Zima je pred vratima, a pitanje je hoće li biti snijega.
U organizaciji Županijske uprave za ceste danas je u atriju
Županijske palače održana press konferencija na kojoj se upoznalo
javnost i sve prisutne s planom održavanja kategoriziranih cesta
na području Županije tijekom nadolazećeg zimskog perioda
2020./2021. godine.
Prisutne je na početku pozdravio zamjenik župana Varaždinske
županije Robert Vugrin koji je zimskoj službi
poželio što manje posla, a pritom je zahvalio svima onima koji
svake godine za vrijeme zimskog razdoblja održavaju i čiste naše
prometnice kako bi se promet mogao nesmetano odvijati.
Press konferenciji su uz zamjenika župana nazočili i
ravnatelj Županijske uprave za ceste Tomislav
Osonjački, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog
prometa PU varaždinske Danijel
Posavec kao i Robert Maltar,
voditelj Službe policije, zatim Davor Bobičanec
iz Poslovne jedinice Hrvatskih cesta, Mario
Vdović iz tvrtke PZC te Zdravko Đurđek
iz HAC-a. Prisutan je bio i predsjednik Upravnog vijeća
ŽUC-a, ujedno i županijski vijećnik Krešimir
Horvat.
– Želim istaknuti kako je zimska služba u potpunosti
spremna. Sama priprema je obavljena, i što se tiče lokalnih
i županijskih cesta kojih imamo 940 km. Raspolažemo s ukupno 45
ekipa, sami radovi zimske službe izvode se u četiri stupnja
pripravnosti i dvije razine prednosti. Poznato vam je da
škole, bolnice i druge zdravstvene ustanove imaju prednost.
I to je normalno. Osigurano je 4 tisuće tona soli, a sam
budžet zimske službe iznosi dvanaest milijuna kuna s PDV-om –
rekao je Tomislav Osonjački.
Voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa PU
varaždinske Danijel Posavec je naglasio je
kako 15. studenog, počinju vrijediti zimski uvjeti na
cestama što podrazumijeva korištenje zimske opreme.
– Svi vozači moraju imati adekvatnu zimsku opremu. Stoga i
sada apeliram na njih da se pripreme na vrijeme kako bi se
izbjegle nepotrebne neugodnosti. Pod zimskim uvjetima
smatramo stanje kada je kolnik prekriven snijegom ili kada
imamo poledicu, a policija će vršiti nadzor u prometu.
Sami uvjeti zimske vožnje nisu idealni, tako da treba
voziti defanzivno što znači da treba izbjegavati nagla
kočenja, skretanja te treba voziti ispod brzina koje su dopuštene
prometnim propisima. Uz to, kako je već rečeno važna je
zimska oprema koja je obavezna od 15. studenog do 15. travnja
slijedeće godine. Poručio bih vozačima neka poštuju
prometne propise, obavezno neka nabave zimsku opremu jer
‘guma glavu čuva’, a samim time biti će i veća sigurnost u
prometu – rekao je Danijel Posavec te dodao kako se pod
zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5
tone podrazumijevaju zimske gume (M+S) na svim kotačima ili
ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg
koji se postavljaju na pogonske kotače.
– Zimska oprema za autobuse podrazumijeva lance na
pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske
kotače dok autobusi i teretna vozila koja zbog
tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače
moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima –
zaključio je Posavec.
Mario Vdović iz tvrtke PZC je obavijestio prisutne kako
su osigurana sva potrebna sredstva za rad zimske službe te
kako su ceste podijeljene prema tri prioriteta te će se sve
održavati sukladno planovima Zimske službe.
– Spremni smo za početak rada, hangari soli su puni tako da
neke veće probleme u odvijanju prometa ne očekujemo – ističe
Vdović.