Pedesetak gledatelja, pretežno studenata, moglo je na četverosatnoj konferenciji uživati u predavanjima izuzetnih ljudi, čuti njihove priče i inspirirati se za svoje osobne pothvate.
Nekako je neobično zvučala i sama najava ove konferencije, nismo
baš navikli da se ovakav događaj održava u malim sredinama.
No, upravo je ta činjenica potaknula organizatoricu,
Mateju Križnjak, da u svojem Sračincu organizira
prvu konferenciju Mind the Gap. Naišla je na
bezrezervnu podršku Općine Sračinec i mnogobrojnih sponzora i ono
što je dosta dugo tinjalo kao ideja, jučer je postala stvarnost.
Pedesetak gledatelja, pretežno studenata, moglo je na
četverosatnoj konferenciji uživati u predavanjima izuzetnih
ljudi, čuti njihove priče i inspirirati se za svoje osobne
pothvate. konferenciju je otvorio Krunoslav
Lukačić, zamjenik načelnika Općine Sračinec.
Prvi je govorio Franjo Ridjan (koji voli da mu
se prezime čita kako se piše), popularni TV i radijski voditelj,
čovjek koji je deset sati čekao naše nogometaše na Trgu bana
Jelaćića u Zagrebu, na povratku iz Rusije. Govorio je o svojim
skromnim počecima, o ljubavi prema folkloru i preziru koji ima
prema društvenim mrežama. Dao je neke vrlo korisne savjete
mladima i potakao ih na razmišljanje o pronalasku strasti u onom
što rade.
Nakon njega, govorio je Ivica Kruhek,
poduzetnik, programer, direktor jedne od najjačih kompanija za
izradu web commerce rješenja u Hrvatskoj – Marker d.o.o. I on se
sjetio svojih početaka, vremena kada je učio programirati bez
računala, ‘u bilježnicu’. Iznio je svoja iskustva oko pokretanja
posla, o tome kako birati suradnike i kako biti najjeftiniji nije
uvijek dobra poslovna odluka.
Rok Starič, treći govornik konferencije Mind the
Gap, dolazi iz Slovenije, a najpoznatiji je kao osnivač branda
Rok’s Nut Butter. Njegova poslovna ideja o proizvodnji maslaca od
kikirikija krenula je doslovno – od šake kikirikija. Nakon što je
odučio smršaviti kroz odlaske u teretanu i promjenu prehrane,
shvatio je da se u Sloveniji, a i šire, ne može nabaviti
kvalitetni maslac od kikirikija. Zbog toga ga je odlučio
proizvesti sam, u kuhinji svoje majke, bakinim mikserom koji je
potrgao. Sve nakon toga je priča o uspjehu, njegov se kikiriki
maslac danas prodaje u Hoferu, Lidlu, a širi se i na tržišta
izvan Slovenije.
Nakon njega, govorila je najmlađa predavačica, studentica FER-a
Kaja Pavlinić. Njena priča nalikuje na
mnogobrojne priče mladih ljudi, s jednom razlikom – njenim
velikim angažmanom na mnogobrojnim projektima, radionicama,
konferencijama. Kaja je mlada žena o kojoj ćemo zasigurno puno
čuti u idućim godinama.
Peti govornik konferencije bio je Teo Petričević
iz Čakovca. Sam za sebe i svoju ekipu kaže da su ‘punk
poduzetnici’. Potekao je iz punk miljea, promijenio desetke
poslova, ali uvijek sa jednim zajedničkim nazivnikom – društvenim
poduzetništvom. Pokretač je mnogobrojnih društvenih organizacija,
udruga, zadruga… Njegova poruka mladima na predavanju mogla bi se
svesti na ovo: nemojte raditi nešto što ne volite, samo zbog
novca. Pronađite ono za što osjećate strast, budite uporni i
rezultat neće izostati.
Kraj konferencije obilježili su nastupi Filipa i Ane
Ude koji su predstavili svoju životnu priču. Filip je
svima poznat kao vrhunski gimnastičar, a manje je poznata njegova
priča o počecima na potrganim spravama, u sportu za koji nema
razumijevanja. Možemo reći da je upravo njegov sportski uspjeh
zaslužan za porast interesa za gimnastiku u Hrvatskoj.
Na konferenciji su svoje aktivnosti predstavili i Pučko otvoreno
učilište Varaždin, Tehnološki park Varaždin, Akademija
regionalnog razvoja i fondova EU te Kub ormoških študentov.
Vjerujemo da će uspjeh ove konferencije zadržati entuzijazam
prisutan kod prvog njenog izdanja i nadamo se još boljoj i
uspješnijoj konferenciji Mind the Gap 2020.