Dječji vrtić 'Dječji svijet' već 4. godinu za redom provodi program po načelima šumske pedagogije, u koji se uključuju djeca od navršene 3. godine.
Djelatnica dječjeg vrtića ‘Dječji svijet’ iz
Varaždina Helena Hajdin, kao jedina
predstavnica vrtića iz Hrvatske, sudjelovala je na 14. europskom
kongresu šumske pedagogije na temu ‘Stvaranja mostova između šuma
i škola’ u Rigi, Latvija. Kongres je održan početkom srpnja
2019., a na njemu je sudjelovalo ukupno 167 sudionika iz 18
zemalja.
Dječji vrtić ‘Dječji svijet’ već 4. godinu za redom provodi
program po načelima šumske pedagogije, u koji se uključuju djeca
od navršene 3. godine. Prvi puta je na kongresu sudjelovalo
ukupno 5 sudionica iz Hrvatske što pokazuje sve veći interes i
potrebu za razvojem šumske pedagogije i u Hrvatskoj.
Cilj kongresa bio je razmijeniti iskustva i raspraviti kako
povezati programe šumske pedagogije i redovne programe škola te
kako ostvariti što bolju suradnju šumskih pedagoga i
odgojitelja/učitelja.
Šumska pedagogija je kvalificirano obrazovanje za okoliš vezano
uz šume, koje se bavi svim socijalnim, ekološkim i ekonomskim
dimenzijama održivosti, potiče razumijevanje, odnose i
interakcije između čovjeka i okoliša u kontekstu održivog razvoja
te cijeni, promiče i nudi šume kao zdrave i izvrsne lokacije za
učenje na otvorenom.
Kongres je započeo i završio u glavnom gradu Latvije, a u
međuvremenu su sudionici sudjelovali u bogatom programu
organiziranom na obali Baltičkog mora u gradu Jurmali, na
Fakultetu energetike i elektrotehnike Tehničkog sveučilišta u
Rigi (Riga Technical Univeristy’s Faculty of Power and Electrical
Engineering) te u LVM parku prirode Tervete.
Među brojnim predavačima, posebno se ističu Tomass
Kotovičs – zamjenik direktora UNECE/FAO Mreže šumarskih
komunikatora i voditelj odjela za komunikaciju i odnose s
javnošću JSC državnih šuma Latvije, prof. Robert Vogl iz srednje
škole Weihenstephan – Triesdorf u Saveznoj Republici Njemačkoj te
doktor znanosti Jan Fronӗk iz Edukacijskog centra TEREZA u Češkoj
Republici.
Osim predavanja, sudionici su bili aktivno uključeni u brojne
radionice i aktivnosti tijekom kojih su imali priliku steći i
razmijeniti praktična znanja i iskustva.