Učenici 3. c razreda varaždinske IV. osnovne škole dan u razredu provode ljuljuškajući se na velikim, mekanim, ružičastim, plavim, žutim i sivim loptama, pišu 24 sata.
Od početka školske godine, umjesto na stolcima, oni sjede na pilates loptama. Njihova učiteljica Gordana Foder dosjetila se toga još prije osam godina, kad je u razredu imala učenika s ADHD-om. Njegov velik problem bio je ostati miran na nastavi.
– Najprije sam mu donijela svoju loptu i to je bilo vrlo korisno za njega. Od tada učenici u mojem razredu, koji to žele, tijekom nastave mogu sjediti na pilates loptama – otkriva učiteljica Foder.
Ovom razredu, u kojem je 17 učenika, lopte je uvela ove jeseni. Zadovoljniji su, mirniji i koncentriraniji na nastavi.
– Neudobno je i odraslima sjediti na tvrdim i hladnim stolicama 4 do 5 sati, a kamoli djeci. Na loptama su i fizički aktivni, čime izbacuju stres iz sebe – kaže učiteljica Foder, kojoj je ovo već treća generacija koja nastavu prati na pilates loptama.
Roditelji podržali
Lopte su financirali roditelji, kojima je objašnjeno zašto je to dobro za njihovu djecu i oni su se složili s time. Jednom mjesečno lopte uzmu i na sat tjelesnog odgoja, gdje ih klinci mogu bacati, šutirati…
– Nakon mojeg objavljenog članka 2014., mnogim kolegama diljem Hrvatske jako se dopala ova ideja. Mnogo njih me kontaktiralo i neki su ih također uveli u razrede. Ako se umore, djeca u bilo kojem trenutku mogu sjesti na stolicu. No zasad to ne rade – rekla je učiteljica Foder, koja je primijetila kako djeca koja su prije grizla nokte i vrpoljila se sad odskakuću nekoliko trenutaka na lopti te se smire.
I djeca su oduševljena.
– Meni je jako ugodno na lopti. Ako pišem ispit i nervozna sam zbog toga, malo se protresem, izbacim stres i odmah se bolje koncentriram – objasnila je Jana.
Marko kaže da istodobno može vježbati i učiti. Izabel je dodala da mogu provježbati malo i tijekom odmora, a Elena smatra da je lopta puno mekanija od tvrde i škripave stolice.
Zdravlje na prvom mjestu
– Preporučila bih i drugim učenicima da sjede na loptama dok pišu, računaju ili crtaju, jer je puno udobnije. Lopte su jako dobre za ravnotežu – kaže Elena. Slično razmišljaju i Nik, Sebastian te ostali u razredu.
Koliko je ovo jedinstveno, potvrdila je i mala Aiym iz Kazahstana, rekavši da u njezinoj državi nikad nitko nije sjedio na pilates lopti u školi. Djeca 3. c razreda imaju različite veličine lopti, ovisno o djetetu.
S lopte nikad nisu pali, a sa stolice se znalo dogoditi da se ljuljaju i padnu tijekom nastave.
– Važno mi je da mojoj djeci bude dobro. Pokušala sam se staviti u njihovu poziciju. Sjedenje na loptama je zdravije za kralježnicu i dobro za sveukupno zdravlje – zaključuje učiteljica Foder za 24 sata.