Ministrica Blaženka Divjak nakon svega poručuje da je 'reforma nužna', no što kažu profesori i učenici koji su test pisali.
S povratkom u školske klupe stigli su i rezultati međunarodnog
PISA istraživanja za 2018. Hrvatski učenici
ostvarili su ispodprosječne rezulatate u sva tri ispitna
područja: čitalačkoj, matematičkoj i prirodoslovnoj pismenosti.
Sudjelovalo je 79 zemalja, a u Hrvatskoj je ispite polagalo 6609
15-ogodišnjaka.
Ministrica Blaženka Divjak nakon svega poručuje
da je ‘reforma nužna’, no što kažu profesori i učenici koji su
test pisali.
Ekipa RTL televizije posjetila je učenike 3. razreda gimnazije
koji su u proljeće prošle godine sudjelovali u PISA istraživanju.
Kažu testovi im nisu bili teški, ali su potpuno drukčiji od onih
u školi.
– Pitanja su bila baš primjena znanja i čitanja s razumijevanjem
i ono što bi nam dobro došlo u životu, a mi se s tim u školi ne
ususrećemo uopće – rekla je Nina iz 3. razreda
Gimnazije Lucijana Vranjanina u Zagrebu.
– Imamo knjigu s pojmovima od kojih se test i sastoji, mi ne
moramo primjeniti znanje iz biologije kako da riješimo neki
problem, nego da na primjer nabrojimo bolesti – kazala je
Lucija iz 3.razreda Gimnazije Lucijana
Vranjanina u Zagrebu.
U istraživanju je sudjelovalo više od 600.000 učenika iz 79
zemalja. Iz sva tri ispitna područja Hrvatska je ostvarila
ispodprosječan rezultat. U čitalačkoj pismenosti hrvatski učenici
završili su na 29 mjestu. U matematičkoj na 40, a u
prirodoslovnoj na 36. mjestu.
Slovenci osam mjesto ispred nas
I dok iz prva dva područja stagniramo, kada je riječ o
prirodoslovnoj pismenosti Hrvatska je sve lošija.
Ako se uspoređujemo sa susjedima Slovencima, oni su po čitalačkoj
pismenosti osam mjesta ispred nas. Da su rezultati trebali biti
bolji slažu se i profesori, no ne misle da su baš tako loši.
– U rangu smo sa Nizozemcima i Austrijancima koji imaju ulaganja
između 100 i 150.000 dolara po učeniku, dakle ulažu gotovo dva
ili tri puta više od nas, a tu smo negdje po rezultatima pa je
pitanje jesu li rezultati toliko loši – rekao je profesor
hrvatskog jezika u zagrebačke gimnazije Lucijana Vranjanina,
Krunoslav Matošević.
– Rješavanje tisuću istih zadataka, hvatanje za svaku šablonu i
izbjegavanja bilo kakvog razmišljanja je loše i premalo im
postavljamo pitanje zašto nešto radimo baš tako – kazala je
profesorica matematike iz iste gimnazije, Maja
Zelčić.
Za resornu ministricu rezultati imaju jasnu poruku.
– Reforma je nužna. Dakle svi oni koji su govorili da treba
čekati ovi rezultati ih demantiraju. Mi s njima ne možemo biti
zadovoljni. niti s njima možemo ocijeniti prošle reformske
procese u školama – kazala je ministrica znanosti i obrazovanja,
Blaženka Divjak.
A rezultati idućeg PISA istraživanje 2021. godine kaže bit će
ocjena škole za život.