Na uvođenje paketomata u HP-u kažu da su se odlučili vođeni potrebama tržišta te trendovima iz europskih zemalja.
Hrvatska pošta (HP) investirat će 108 milijuna
kuna u nabavu 300 paketomata koji će biti raspoređeni na
frekventnim mjestima u urbanim središtima u cijeloj Hrvatskoj.
U HP-u objašnjavaju da će paketomati građanima značiti mjesto
isporuke i slanje pošiljaka sedam dana u tjednu od 0-24, bez
čekanja u redu. Paketomati pak za HP, poručuju, znače prostor za
razvoj novih usluga te dodatnu operativnu optimizaciju i
stabilniji rast poslovanja. Na uvođenje paketomata u HP-u kažu da
su se odlučili vođeni potrebama tržišta te trendovima iz
europskih zemalja.
Sukladno razvojnoj strategiji Pošta 2022., najavljuju u HP-u,
hrvatski građani do kraja godine započet će s korištenjem
paketomata. Kako objašnjavaju u toj tvrtki, sve veći utjecaj
internetske trgovine posljednjih godina te rast tog tržišta koji
je u Hrvatskoj na razini od 12 posto godišnje, otvaraju
kontinuiranu potrebu za poboljšanjem korisničkih iskustava i
onime što se u kurirskoj dostavi naziva “last mile”.
Navode i da procjene govore da se u vrijeme pandemije
koronavirusa korištenje e-trgovine povećalo za više od 50 posto.
U HP-u kažu da je i u danima prije pandemije svijet već bio u
velikoj mjeri okrenut internetskoj kupnji, a problemi s dostavom
bili su dio folklora – naručimo pošiljku na kućnu adresu, a
zapravo smo na poslu u vremenu dostave pa nađemo obavijest i
idemo do poštanskog ureda. U poštanskom uredu dočekaju nas red i
gužva. Gubimo vrijeme i pitamo se po deseti put zašto nismo po
određeni artikl ipak skoknuli do specijalizirane trgovine nego
sad tu čekamo.
– Ipak, web trgovina pruža komoditet kupnje od doma, u neko možda
kasno doba noći ili uz ranojutarnju kavu. I to je naša stvarnost.
Tih trendova svjesni su svi logističari i dostavne tvrtke u
cijelom svijetu. Neki od njih godinama odlično provode taj dio
“last mile” isporuke – kad sretni dostavljač uručuje pošiljku još
sretnijem primatelju – objašnjavaju u HP-u i podsjećaju da su već
uvođenjem usluge Paket 24 predstavili transformaciju dotadašnjeg
HPekspresa.
HP-u će partner u projektu paketomata u Hrvatskoj biti Estonska
pošta, koja je, navode, najnapredniji primjer korištenja
paketomata jer 90 posto isporuke paketa obavlja upravo na taj
način.
– HP radi sukladno smjernicama Vlade koje se odnose na
proračunske i izvanproračunske korisnike. Pad prihoda prati
smanjenje troškova, dok se s investicijama ne staje. Važno je da
nastavimo ulagati u gospodarstvo. Mijenjamo paradigmu Pošte. Za
šest mjeseci više nećemo isporučivati na adresu, već izravno
korisniku gdje god se nalazio – ističe Ivan
Čulo, predsjednik uprave HP-a.
Čulo napominje da je korisnički portal jedna od idućih važnih
stvari za korisnike i objašnjava da će preko tog portala građani
moći upravljati svojim pošiljkama i imati trenutačnu kontrolu nad
njima.
– Same mjere koje smo poduzeli vezano uz poremećaje koje je
izazvala pojava koronavirusa su brojne. Od prilagodbe poslovanja
i dostave kako bismo bili korisnicima na usluzi, nabave svih
sredstava zaštite za naše zaposlenike na terenu, dali smo na
raspolaganje našu uslugu Hrvatskom Crvenom križu i Caritasu te
smo u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom osigurali da
umirovljenici mogu naručiti svoje mirovine na kućni prag.
Također, darovali smo respirator bolnici Sveti Duh – kaže Čulo i
dodaje da su u ova teška vremena još jednom dokazali da je HP
važan dio društva te da snosi odgovornost da to ostane i s novim
trendovima.
– Ulaganje u paketomate i uslugu Locodels primjeri su kako se
Hrvatska pošta može brže prilagoditi novim navikama potrošača.
Također, akvizicijom Locodelsa prošle godine razvija se dodatni
oblik usluge koju će otvoriti svojim partnerima, a o čemu će
ubrzo biti više informacija – zaključuje Čulo. Inače, u baltičkim
zemljama postavljeno je ukupno 745 paketomata, odnosno jedan
paketomat na 8000 stanovnika.