Fuchs tri moguća scenarija za sve bližu jesen koja je predvidjela Blaženka Divjak smatra logičnima, ali ih želi poboljšati.
Mandat novog ministra obrazovanja i znanosti Radovana Fuchsa
počeo je u znaku intenzivnih priprema za organizaciju nastave od
jeseni u školama i na fakultetima.
Kako doznaje Jutarnji list, već tijekom vikenda obavljeno je
nekoliko konzultacija sa sudionicama u sustavu, a Fuchs sljedećih
dana u razgovore na tu temu planira uključiti što širi krug
ljudi, od predstavnika agencija u sustavu obrazovanja, središnjih
logističkih računskih mreža, epidemiologa, Nacionalnog stožera
civilne zaštite do predstavnika sindikata, ravnateljskih udruga,
osnivača škola i ostalih.
Prioritet je povratak u klupe
– Prioritet je povratak svih učenika i studenata u učionice od
nove školske i akademske godine. Naravno, sve ovisi o
epidemiološkoj situaciji, koju trenutačno nitko ne može
predvidjeti, ali svakako želimo da svi budu u školama što je više
moguće, uz osigurane sve sigurnosne mjere – ponovili su iz
Ministarstva stajalište o točki koju je Fuchs označio ključnom te
najavio da je do početka nove školske i akademske godine treba
što detaljnije razraditi.
Fuchsova prethodnica Blaženka Divjak najavila je
za jesen tri moguća scenarija organizacije nastave – potpuni
povratak u učionice, potom mješoviti oblik nastave koji znači da
se dio nastave provodi u školi, a dio na daljinu (online) te kao
treći potpuni prelazak na online i televizijsku nastavu od kuće,
što je opcija koju trenutačno ne želi nitko.
Ministar Fuchs te je scenarije nazvao logičnima,
međutim, želi ih poboljšati uzimajući u obzir, osim razvoja
epidemiološke situacije, i ostale okolnosti, poput prostornih
uvjeta u školama, sigurnosnih mjera za zaposlenike i učenike itd.
Fuchs je nesklon potpunom zatvaranju, pa je moguće da se od
jeseni mjere primjenjuju lokalno – na primjer, da se zbog proboja
virusa ili njegova jačanja na određenom području ne zatvaraju
škole u cijeloj zemlji, nego, ovisno o procjeni epidemiologa,
samoizolira određeni razred, školu u pojedinom gradu, taj grad
ili cijelu županiju.
Točnije, namjera je da nastavnici u takvim krajnjim slučajevima
školski sat održavaju putem interneta prema postojećem rasporedu
koji vrijedi i za učioničku nastavu, a kako bi bila riječ o
manjem broju sudionika, to ne bi trebalo preopteretiti sustav.
Naravno, treba detektirati tehničke mogućnosti učenika i
nastavnika za rad od kuće.
– Za moguću provedbu online nastave potrebno je svuda osigurati
dobru internetsku vezu te osigurati bolji sustav podrške putem
CARNeta kako više ne bi dolazilo do pada sustava i kako bi se
nastava na daljinu mogla održavati bez tehničkih teškoća
– upozorava Ana Tuškan, glavna tajnica SHU, a prenosi
Jutarnji list.
Prostorni uvjeti, dezinfekcija…
U Ministarstvu su svjesni da dio škola nema prostornih uvjeta
ispoštovati mjeru prema kojoj udaljenost između osoba u istoj
prostoriji treba biti najmanje 1,5 metar. Primjerice, u nekim
gimnazijama u razredu sjedi i više od previđenih 28 učenika, a
učionice imaju oko 50 četvornih metara.
S obzirom da je riječ o zatvorenom prostoru, trebat će odrediti
tko će morati nositi maske, a u nekim školama već su najavili da
su naručili vizire za nastavnike. Zbog potresa, neke će škole
prijeći na dvosmjensku nastavu. Na kraju, treba se dogovoriti
nabava dezinficijskih sredstava.