored toga, djeca se socijaliziraju, uče se na rad u grupi i
timskom radu te razvijaju vještine koje ne mogu razviti kod kuće
– pojasnila je učiteljica Nikolina Bračko.
Roditelji su dužni po djecu doći do 17 sati do
kada traje svakodnevni program produženog boravka u školi.
Iako nisu lišeni obaveza da utvrde da li je
dijete spremno za sutrašnji odlazak u školu i po potrebi mu
pomognu u dodatnom učenju, roditeljima ipak im ostaje više
vremena za ostale zajedničke aktivnosti.
– Iako je program produženog boravka u školi počeo, roditelji i
dalje u njega mogu uključiti svoje dijete s čime su roditelji
upoznati i na roditeljskom sastanku – poručio je
ravnatelj Tomić uvjeren da će se broj djece
uključenih u program povećati.