Učiteljica engleskog jezika

NAJBOLJI UČITELJI Dijana Gašparac (IV. osnovna škola): ‘Uspjeh nije definiran samo ocjenom ili 5,00 prosjekom’

Gašparac predaje engleski jezik u trećim, petim, šestim i sedmim razredima na IV. osnovnoj školi.

Početkom listopada Ministarstvo znanosti i obrazovanja dodijelilo
je nagrade najuspješnijim odgojno-obrazovnim djelatnicima za
školsku godinu 2020./2021.

Jedna od nagrađenih je Dijana Gašparac,
učiteljica engleskog jezika iz IV. osnovne škole Varaždin.

Nagrađena je za mentorstvo učenicima na natjecanjima, za održana
predavanja, dijeljenje primjera dobre prakse, autorstvo
obrazovnih sadržaja, rad na projektima te
unaprjeđenje rada škole.

O čemu se tu točno radi, doznali smo više od same učiteljice. Ove
godine ona je jedna od 511 nagrađenih odgojno-obrazovnih radnika.

– Kao i prethodne dvije godine, nagrađena sam na temelju nekoliko
kategorija koje uključuju koordiniranje i pokretanje međunarodnog
projekta ‘Meet my country and learn English‘,
objavu većeg broja digitalnih obrazovnih sadržaja iz područja
engleskog jezika, dijeljenja primjera dobre prakse na županijskoj
i državnoj razini, predavanje na državnoj razini, mentorstvo
učenici na državnoj i međunarodnoj razini, autorstvo online
edukacija za učitelje, unaprjeđenje škole, organizaciju i
provedbu javnog događaja na županijskoj razini – navodi.

Gašparac predaje engleski jezik u trećim, petim, šestim i sedmim
razredima na IV. osnovnoj školi.

– Svojim učenicima prvenstveno nastojim prenijeti ljubav prema
engleskom jeziku i pružiti im iskustva korištenja engleskog
jezika u stvarnim situacijama. Zbog toga ih uključujem u
međunarodne eTwinning i Erasmus projekte u kojima upoznaju
vršnjake diljem Europe, komuniciraju s njima, razvijaju vještine
slušanja, govorenja, pisanja, shvaćaju kako postoje
različitosti među svima nama, ali da nas one obogaćuju
.
Sudjelujući u projektima, učenici ne razvijaju samo jezične
vještine već postaju odgovorniji u radu, samopouzdaniji u
izražavanju i javnim nastupima, motiviraniji za učenje i
spremniji za izlazak iz zone komfora, a to znači njihov rast i
razvoj kao osoba – ističe Gašparac.

O najbitnijim osobinama dobrog učitelja kaže sljedeće.

– Smatram da učenici trebaju pozitivno i poticajno ozračje kako
bi bili motivirani za učenje, a to podrazumijeva da učitelj
‘zrači’ pozitivom i da bude afirmativan, da svakog učenika zaista
vidi i prepozna njegove potencijale, probudi u njemu znatiželju.
Ako postoji dobra komunikacija i međusobno poštivanje i
povjerenje, proces učenja će biti uspješniji. Dobar
učitelj uvijek ima vremena za probleme svojih učenika i njihov
neuspjeh smatra i svojim te traži pravi put i rješenje

objasnila je.

Smatra da iza uspješnih učitelja svakako postoje i uspješni
učenici. Ipak, uspjeh ne definira samo kao ocjenu izvrstan ili
5,00 prosjek.

Većina učenika i roditelja time je danas
opterećena.
Uspješan je svaki učenik koji, u okviru
svojih sposobnosti i uvjeta u kojima živi, postigne napredak,
razvije se u zadovoljnu, zdravu osobu sposobnu da oplemenjuje
svoj mikrosvijet. Svojim primjerom učenicima pokazujem kako je
proces učenja i osobnog razvoja nešto dugotrajno i kontinuirano.
S veseljem prenosim iskustva i nova saznanja s edukacija i
stručnih putovanja svojim učenicima, ali i kolegama učiteljima –
kaže nam Gašparac.

Protekle dvije godine bile su posebno izazovne za sve radnike u
prosvjeti.

– Razdoblje izvođenja nastave u online okruženju bilo je vrlo
izazovno za sve sudionike učenja; učenike, učitelje, ali i
roditelje – tu ponajviše mislim na roditelje učenika nižih
razreda. Učiteljima je to razdoblje bilo intenzivno jer su se
istovremeno s izvođenjem online nastave ubrzano educirali kako bi
što kvalitetnije izvodili nastavu. Mislim da nas je to
razdoblje naučilo kako ništa ne može zamijeniti poučavanje ‘licem
u lice’ kao i važnost neverbalne komunikacije koja se zbiva u
učionici.
Iako često današnje generacije nazivamo
digitalnim domorocima, online nastava je pokazala da učenici
kvalitetnije uče kada čuju i vide uživo svoje učitelje u školi.
Online nastava je ukazala i na brojne negativne posljedice
dugotrajnog korištenja računala i socijalne distance, a to su
otuđenost, usamljenost i depresivnost u mladih. Nadam se da se
nećemo vraćati na taj model poučavanja, iako smo sada mnogo
spremniji i educiraniji nego ranije – zaključila je Dijana
Gašparac.


>>> Nagrađeni najbolji
odgojno-obrazovni djelatnici: Evo dobitnika iz Varaždinske
županije 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije