Kada je 1886. godine okončana gradnja Zagorske željeznice od Varaždina do Zagreba, dovršena je i zgrada varaždinskog kolodvora koja se ubrzo pokazala premalom za promet od oko 300 putnika dnevno...
18.11.1951. Varaždin je
radiostanicu dobio u srpnju 1945. godine, ali je
ona prestala raditi godinu dana kasnije. Rad radiostanice iznova
je pokrenut 18. studenog 1951. godine, prostorije su dobivene na
Franjevačkom trgu, a antena je postavljena između tornjeva župne
i franjevačke crkve. Voditelj glazbenog programa bio je profesor
Marijan Zuber, a govornog dijela Antun Golob. Spikeri su bili
Nevenka Georgijevski i Josip Lukač. Za signal odabrana je
melodija ‘Ja sem Varaždinec’. Nažalost, zbog novčanih problema,
radiostanica je djelovala do 1952. godine kada je prestao njen
rad i tek desetak godina kasnije Varaždin dobiva svoj Radio u
sklopu službe informiranja Varteksa.
18.11.1991. U dubokoj starosti od 92 godine umro
je doktor Adalbert Georgijević. Medicinu je diplomirao u Krakovu,
radio je kao liječnik u Maruševcu, Vidovcu i Ivancu. Jedan je od
utemeljitelja ‘Ivanečkog športskog kluba’ 1920. godine. Obnovio
je rad planinarskog društva u Ivancu, pokrenuo je akciju za
gradnju planinarskog doma i piramide na vrhu Ivančice.
Objavljivao je popularne članke o planinarstvu u ovom dijelu
Hrvatske.
~~~
Kada je 1886. godine okončana gradnja Zagorske željeznice od
Varaždina do Zagreba, dovršena je i zgrada varaždinskog kolodvora
koja se ubrzo pokazala premalom za promet od oko 300 putnika
dnevno. Zgrada je imala četiri sobice u prizemlju i dvije na
prvom katu, čekaonice su bile male, u prostoriji od 25 četvornih
metara kupovale vozne karte i predavala prtljaga. Stoga su
Varaždinci već 1890. godine od Ministarstva za javne radove
tražili da podigne novu kolodvorsku zgradu. Do gradnje nove
zgrade nije došlo nego se prišlo proširenju postojeće. Radovi su
izvođeni prema nacrtima varaždinskog arhitekte i graditelja
Valenta Morandinija i dovršeni 1908. godine. Kolodvor je
proširenjem dobio sa svake strane jednokatne zgrade, natkriti
peron i udobne čekaonice. Izgled od prije stotinu godina sačuvan
je do danas.