Na pitanje može li se dići cijena usluge kako bi porasla plaća, direktor je odgovorio kako to nije moguće jer 'javnost u praksi bira cijenu, ne kvalitetu'...
Na adresu naše redakcije stiglo je otvoreno pismo jednog
instruktora vožnje s područja sjeverne Hrvatske (podaci poznati
redakciji) koji je odlučio progovoriti o stanju u toj djelatnosti
na lokalnoj razini.
Njegovo pismo prenosimo u potpunosti.
‘Potaknut medijskim natpisima o događajima kojima smo svi
svjedoci u posljednjih šest, sedam tjedana, štrajkom prosvjetara,
nastavnog, nenastavnog osoblja, najavom štrajka Policijskog
sindikata, a istovremeno i podrške javnosti te raznim
parolama da svi trebamo izaći na ulice i boriti se za svoja prava
i dostojanstvo (čitaj: veću plaću), odlučio sam i ja progovoriti
nekoliko riječi!
Radim kao instruktor vožnje u jednoj privatnoj autoškoli već
više od desetljeća i znam koliko sam morao u sebe uložiti,
što vremenski, a što financijski, kako bih mogao obavljati ovaj
posao.
Znam koji mi je ‘koeficijent složenosti’ mojega posla i
koliko mislim da sam si ‘dostojanstva’ svaki mjesec
zavrijedio!
Svakodnevno smo izloženi svim opasnostima koje nas vrebaju u
prometu, nije tu samo riječ o meni, nego i o Vašoj djeci, koju
moram živu i zdravu vratiti Vašim kućama nakon svakog sata vožnje
na otvorenim cestama.
Nemam radno vrijeme od 6 do 14 ili od 7 do 15 sati! Naš radni
dan je 8 sati raspoređen prema potrebama i mogućnostima naših
kandidata.
Sa svakim kandidatom moramo prema nastavnom planu i programu
odvoziti najmanje dva sata noćne vožnje, tako da svako malo naše
radno vrijeme završava u 22:00 ili 23:00 sata u noći.
Sa studentima ili ljudima što rade na terenu moramo raditi
vikendom, jer oni drugačije ne mogu, da sad ne nabrajam sve!
Razgovarao sam sa svojim direktorom (i ne samo ja, nego i
ostale kolege, kako u našoj autoškoli, tako i kolege u ostalim
autoškolama) da smo si i mi zavrijedili veće ‘dostojanstvo’, ne
samo mi instruktori vožnje, nego i ostali djelatnici auto škole
(predavači, stručni voditelji te administrativni djelatnici), jer
naše ‘dostojanstvo’ nije raslo već godinama!
Odgovor mojeg direktora je bio da jednostavno nema prostora
za povećanje plaća, kako je cijena obuke vožnje u Hrvatskoj
daleko nanjiža u EU, a s najvišim mogućim standardima u usporedbi
sa ostatkom EU!
Na moje pitanje pa zašto ne povisimo naše cijene usluga, pa
tako napravimo prostor za povećanje plaća, jer imamo visoku
kvalitetu obuke u našoj autoškoli i ljudi to sigurno znaju
prepoznati, njegov odgovor je bio da nažalost, bez obzira na
trenutne pozive javnosti u medijima oko toga da se svi mi moramo
izboriti za naš boljitak, javnost u praksi neće izabrati
kvalitetu nego cijenu, (bez obzira što se radi o njihovoj djeci,
a ne nekoj robi), te kako nije u mogućnosti povisiti cijenu obuke
vožnje, kako bi i nama naše ‘dostojanstvo’ poraslo!
Upravo iz toga razloga Vam pišem ovo pismo, jer vjerujem da
će, kao što se u medijima posljednje vrijeme piše da se svatko
treba izboriti za sebe, javnost i nama dati podršku u našoj borbi
za veće ‘dostojanstvo’, kao što i mi dajemo svima ostalima koji
se bore za svoja prava.‘