Ovogodišnjom obnovom Senzorni park nadopunjen je velikom drvenom konstrukcijom koja će se koristiti kao učionicu na otvorenom.
– Ovogodišnjom obnovom Senzorni park nadopunjen
je velikom drvenom konstrukcijom koju ćemo koristiti kao učionicu
na otvorenom. Natkrivenu konstrukciju s petnaestak klupica
okružuju pomagala za učenje poput školske ploče, glazbenog zida,
vertikalne abecede, matematičke ploče i životinjskih likova. Park
je namijenjen prvenstveno djeci, ali rado nas
posjećuju i stariji i najstariji – kaže Olja Dijanošić,
učiteljica u produženoj boravku od koje je potekla ideja o
Senzornom parku, a rado su joj se priključili i drugi.
Djeca park mogu koristiti samostalno, ali i uz
roditelje, učitelja i cijeli razred. Ovisno o svom interesu,
dijete park koristi na sebi najugodniji način.
Osim već spomenutog učioničkog dijela u kojem djeca mogu svirati,
računati, pisati i crtati, igrati se slovima te pričati
priče, tu je još i poligon za razvoj proprioceptivnog
sustava.
– Omiljeno mjesto je i kućica koju smo u ovoj obnovi ukrasili
crtežima, a zanimljive su i kućice za ptice koje smo također
osvježili bojom. Za osjetilni doživljaj prema kojem je projekt i
dobio ime tu su razne biljke čiji rast djeca prate kroz
svakodnevni boravak u Senzornom. Zajedno smo
zasadili 30ak vrsta, što začinskog bilja, što cvijeća, grmova i
povrća. Naše prošlogodišnje maline pune su plodova čijem se
dozrijevanju veselimo. Osim biljaka, osjetila stimuliraju i hod
senzornom stazom, vjetrenjače i mobili. Djeca u Senzornom parku
provode mnogo vremena i uživaju u procesu njegova razvoja. To je
ujedno i glavni razlog našeg truda za Senzorni
park i njegova posebnost.
Boravak u prirodi i kreiranje nečeg novog za djecu predstavljaju
iznimnu radost stoga uvijek lako motiviramo i okupljamo djecu za
pomoć u održavanju parka. U izgradnji Senzornog 2016./2017.
sudjelovali su svi učenici i učitelji OŠ
Ludbreg, a ove godine tu su bile kolegice i učenici iz produženog
boravka, programa u kojem i sama radim, te još nekoliko kolegica
iz razredne i predmetne nastave kojima sam jako zahvalna. Ogromnu
pomoć uz koju smo ove godine znatno oplemenili park dobili smo
suradnjom s udrugom Lumen. Kroz njihov projekt
pod nazivom ‘Why not street art?’, na projektni dan smo uspjeli
dovesti još 40ak volontera iz Rumunjske, Bugarske, Poljske i
Hrvatske koji su spremno radili na projektu, sigurni u njegovu
kvalitetu. Do suradnje s njima došlo je nakon razmjene ideje s
Denisom Sačerom iz Lumena. Ujedinjeni u cilju,
vrlo smo brzo pronašli način da spojimo projekte i dogovorimo
suradnju. Ovo nam je prvi zajednički projekt, a budući da
dijelimo istu ideju i odlično surađujemo, sigurni smo da će ih
biti još puno više – priča Olja Dijanošić.
Osim Lumena, projekt su podržali i gradonačelnik
Ludbrega, Srednja škola Ludbreg, Centar za kulturu, poduzeće
Lukom te brojni sugrađani.
– Senzorni park moj je autorski projekt na koji sam iznimno
ponosna. Činjenica da naša djeca trebaju živjeti u skladu
s prirodom kako bi odrasli u ljude koji istu čuvaju i
cijene, za mene je vrlo važna. Kao učiteljica, željela sam to
činiti kroz neposredni rad s učenicima pa sam od toga krenula.
Sve ostalo, sve specifičnosti i prednosti koje Senzorni park ima
došle su kasnije, lagano se implementirajući u
osnovnu ideju. Ovo je projekt koji svoje potencijale razvija sam
od sebe kroz dječje korištenje parka, a ja ga svakako planiram
jos razvijati budući da za njega imam jasnu
viziju. Neizmjerno sam zahvalna svima koji su se uključili i koji
ideju pozdravljaju te im ovim putem želim zahvaliti. Sve ostale
toplo pozivam da nas posjete! – zaključuje Olja.
Senzorni park sigurno je, a s druge strane prirodom
okruženo mjesto. Svoje korisnike potiče na
istraživanje, ali i ono najvažnije – igru.