Iz Varaždinskih biciklista u pet točaka ističu zašto nije bilo moguće, s njihove strane, podržati ideju iz Grada.
Udruga ‘Varaždinski biciklisti’ reagirala je na
zatvaranje dijela Ulice Augusta Šenoe koja bi trebala postati
pješačka zona od raskrižja s Ulicom Ivana Kukuljevića.
U svojoj objavi na Facebooku navode zbog čega nisu podržali ovu
ideju Grada Varaždina kojima smo poslali i upit zbog detalja
vezanih uz ovu temu, a odgovor još čekamo.
Iz Varaždinskih biciklista u pet točaka ističu zašto nije bilo
moguće, s njihove strane, podržati ideju.
– Oduzimaju se parkirna mjesta, a da nova nisu
nadomještena. Generalni urbanistički plan grada predviđa podzemnu
garažu na mjestu velikog parkirališta kod tržnice, objekt koji bi
opravdao ukidanje drugih parkinga u jezgri kad bi garaža bila
planirana i izvedena – prva je točka u kojoj objašnjavaju zašto
ne pješačkoj zoni u centru.
Druga točka odnosi se, kako navode, na najuži i najkritičniji dio
Šenoine koji se nalazi između Pavlinske i Kukuljevićeve, a ne u
širokom dijelu ulice prema tržnici.
U trećem razlogu navode da su prilikom jednodnevne akcije
zatvarana Šenoine za EU tjedan mobilnosti 2018. godine najviše
prigovora od građana dobili zbog toga jer nisu mogli prići
automobilima gradskoj tržnici.
– Predlažemo već godinama da se objedinjeno sagleda potez Šenoina
i Stepinčeva ulica ukidanjem parkirališta, ali ne potpunim
ukidanjem prometa – navode u četvrtoj točci i dodaju da su
predložili da se u navedeni koridor uvede gradski bus koji
putnike dovede u sam centar jer upravo to traži svako tko javim
prijevozom dolazi turistički ili svakodnevno u ‘špeceraj’.
Zaključuju da je ovime vozačima automobila oduzeto mnogo, a
pješacima i biciklistima je ‘poklonjena’ ulica bez javnih
sadržaja te smatraju da će Šenoina biti samo repriza Anine ulice
u drugom pakovanju.
Za uzvrat, dali su pozitivne ideje koje bi mogle potaknuti
gradsku vlast da zajedno postanemo bolje društvo.
Ističu planirani i promišljeni projekt iz
Ljubljane, grada koji se najbrže transformira u
pješačko-biciklistički.
Kao jedan od primjera dijaloga o biciklističkoj infrastrukturi
stavili su video
‘Varaždinski biciklisti – Ruka suradnje’ objavljen početkom ove
godine u kojem se analizira prometna, biciklistička i pješačka
infrastruktura Varaždina ispričana kroz problemsku kartu na
radionici Udruge.
Postavili su
anketu o bicikliranju u Varaždinu kojom žele potaknuti sve da
što više koriste bicikle, ali i da vide kako ‘dišu građani’. U
ovo vrijeme kada su građani više doma, nego vani, komentari na
nove kreacije u Šenoinoj su poželjni.
Za kraj, podsjećaju da rekreiranje popravlja duh, u to ulazi i
bicikliranje ili šetnja u prirodi nakon posla, ali na sigurnoj
udaljenosti.