RAZMIRICE OKO GRIJANJA

NOVA KOTLOVNICA Umirovljenica ostala šokirana računom, iz Vartopa odgovaraju da su ostali stanari zadovoljni

Direktor Vartopa kaže da mu je nezadovoljna stanarka uništila Božić. Ona odgovara da je njoj isto učinio Vartop. Idući tjedan bit će skup stanara, prilika za riješiti nesporazume.

Nova kotlovnica postavljena na posljednjem katu zgrade u
Ulici Miroslava Krleže 1A najavljena je kao
pilot-projekt koji bi trebao riješiti problem visokih računa za
grijanje i toplu vodu u brojnim sličnim objektima u Varaždinu.

Završna faza projekta odrađena je tijekom listopada, a na prve
probleme nije trebalo dugo čekati. Nekolicina stanara, od njih
gotovo stotinu, javno je iznijela zamjerke na funkcioniranje
novog sustava, a jedna od stanarki požalila se na račun koji je
primila u prosincu. O svojim su problemima pisali u
Facebook-grupi ‘Varaždinsko smeće – građanska
inicijativa’.

>> NOVA KOTLOVNICA RADI Većinu investicije plaćaju Vartop i Grad, a trošak stanara iznosi oko 5.000 kuna

Iznenadio je račun od 754 kune

Odlučili smo posjetiti gospođu i na licu mjesta saznati u čemu je
točno problem.

– Bila sam u šoku kad sam dobila račun na iznos od 754 kune.
Mjesec ranije iznosio je 146 kuna, a prošle zime računi mi nisu
iznosili više od 200 kuna. Štedila sam tada koliko sam mogla, ali
mi nije bilo hladno. Sada grijem, ali mi je hladno. Račun koji
sam dobila ne znam kako ću platiti – priča nam Marija
Vlašić
, umirovljenica koja sama, u društvu svog mačka,
živi u dvosobnom stanu.

815a3496046efa1d83b8d9072caeef30.jpg?v=2

Obećane uštede nije doživjela

Kaže kako je stanarima bilo rečeno da će prelazom na novu
kotlovnicu biti ostvarene uštede do 30%. No ona ih nije
doživjela.

– Mi stanari jesmo pristali na realizaciju ovog projekta, ali
nisam znala da će se sve to tako odvijati – priča nam gospođa
Marija i nabraja nekoliko stvari kojima nije zadovoljna.

Cijevi kroz cijeli stan

Pokazuje nam nove cijevi koji prolaze kroz cijeli stan i gdje su
na spojevima sa zidom ostale nepokrpane rupe.

Kaže da im je bilo rečeno da će određeni radovi po stanovima biti
potrebni, ali da nije mogla zamisliti da bi to tako trebalo
izgledati.

1fd2d887c43cd68f91dc8f3be4ed40c5.jpg?v=2

Nema pristup brojilu

Nezadovoljna je i time što sad više ne može pratiti vlastitu
potrošnju. Stanice postavljene ispred svakoga stana su
zaključane, a vlasnici stanova ključeve nisu dobili.

– Osim toga, grijanje radi samo 16 sati dnevno, od 6 do 22 sata.
Kad se ujutro uključi, treba oko sat i pol da se stan ugrije.
Hladno mi je. Maknuti su i radijatori iz zajedničkog hodnika. Ne
samo da je u njemu hladno, nego je i vanjski zid od moje kuhinje
zbog toga hladan i u njoj, kao što vidite, nije ugodno – skreće
nam pažnju gospođa Vlašić.

f72169d172d1862b003e8d7198f261a0.jpg?v=2

Našli nečistoće u cijevima

Termostat u njezinoj sobi pokazuje temperaturu od 20 stupnjeva.
Pitamo je zašto ne poveća temperaturu na njemu. Kaže da ona to ne
može mijenjati. Tako joj je rečeno.

– Jučer su došla tri radnika i jedan inženjer. Jer nisam imala
toplu vodu. Rekli su da je to zato jer je bio preslab pritisak
vode. I da je bilo nečistoće u stanici. Nikad prije se to nije
dogodilo. Pa nismo u prošlom stoljeću, postoje valjda nekakvi
filteri. Osim toga, kad se pusti voda, dugo treba čekati da dođe
topla – negoduje stanarka.

Njoj hladnije, a računi veći

Kako kaže, to nije ono kako je bilo prije.

– Sad mi je hladnije, a računi su veći – očajna je Marija Vlašić
i kaže da ne zna kako će podmiriti račun.

ba573efd0e28a8b239bb08a9d1bff910.jpg?v=2

Za radove još 5.200 kuna

Osim toga, očekuje je i plaćanje troškova radova u stanu, u
iznosu od 5.200 kuna u 10 rata.

Naime, troškove obnove kotlovnice platio je Vartop odnosno Grad
Varaždin iz proračunskih sredstava. Cjelokupna investicija, kako
je rečeno prilikom puštanja novog sustava u rad, stoji oko
3,3 milijuna kuna, s PDV-om oko 4 milijuna kuna.

Od toga oko 450.000 kuna ide u izradu
instalacija po stanovima, što će otplatiti stanari.

Vartop: To je račun za tri mjeseca!

Direktor Vartopa Zdravko Rogina kaže da se račun
koji je stanarima isporučen tijekom prosinca odnosi na tri
mjeseca, a ne samo na prethodni mjesec. Zapravo, odnosi se na
razdoblje otkad je kojem stanaru pušten u rad novi sustav. Za
gospođu Vlašić kaže da je to bilo sredinom listopada.

– Ona je u studenome potrošila oko 860 kWh, a ostatak do 1.273
kWh prije toga. I to i za grijanje i za pripremu tople vode
zajedno. Prije su to bile odvojene stavke – objašnjava Rogina.

76aa0ebe5847dceaa23afeaa3cf88416.jpg?v=2

Dvije godine uopće nije grijala!?

No to nije sve. Direktor Vartopa navodi i druge razloge zašto je
novi račun iznenadio stanarku.

– Gospođa se dvije godine uopće nije grijala! – tvrdi Rogina,
dodajući da ima cjelovit uvid u njezinu proteklu potrošnju.

Kako je moguće da se gospođa Vlašić uopće nije grijala dvije
godine, a kaže da joj je prije bilo toplije nego sada, ostaje
enigma.

Na računima nema stavke za grijanje

Ona kaže da je štedila, da je najčešće grijala samo jednu sobu,
kao i da je povremeno zatvarala i glavni ventil, kad nije bilo
potrebe za grijanjem. No njezini računi iz prošle zime zaista
pokazuju da na njima uopće nema stavke ‘trošak energije za
grijanje’.

– Kako to da gospođu nije čudilo da ona plaća od 100 do 200 kuna
tijekom zime, dok su drugim stanarima u istom razdoblju računi
iznosili 800 kuna i više? Ako kalorimetar nije očitao potrošnju,
to znači da se u stanu nije grijalo – tvrdi Rogina i odbacuje
mogućnost da je kalorimetar bio pokvaren.

Mjesečni račun bit će oko 500 kuna

Kako god bilo, procjena je, temeljem njezine sadašnje potrošnje,
da bi joj računi tijekom zimskih mjeseci sličnih studenome mogli
biti na razini od oko 500 kuna. S time da Rogina kaže kako nije
točno da stanari ne mogu regulirati termostat. No onda bi račun
za grijanje i toplu vodu bio još veći.

– Dosad sam najveći račun ikad imala oko 580 kuna, i to kad je
bila najveća moguća zima – odgovara nezadovoljna stanarka.

Cijevi po stanu nisu problem

Odgovorio je direktor Vartopa i na kritiku u vezi radova
izvedenih u stanu.

– Najmanji je problem u tome da se vide cijevi. Ako netko želi,
može za svega 700 kuna kupiti knauf-kutije i zatvoriti ih. Ali to
je na svakome stanaru da odluči, to nije u domeni Vartopa. Da smo
išli raskapati vertikalu, raskopali bi cijelu zgradu. Ne vjerujem
da bi stanari voljeli da im se pola kupaone razruši. Svima koji
su bili na sastanku rekli smo da će to tako biti.

Do brojila preko dežurnih radnika

Isto tako, čini se da nema načina da se stanarima omogući uvid u
potrošnju.

– To je jednostavno nemoguće, zbog tehnike koja se tamo nalazi.
No svatko tko to želi, može nazvati naše dežurne radnike koji su
tamo od 6 do 22 sata, imaju njihove brojeve, i pogledati stanje –
poziva Rogina i napominje da su gotovo svi stanari zadovoljni
nakon puštanja nove kotlovnice u rad.

59b8477d3df84dc53f9d9bf4fdc40502.jpg?v=2

Najveći problem – javna objava?

Stječe se dojam da je direktora Vartopa – ali i gradsku vlast,
budući da je reagirao i gradonačelnik Ivan Čehok
– najviše zasmetalo što je gospođa Vlašić o svojem nezadovoljstvu
pisala na Facebooku.

– To se tako ne radi. Drugi stanari koji su imali bilo kakav
problem zvali su Vartop, i problem je riješen. A ne ovako –
negoduje Rogina.

– Nije točno. Prije toga poslala sam nekoliko mailova, vrlo
pristojnih, u Vartop. Nisam dobila zadovoljavajući odgovor – kaže
Marija Vlašić i pokazuje nam korespondenciju.

Tko je kome uništio Božić

– I još me se proziva što sam na godišnjem. Kao da ja nemam pravo
na privatni život. Gospođa mi je uništila Božić – kaže Rogina.

– I oni su meni uništili Božić – odgovara očajna stanarka.

Drugi tjedan skup stanara

Za sljedeći tjedan najavljen je skup stanara, doznajemo od
direktora Vartopa. Dolaze i gradonačelnik Ivan
Čehok
i njegov zamjenik Zlatan Avar.

Prilika je to, ako postoji dobra volja, za odgovoriti na sva
pitanja koja muče stanare ove zgrade.

4cc85bba8f7d4f118e17bd4d4eb9992c.jpg?v=2

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije