Sagrađena pruga bila je duga 17,5 kilometara...
8.9.1951. Umro je Stjepan
Srkulj, znanstvenik, povjesničar, političar. Pisao je
udžbenike iz povijesti, autor je studija ‘Izvori za hrvatsku
povijest’, ‘Hrvatska povijest u 19 karata’. Godine 1917. izabran
je za zagrebačkog gradonačelnika i tu je dužnost obnašao do 1919.
a zatim od 1928. do 1932. godine. Stjepan Srkulj rođen je u
Varaždinu 1869. godine.
~~~
Početkom 20. stoljeća na poticaj viničkog veleposjednika grofa
Marka Bombelesa izrađen je projekat za gradnju željezničke pruge
od Varaždina preko Vinice do Ormoža. Nakon smrti oca Marka 1912.
godine, poslove oko gradnje preuzeo je njegov sin grof Josip
Bombeles koji je uspio da se nakon završetka Prvog svjetskog rata
1918. godine počne graditi uskotračna pruga od Opeke do
Varaždina. Sagrađena pruga bila je duga 17,5 kilometara, početna
stanica bila je u Opeki, a u Varaždinu je kolodvor bio kod
vojarne u Dravskoj ulici. Prugom su se prevozili poljoprivredni
proizvodi s Bombelesovog veleposjeda, šljunak i kamen viničkih
kamenoloma, ugljen iz ugljenokopa Ladanja Donjeg. Ta privatna
pruga grofa Bombelesa naišla je na velike teškoće u korištenju i
održavanju pa je 1937. godine prestala radom. Dvije godine
kasnije pruga je demontirana i sa svim inventarom otpremljena u
bosanske ugljenokope Kreku i Ugljenik. Kao uspomena na tu prugu u
Varaždinu je ostao Bombelesov nasip na kojem je bila uskotračna
pruga i koji je štitio grad od poplava.