Neki i dalje imaju sveobuhvatnu skrb, no ima i promjena uzrokovanih epidemijom koronavirusa...
Prilagodbom na novu situaciju, a vezano uz sprječavanje širenja
COVID-19 virusa, Opća bolnica Varaždin uvela je novi način rada
te mogućnost konzultacija.
– Ono što valja naglasiti je kako se u Općoj bolnici Varaždin i
dalje zbrinjavaju svi akutni pacijenti te se nastavlja s radom
onkološkog programa, odnosno zbrinjavanje svih onkoloških
pacijenata, poštujući pritom sve mjere i protokole vezane uz
sprječavanje zaraze COVID-19 virusom. Dakle ta skupina
bolesnika ima i nadalje sveobuhvatnu zdravstvenu skrb – istaknuo
je ravnatelj Opće bolnice Varaždin Nenad
Kudelić.
Kako bi bolnica što bolje u ovim uvjetima funkcionirala,
omogućili su rad od kuće pojedinim službama, prvenstveno službama
iz područja administracije koje ne zahtijevaju direktni kontakt s
pacijentima. Isto tako, omogućili su rad od kuće i ordinacijama
za dermatovenerologiju, psiholozima, psihijatrima i
logopedima.
– Svjesni smo činjenice da rad na daljinu ne može u potpunosti
zamijeniti i nije zamjena za direktan kontakt s pacijentom, ali
konzultacije liječnika obiteljske medicine koje mi i inače
provodimo putem A5 uputnica, gdje se radi o konzultaciji između
liječnika obiteljske medicine i naših specijalista, sada se
provode u većem obimu – objasnio je Kudelić.
Isto tako, pojedine struke mogu pružati usluge na daljinu.
– Tu prvenstveno mislimo na logopede koji zbog korištenja
specifične opreme koja se ne može osigurati kod kuće, taj dio
posla odrađuju iz bolnice. Svaki pacijent koji ima važeću
uputnicu za terapiju (D1) bit će kontaktiran telefonom za dogovor
oko provedbe optimalnog oblika logopedske skrbi uz
individualiziran pristup s obzirom na raspoloživost
komunikacijskih i tehnoloških sredstava. Time će se održati
kontinuitet logopedske skrbi za naše pacijente te osigurati
kontinuitet praćenja, podrške i savjetovanja – rekao je Kudelić.
Kako bi pacijentima barem djelomično omogućila dostupnost usluga
Ordinacija za kožne i spolne bolesti, njihov rad također se
odvija, ali na drugačiji način.
– Liječnik obiteljske medicine, nakon zatražene usluge i upita
pacijenta, može putem uputnice A5 uz upućeno pitanje zatražiti
konzultaciju liječnika dermatovenerologije kojem je dostavio
anamnestične podatke i eventualne fotografije – kazao je Kudelić.
Također pruža se i psihološka te psihijatrijska
pomoć putem telefona. Takva pomoć je organizirana svim
pacijentima te tako i osobama koje su pod sumnjom na COVID-19
infekciju koji se nalaze u samoizolaciji, djelatnicima i svima
ostalima koji osjete potrebe za takvom vrstom skrbi.
– Mi smo na internetskim stranicama bolnice objavili raspored
rada naših djelatnika, telefonske brojeve i e-mail adrese i
pozivamo sve naše pacijente i ostale koji smatraju da im takva
pomoć treba da nam se slobodno obrate kako bi im na pitanja koja
su važna i neodgodiva, koja ih muče i tište što prije dali
odgovor – zaključio je ravnatelj Kudelić.