REAKCIJA NA ANINU

‘VARAŽDINSKI BICIKLISTI’ O STAZI U ANINOJ ‘Ovo rješenje je nefunkcionalno, vrijeme će to pokazati’

Staza u jednom dijelu svog puta zaobilazi stup, zatim silazi na cestu i prekida se, da bi nakon pedeset metara ponovno bila označena.

Jučer je u jutarnjim satima za promet otvorena biciklistička
staza u Aninoj ulici. No vrlo brzo nakon iscrtavanja staze
uslijedili su negativni i posprdni komentari građana zbog
nekih rješenja koja se, u najmanju ruku, čine upitnima.

>> POGLEDAJTE Anina napokon dobila biciklističku stazu. Već krenule negativne reakcije

Staza tako u jednom dijelu svog puta zaobilazi stup, zatim silazi
na cestu i prekida se, da bi nakon pedeset metara ponovno bila
označena.

Za komentar takvog rješenja biciklističke infrastrukture u Aninoj
ulici zamolili smo Udrugu ‘Varaždinski
biciklisti’.
 Odgovorio nam je Goran
Lampelj
iz Udruge, ujedno i član Sindikata biciklista.

– U Udruzi ‘Varaždinski biciklisti’ smatramo da je konačno
rješenje Anine ulice nakon rekonstrukcije nefunkcionalno i u
suprotnosti s Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi i
suvremenim trendovima održive urbane mobilnosti – započeo je
Lampelj te nastavio.

– Nefunkcionalnost će se pokazati s vremenom. Naime, ovim
rješenjem biciklisti su nepotrebno gurnuti na nogostup, dovode se
u svojevrstan sukob s pješacima. Uz to, prisiljeni su vijugati s
nogostupa na kolnik i nazad. Poučeni iskustvom, pješačka i
biciklistička infrastruktura će biti zakrčena parkiranim vozilima
tako da će se s vremenom većina biciklista vrlo vjerojatno
kretati kolnikom – ističe Lampelj iz ‘Varaždinskih biciklista’.

Navodi kako postoje jasne upute kako biciklistička staza mora
izgledati.

– Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi je na snazi od 2016.
Nalaže da biciklistička infrastruktura bude izravna, sigurna,
cjelovita i ugodna za vožnju, parametri koji ovakvo rješenje ne
zadovoljava. Jasno je definiran izgled prijelaza biciklističke
infrastrukture na kolnik što ovdje nije u potpunosti poštivano.
Sam (nepotreban) prijelaz je također i potencijalna opasna točka
s obzirom da biciklisti odjednom izlaze pred automobile na
kolniku – kazao je.

Smatra kako se u Varaždinu prednost daje i putem
infrastrukture primarno izlazi
u susret vozačima automobila.

– Suvremeni trendovi u urbanim sredinama imaju cilj umiriti
promet automobila, povećati udio nemotoriziranog (pješaci i
biciklisti) i javnog prijevoza davanjem prednosti upravo održivim
oblicima mobilnosti. Svjedoci smo da se rekonstrukcijama
prometnica u našem gradu prvenstveno zadovoljavaju potrebe vozača
osobnih motornih vozila, a odstupanja od pravilnika koji
reguliraju izgled prometne infrastrukture se provode na štetu
pješaka i biciklista. Promjenom tog stava možemo smanjiti
pritisak automobila na grad, štete (i troškove) koje
infrastruktura, okoliš i građani zbog toga trpe i pretvoriti
Varaždin u grad po mjeri njegovih stanovnika – napominje Lampelj.

Također, smatra da je postojalo bolje rješenje za biciklističku
stazu u Aninoj.

– U konačnici, pohvaljujemo činjenicu da se razmišlja o
biciklističkom prometu, ali smatramo da po pitanju biciklističke
infrastrukture nedostaje konkretnih i progresivnih ideja, jasna
vizija i ciljeva infrastrukture i dijalog sa svim
zainteresiranima. U konkretnom slučaju, nije bilo prepreke da se,
uz ograničenu brzinu kretanja motornih vozila i adekvatnu
horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, dopusti ravnopravno
kretanje biciklista kolnikom. Osim što je prihvatljivije i
sigurnije za sve sudionike u prometu, takvo je rješenje i
jeftinije – ističe Lampelj i zaključuje.

– Postoje određene naznake da se na razini Grada razmišlja o
pješacima i biciklistima, nadamo se jednom cjelovitom rješenju i
svakako smo spremni svojim znanjem pomoći da se Varaždinu vrati
status grada bicikla – odgovorio nam je Goran Lampelj iz Udruge
‘Varaždinski biciklisti’.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije