Vijesti / Društvo

bez špancira 2020

'Neće biti ni Baroknih večeri. Možda ćemo organizirati proljetni festival kao znak pobjede nad koronom'

'Neće biti ni Baroknih večeri. Možda ćemo organizirati proljetni festival kao znak pobjede nad koronom'
Varaždinski.hr

Čehok je rekao da će, ako situacija to dopusti, organizirati jedan proljetni festival 2021. godine.

Ovogodišnji Špancirfest neće se održati. Odluka je to koja je iznesena na današnjoj konferenciji za medije održanoj u Gradskoj vijećnici.

Vezana vijest:

Špancirfest 2019 nakon mjeseci neizvjesnosti ODLUČENO! Ovogodišnji Špancirfest neće se održati

Konferenciji su prisustvovali gradonačelnik grada Varaždina i predsjednik Turističke zajednice grada Varaždina Ivan Čehok, direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice grada Varaždina Jelena Toth i dogradonačelnica Sandra Malenica.

Gradonačelnik Čehok spomenuo je da su mjere Nacionalnog stožera za održavanje događaja iznad 100 ljudi bile presudne.

- Morali smo odustati od Špancirfesta, ali i od drugih većih glazbenih i festivalskih događanja, kao što su Barokne večeri. Uspjeli smo u kratkom roku doći do izvođača i organizirati, međutim pribojavali smo se da s porastom broja zaraženih pogoršavaju se epidemiološki uvjeti i ovaj smo tjedan pitali Nacionalni stožer. Rekli su da bi se po današnjem postupku gdje se na događajima s više od stotinu ljudi trebaju posebno popisivati posjetitelji, to bi bilo fizički nemoguće na festivalu uličnih šetača – rekao je.

Dodao je kako će se probati, ako to situacija to dopusti, organizirati jedan proljetni festival 2021. godine. Također, osnovnoškolcima će se kupiti radne bilježnice i pribor.

- U ovakvim okolnostima to nije bilo moguće izvesti. I Čakovec je odustao od Porcijunkulova. Razmišljamo napraviti proljetni festival kao znak pobjede nad koronom. Pa da sljedeće godine budu dva Špancira. Ali to su samo razmišljanja. U ovom velikom zlu ima i neko dobro. Sredstva za organizaciju festivala preusmjerit ćemo za kupnju svih radnih bilježnica za sve obvezne predmete u školi. Odlučili smo pomoći svoj djeci i roditeljima kupnjom svih materijala za obvezne predmete u školi – naveo je Čehok i dodao.

- Nastojat ćemo, što se tiče Varaždinskih baroknih večeri, pošto se radi o jubilarnom izdanju, da se održi koji koncert pod nekim strogim uvjetima. To je ipak lakše nego napraviti festival kao Špancirfest koji je svojom idejom potpuno oprečan koroni – zaključio je Čehok.

Program Špancirfesta bio je spreman, a Turistička zajednica Grada Varaždina brzo se prilagodila novonastaloj situaciji. Ipak...

- Ova odluka nije donesena preko noći. Od početka godine radimo na Špancirfestu. Kada je došla korona, sve je to stopirano. Nakon toga smo se vrlo brzo posložili – i sadržaje i programe i prostore Špancirfesta, sve kako je epidemiološki bilo propisano. U ovom trenutku Špancir možemo sutra postaviti, ali nažalost, sukladno preporukama Nacionalnog stožera od lipnja, sve manifestacije iznad 500 sudionika na otvorenom trebaju suglasnost Ministarstva kulture. Nacionalnom stožeru i HZJZ objasnili smo svaki poseban i pojedinačan prostor na kojem bi se održavali programi, sa svim mjerama koje bi poštivali – kazala je Toth.

Najavila je posebni video program s nagradama preko Facebook stranice Špancirfesta u vrijeme kada se festival trebao održati.

- No, prošli tjedan su izdane nove mjere za okupljanja. Točka na 'i' bio je dopis koji smo primili prekjučer od HZJZ-a i Ministarstva kulture u kojem zamjenica gospodina Capaka je napisala da zbog epidemiološke situacije da se ne preporučuje održavanje festivala i njegovih pratećih sadržaja.

Ipak za vrijeme kada je trebao biti festival, na našoj Facebook stranici ćemo se prisjetiti najboljih trenutaka u proteklih pet godina. Svi sponzori ostali su uz festival i u doba korone. Sponzori su pripremili sponzorske pakete tako da ćemo i nagraditi neke posjetitelje. Na Vili Bedeković su trebale biti predstave Kerekesh Teatra, oni će održati svoje predstave van Špancirfesta, u sklopu svog zasebnog festivala – istaknula je Toth.

Zamjenica gradonačelnika napomenula kolika su sredstava preusmjerena za nabavu školskog materijala.

- Postoji cenzus koji definira koliko radnih bilježnica i zadataka mogu imati. Već smo imali rezervirano 961 tisuću kuna prema iskazanom interesu po tom cenzusu od osnovnih škola. Radi se o dodatnom iznosu od 300 tisuća kuna koji ćemo rezervirati. Tako da sva djeca iz područja grada Varaždina dobiju sve zbirke i radne bilježnice od 1. do 8. razreda, atlase i paket za tehničku kulturu. Sveukupni iznos je milijun i 261 tisuća kuna – rekla je Malenica.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video