SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM

Roditelji traže sastanak s Fuchsom: ‘Učenici s teškoćama i pomoćnici su spomenuti u svega par rečenica’

S nizom problema uoči još jedne turbulentne školske godine suočavaju se i pomoćnici u nastavi.

Udruga pomoćnika u nastavi poslala je pismo resornom ministru
Radovanu Fuchsu kako bi se sastali i
porazgovarali s njim i o djeci s poteškoćama u razvoju, ali zasad
od sastanka nema ništa.

Nepoznanica i neodgovorenih pitanja je puno, a pomoćnici u
nastavi još nisu ni potpisali ugovore za novu školsku godinu,
upozorila je Iva Tadić, predsjednica Udruge
pomoćnika u nastavi.

Ona će svoj potpisati prvi tjedan početka škole jer joj je
odobren nastavak rada s učenikom.

– Natječaji su objavljivani tek zadnjih nekoliko dana. I onda
treba čekati da prođe selekcijski postupak pa rok za žalbu.
Dogodilo se ove godine da su primljeni pomoćnici koji nemaju
edukaciju ili imaju manju edukaciju. Ministarstvo još nije
donijelo plan i program kako bi trebali biti educirani
– kazala je Tadić 24sata.

Ona ima jednog učenika s poteškoćama. Pomoćnici u nastavi, kako
stoji u preporukama, mogu s njima nastavu odrađivati i od doma.
Tadić je dječaku, nakon lockdowna i popuštanja mjera u svibnju,
već i prošle školske godine dolazila doma:

‘Dolazila sam mu svaki dan od devet do 13 sati, profesori su
slali materijale, ja sam s njim to odrađivala, prepisivali smo u
bilježnicu, odrađivali zadatke i slali ih putem maila.’

No problem je kod pomoćnika koji imaju više učenika, a posebno
ako idu u različite razrede. Neki su ostali u školi, neki su
radili od doma: ‘I tu se otvorilo pitanje kako će pomoćnik
raditi, kome će ići, kada će ići … Takvim pomoćnicima je bilo
dosta teško, ali su se prilagođavali situaciji. Sad se opet
otvara to pitanje, posebno što se djeca ne smiju miješati’.

U uputama koje je Ministarstvo u subotu navečer objavilo na 70
strana djeca s poteškoćama su, kao i njihovi pomoćnici,
naglašava, spomenuti u svega par rečenica.

I to samo što se tiče nošenja maski da ih djeca ne moraju nositi,
a pomoćnici trebaju. A realnih situacija u kojima se svi pitaju
što i kako je mnogo: ‘Imate učionice koje su smanjivane, a veliki
su razredi, pa imate da su unutra jedan ili dva pomoćnika, ovisno
o broju djece s poteškoćama ili više djece s poteškoćama, jednog
pomoćnika i jednog učitelja. Što oni mogu pod ovim mjerama?
Preporuke su da se sjedi u učionici, ne izlazi, da se profesori
rotiraju i da imaju blok sat. A kako će taj blok sat utjecati na
djecu s teškoćama, koji nemaju tako veliku koncentraciju? Oni
jedva mogu ostati koncentriran na jednom satu, pa će možda početi
plakati. I kamo ćemo mi s tom djecom, ako ne smijemo van i ne
možemo se kretati’.

Odgovore na takva pitanja nemaju: ‘Puno je tu stvari koje treba
razraditi. Najlakše je napisati uputu i preporuku pa ako prođe,
prođe. Pitanje je hoće li takva djeca moći prihvatiti takav način
vojničkog režima’. Učenik kojem ona duže vrijeme pomaže trenutno
pohađa 6. razred u redovnom sustavu s djecom koja nemaju
ppoteškoća, ali on uči prema prilagođenom programu. U razredu ih
je ukupno 26.

U ponedjeljak 7. rujna, u dogovoru s roditeljima, ona i njezin
učenik kreću u školu. Ako se netko iz razreda zarazi korona
virusom, svi učenici, nastavnici ili profesori iz tog razreda idu
u dvotjednu samoizolaciju, a nastava se odvija online.

Što tada? Njezin učenik ide u svoj dom u izolaciju, a ona u svoj.
Ne može k njemu pomoći mu pratiti nastavu, kaže i napominje: ‘Tad
preuzimaju roditelji, a onda dolazimo do onoga što ne piše u
Pravilniku, a to je da roditelj postaje pomoćnik u nastavi
što ne može biti’.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije