'Pozvali smo stoga sve naše djelatnike koji su u mogućnosti da na posao dođu biciklima.'
Varaždin nazivaju ‘gradom bicikala’ jer brojnim je građanima
upravo bicikl postao dio svakodnevice i ne služi im samo za
rekreaciju, već i za odlazak na posao.
Među njima su i djelatnici Opće bolnice Varaždin
koji više neće trebati strepiti hoće li prilikom odlaska s posla
pronaći svoj bicikl tamo gdje su ga i ostavili.
Naime, u atriju zgrade Kirurgije uređen je poseban
prostor u kojem će moći ostaviti svoje bicikle, sigurni
da neće biti ukradeni.
– Atrij u zgradi Kirurgije bio je neuređen i neiskorišten, pa smo
došli na ideju da taj prostor upotrijebimo na kvalitetan i
koristan način. Naši su se djelatnici žalili na učestale krađe
bicikala jer Bolnica je otvorenog tipa i nema kontrolu nad
parkiranjem bicikala, stoga smo odlučili stati na kraj tom
problemu – kaže ravnatelj OBV Nenad
Kudelić.
– U sklopu energetske obnove skinute su betonske ploče s fasade
interne, te ploče smo reciklirali i iskoristili za popločenje i
uređenje atrija. Atrij ima kontroliran pristup i pod video
nadzorom je što daje dodatnu sigurnost. Postavili smo stalke za
bicikle i omogućili našim djelatnicima da svoje bicikle parkiraju
na uređenom i sigurnom mjestu.
Podržavamo i potičemo djelatnike bolnice da budu ekološki
osviješteni i da koriste bicikle što češće, a pokazalo se da je
bicikl često u uvjetima otežanog prometovanja te otežanog
parkiranja idealno prometno sredstvo. Zbog opsežnih radova unutar
bolničkog kruga na energetskog obnovi zgrada i izgradnje novog
objekta, na posao je mnogima brže, jednostavnije i lakše doći
biciklom.
Pozvali smo stoga sve naše djelatnike koji su u mogućnosti da na
posao dođu biciklima jer kao zdravstvena ustanova želimo
promovirati upravo takav, zdrav način života i poslužiti kao
primjer – kazao je Kudelić i dodao da je već na samom početku
interes za parkiranje bicikala iskazalo 150 djelatnika:
– Vjerujem da će ih uskoro biti i više jer više neće trebati
brinuti o tome gdje će ostaviti bicikl, hoće li ga naći kad se
vraćaju kući. Na raspolaganju im je lijepo uređen prostor za
bicikle s kodiranim kontroliranim ulazom.
Inače, svjesni važnosti očuvanja okoliša i velike emisije CO2, u
Općoj bolnici Varaždin već nekoliko godina rade na smanjenju
emisije ugljičnog dioksida i zbog toga već sada koriste
obnovljive izvore energije prilikom zagrijavanja
vode, odnosno grijanja a uskoro i hlađenja prostora.
– Mi smo u velikom dijelu bolnice prešli s klasičnog grijanja na
plin, na toplinske crpke koje koriste temperaturne razlike u
zraku ili podzemnoj vodi, a isto tako na gotovo svim zgradama
Opće bolnice Varaždin postavljeni su solarni
kolektori za zagrijavanje vode. Koristeći poticaje i
natječaje koji se raspisuju i financiraju putem EU, mi smo
trenutno prijavili Opću bolnicu Varaždin i za nabavu nekoliko
električnih vozila. Radi se o vozilima prvenstveno namijenjenim
za prijevoz robe, lijekova i hrane unutar bolnice.
Već dugi niz godina koristimo jedno električno vozio upravo za
takve svrhe, no koristeći poticaje želimo to unaprijediti te u
unutarbolničkoj komunikaciji eliminirati upotrebu vozila na
fosilna goriva. Budući da smo bolnica koja radi na tri lokacije
međusobno udaljene dvadesetak kilometara (Varaždin, Novi Marof i
Klenovnik) svakodnevno se višekratno odvija promet između tih
lokacija te je upotreba električnih vozila na ovakvim kraćim
lokacijama idealan izbor. Uskoro će biti objavljen natječaj kojim
se sufinancira izgradnja električnih punionica
na koji se planiramo javiti a što uključuje i instalaciju
električne punionice automobila za naše građane. Dakle, potičemo
ljude na takvo razmišljanje – istaknuo je ravnatelj varaždinske
bolnice.
Svjesni činjenice da u Bolnici rade brojni liječnici, medicinsko
i drugo osoblje koji na posao dolaze iz udaljenijih mjesta, čak i
iz susjednih županija te da se ne može izbjeći prijevoz
automobilima, prije tri godine za njih je na heliodromu iza
zgrade Kirurgije izgrađen veliki novi parking za 240 vozila.
– Učinili smo to kako bismo izbjegli ranije često viđene gužve i
onemogućavanje kretanja vozilima hitne medicinske pomoći. U ovim
trenutcima izgradnjom objedinjenog hitnog bolničkog prijema
dnevne bolnice i jednodnevne kirurgije, dakle izgradnjom potpuno
nove zgrade, izbačena je iz funkcije jedna od glavnih prometnica
unutar bolnice i u fazi smo reorganizacije prometa.
Konačni cilj bi nam trebao biti bolnički krug bez automobila koji
ometaju pacijente, zagađuju okoliš i uništavaju zelene površine.
Velika većina bolnica u Hrvatskoj nema mogućnost ulaska
automobilom u sam bolnički krug, a budući da je OB Varaždin
bolnica paviljonskog tipa, do sada smo omogućavali ulazak
automobila u bolnički krug. To je jedan od razloga zašto gradimo
zgradu objedinjenog hitnog bolničkog prijema, jednodnevne
kirurgije i dnevnih bolnica na samom ulazu u bolnicu pa neće biti
potrebe ulaska automobila u bolnički krug jer na upravo ta mjesta
na dnevnoj bazi dolazi najveći broj pacijenata – kazao je Kudelić
uz napomenu da će taj objekat biti od parkinga udaljen svega
nekoliko metara.
– To je bio jedan od uvjeta prilikom izrade ovog projekta i
upravo iz tog razloga se objedinjeni hitni bolnički prijem nalazi
tik uz ulicu Ivana Meštrovića gdje je veliki parking a ne uz
Galinčevu ulicu kako je to bilo ranije zamišljeno u
nerealiziranom projektu dogradnje kirurgije.
Naglasit ću činjenicu da smo i dalje bolnica paviljonskog tipa,
da postoje pojedini teško pokretni ili nepokretni pacijenti koje
je potrebno dovesti i odvesti do samih vrata. Takvim vozilima se
omogućava ulazak, ali uz kratko zadržavanje od 15 minuta.
Nakon 15 minuta naplaćuje se sat parkiranja 20 kuna, ne sa ciljem
naplate parkiranja, nego destimulacije nepotrebnog zadržavanja i
parkiranja u bolničkom krugu.
Gradnjom nove zgrade veliki broj parkirnih mjesta unutar
bolničkog kruga više nije u upotrebi, a istovremeno se provodi
energetska obnova dodatnih zgrada u bolničkom krugu, pa smo uz
zgradu psihijatrije napravili manji dodatni parking koji bi,
barem donekle, trebao riješiti problem parkiranja.
Naglašavam još jednom da je naš konačni cilj bolnički
krug bez automobila, da u budućnosti imamo parkirnu
garažu za parkiranje svih automobila (i djelatnika, i bolesnika i
posjetitelja) na jednom mjestu i omogućavanje isključivo
određenoj kategoriji bolesnika pristup direktno zgradi. Mislim da
smo napravili veliki pomak i u tom vidu radimo i dalje –
zaključio je ravnatelj Kudelić.