Sljedeće sezone putnike više neće imati tko prevoziti jer će ova važna grana do tada propasti, tvrde prijevoznici.
Nakon brojnih sastanaka i mnoštva dopisa, Vlada i nadležna
ministarstva ne žele pomoći sektoru povremenog prijevoza putnika,
upozoravaju iz tog sektora pa zato oni danas svim saborskim
zastupnicima ukazuju na to da je,kako tvrde, ova važna turistička
grana na rubu propasti. Nadaju se, kažu, da je nekome ipak stalo
do 20.000 ljudi koji ostaju bez posla, a zbog leasing zadužnica,
mnogi od njih i bez krova nad glavom, javlja RTL.
‘Vlada i nadležna ministarstva ne žele pomoći’
Udruga Glas poduzetnika (UGP) i članovi Inicijative povremenog
prijevoza putnika već mjesecima upozoravaju na nedopustiv odnos
leasing kuća prema klijentima te na ključne probleme s kojima se
suočavaju poduzetnici koji se bave povremenim prijevozom putnika.
Nakon sastanaka s nadležnim ministarstvima, mnoštva dopisa, kao i
dostavljanja tražene dokumentacije koju su podržale i druge
strukovne grupacije, svi dogovori su obustavljeni. Povremeni
prijevoznici su prepušteni propasti, upozoravaju iz UGP-a.
Podsjećaju da sektor povremenog prijevoza ima pad prihoda od 95
do 98 posto i postaju nelikvidni s ovrhama koje ih čekaju nakon
zakonskog perioda aktivacije koji je pred vratima. Prijedlog
konkretnog rješenja s leasing kućama dostavljen je u srpnju Vladi
i resornim ministarstvima, no tvrde da su dobili odgovor kako
Vlada i nadležna ministarstva naprosto ne žele pomoći.
Prijedlog poslan Vladi i resornim ministarstvima je
sadržavao nekoliko stvari:
– hitna dodjela bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije
– nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta (4.000 kuna +
doprinosi)
– osigurati moratorij na leasinge i kredite na minimalno jednu
godinu s adekvatnom kamatom za kraći period (trenutna
kamata na odgođenu glavnicu je trenutačno od 18 do 35 posto)
– ubrzani postupak dobivanja sredstava za likvidnost od HAMAG
BICRO-a i HBOR-a
Ističu da povremeni prijevoz predstavlja neizostavni segment
turizma i povezan je uz obrazovanje (organizirani školski izleti,
ekskurzije i svakodnevni prijevoz učenika na nastavu), sport
(prijevoz sportskih klubova i navijača) i kulturu (prijevoz
KUD-ova, zborova, plesnih skupina i sl.).
‘Do pandemije koronavirusa poslovali smo
samostalno’
Ističu i da je ovaj sektor sastavni dio Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture koji je do pandemije koronavirusa
poslovao samostalno te održivo – bez ikakvih državnih subvencija,
a sastoji od 2.000 tvrtki s više od 20.000 zaposlenih i više
tisuća vozila visoke turističke klase (autobusi, minibusevi i
kombi vozila).
‘Prije pandemije koronavirusa ovaj sektor stvarao je isključivo
dodanu vrijednost i značajno utjecao na punjenje državnog
proračuna. Sada je potrebna hitna dodjela bespovratnih sredstava
u iznosima koji su dostatni za podmirivanje svih troškova tvrtke
do početka turističke sezone 2021. godine. Moramo istaknuti kako
su gotovo sve zemlje članice Europske unije u ovom sektoru
dodijelile bespovratna sredstva koja su dostatna za podmirivanje
troškova poslovanja. Smatramo da su navedene države stale iza
svojih poduzetnika, poreznih obveznika te radnika jer znaju da
spas gospodarskih grana znači i brži izlazak iz bilo kakve krize.
Hrvatska to nije učinila. I sljedeće turističke sezone, putnike
više neće imati tko prevoziti jer će ova važna turistička grana
do tada propasti’, tvrde u UGP-u i Inicijativi.