pitanje parkirališnih mjesta

PARKING U RADIĆEVOJ I TRAKOŠĆANSKOJ Podolnjak: ‘Tako se onda može naplaćivati po cijelom gradu’

Grad namjerava uvesti naplatu parkinga u dvije varaždinske ulice. Stanari nisu oduševljeni, a postoje i drugi problemi.

Kako je navedeno u grupi Varaždinsko smeće – Građanska
inicijativa, u ponedjeljak 16. studenog gradonačelnik
Ivan Čehok održao je sastanak u Graberju s
predstavnicima suvlasnika zgrada u Radićevoj i Trakošćanskoj
ulici u Varaždinu.

Tema je bila naplata parkiranja u tom kvartu. Predstavnici
stanara navode da ih je Čehok informirao da Grad ima namjeru
uvesti naplatu parkinga u tom kvartu te da bi po prijedlogu Grada
suvlasnici zgrada plaćali mjesečnu parkirnu kartu za prvi auto u
iznosu od 50 kuna. Navodi se da bi za drugi i treći auto po stanu
plaćali se viši iznosi, koji zasad još nisu poznati.

Prijedlog je stavljen na raspravu i traje do 1. prosinca. Mnogi
građani već su iznijeli svoje mišljenje o naplati parkinga na
mjestima za stanare u Radićevoj i Trakošćanskoj ulici:

– Osobno, Crtoradu ni lipe. Kupil bum još jednu garažu, ali
kartu neću kupiti. Vjerujem i većina iz zgrada, ali to je pomoć
koju je ponudio. Na naš vapaj za rampom on nam nudi ovo rješenje
i pomoć. Neki su rekli da bi i pristali na 55 kuna, ali da mogu
parkirati preko Elektre ili kod Kapucina kad ne bude mjesta, ali
to ne ide –
 jedan je od osvrta na najavljenu naplatu
parkiranja. 

– Većina parkirnih mjesta koja su u tom kvartu iscrtali ovo
ljeto je većinu vremena prazna. Ako je ovo način da napune kasu,
gadno se varaju; ljudi budu uvijek našli rješenje za parking,
samo je pitanje kak’ će grad onda izgledati

Nema šanse! Mi smo stanove kupili s parkingom,
svaki stan – jedno parkirno mjesto. Zato ako trebaju namaknuti
lovu, neka to ne bude na našim parkirnim mjestima
– samo su
neki od komentara građana na društvenoj mreži. 

Na cijelu situaciju sa širenjem naplate parkinga osvrnuo
se i pravnik, bivši saborski zastupnik MOST-a,
Robert Podolnjak kojeg smo nazvali za
pojašnjenje. Podolnjak se u svibnju ove godine povukao iz
politike i vratio na Pravni fakultet.

– Namjera je da se uvede naplata parkiranja u Radićevoj i
Trakošćanskoj ulici. To je širenje parkirne zone na čitavu
gradsku četvrt. Naravno, ako se tu misli i govori o parkirnim
mjestima unutar zgrada u Radićevoj. U tom slučaju ako bi se taj
dio naplaćivao, to bi značilo progresivno širenje zona naplata
izvan postojećih prometnica koje su bile obuhvaćene od početka.
To je uvijek bilo kompenzirano s gubitkom nekih drugih mjesta i
taj broj mjesta je varirao – uvodno nam je rekao Podolnjak.

Navodi da Grad nema ‘svoju’ tvrtku koja obavlja naplatu, kao što
je slučaj u ostalim gradovima.

– S time bi se bitno povećao broj parkirnih mjesta pod naplatom.
Činjenica je da sam Grad ne vrši naplatu i nema niti tvrtku niti
je na bilo koji način ustrojio neku službu koja bi u ime Grada
vršila naplatu. To čini isključivo koncesionar. Naša situacija je
potpuno drugačija od gradova koji imaju svoje tvrtke. Primjer
Zagreba je gdje Gradska skupština donosi odluku o širenju zona
parkinga i onda se takva odluka primjenjuje na Holding koji
počinje vršiti naplatu u pojedinim dijelovima grada – objasnio je
Podolnjak.

Kaže da se po takvome sva parkirališta u gradu mogu staviti pod
koncesiju i naplaćivati.

– U Varaždinu imamo izvornu koncesiju gdje koncesionar dobiva
pravo na određen broj parkirnih mjesta u određenim ulicama s
obavezom da izgradi podzemnu garažu koju smije koristiti određen
broj godina. Daljnje širenje zona naplate, u pojedine gradske
četvrti, ako se to krene, onda se može opravdati naplata u nekoj
drugoj gradskoj četvrti. Tko kaže da to sutra neće biti područje
Banfice, Đureka ili
nekog drugog dijela grada. To je riječ o stotinama
i stotinama mjesta. Ako se uvede ta neka povoljnija naplata za
stanare, svejedno je to značajan novi izvor prihoda, a
jedino tko bi u tom trenutku mogao obavljati posao je koncesionar
– kazao je.

Dao je još jedan primjer parkinga gdje, prema Podolnjaku, postoji
sasvim nelogičan potez gradskog Upravnog odjela za komunalne
poslove, urbanizam i zaštitu okoliša.

– Imamo javno parkiralište koje
napravio u Vrazovoj ulici.
Točnije, pri ulasku u Ulicu
Vatroslava Lisinskog skrene se na parking iza zgrada koji je
napravljen u srpnju ove godine. Smanjena je zelena površina,
posječena su stabla i imamo novo parkiralište s više od 30
parkirnih mjesta koja još nisu iscrtana. To je u samoj jezgri
grada. Kada sam razgovarao s pročelnikom
Krajcerom, rekao sam da ne može biti dobro
rješenje napraviti besplatno parkiralište u samoj gradskoj
jezgri. To privlači veliki broj automobila jer je to besplatni
parking, a to je samo na par minuta od centra grada. Umjesto da
taj dio bude pješačka zona, a da parking bude samo za automobile
stanare tih zgrada. Međutim, to se ne može ograničiti samo za
stanare. Masovno dolaze automobili iz čitavog grada. Doduše,
pročelnik mi je rekao da u drugom koraku planiraju parking
staviti pod naplatu. Opet, to će trebati napraviti koncesionar
jer Grad nema svoju tvrtku – naglasio je Podolnjak i dodao.

– Njihov jedini način rješavanja problema, koji dovodi do velike
frekvencije prometa u centru, njih tjera da šire koncesiju, ali
kada se na taj način postave stvari, onda se koncesija može
postaviti nad čitavim gradom – zaključio je Podolnjak.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije