Vijesti / Društvo

Učiteljica engleskog jezika

NAJBOLJI UČITELJI Dijana Gašparac (IV. osnovna škola): 'Uspjeh nije definiran samo ocjenom ili 5,00 prosjekom'

NAJBOLJI UČITELJI Dijana Gašparac (IV. osnovna škola): 'Uspjeh nije definiran samo ocjenom ili 5,00 prosjekom'
Privatna arhiva/IV. osnovna škola

Gašparac predaje engleski jezik u trećim, petim, šestim i sedmim razredima na IV. osnovnoj školi.

Početkom listopada Ministarstvo znanosti i obrazovanja dodijelilo je nagrade najuspješnijim odgojno-obrazovnim djelatnicima za školsku godinu 2020./2021.

Jedna od nagrađenih je Dijana Gašparac, učiteljica engleskog jezika iz IV. osnovne škole Varaždin.

Nagrađena je za mentorstvo učenicima na natjecanjima, za održana predavanja, dijeljenje primjera dobre prakse, autorstvo obrazovnih sadržaja, rad na projektima te unaprjeđenje rada škole.

O čemu se tu točno radi, doznali smo više od same učiteljice. Ove godine ona je jedna od 511 nagrađenih odgojno-obrazovnih radnika.

- Kao i prethodne dvije godine, nagrađena sam na temelju nekoliko kategorija koje uključuju koordiniranje i pokretanje međunarodnog projekta 'Meet my country and learn English', objavu većeg broja digitalnih obrazovnih sadržaja iz područja engleskog jezika, dijeljenja primjera dobre prakse na županijskoj i državnoj razini, predavanje na državnoj razini, mentorstvo učenici na državnoj i međunarodnoj razini, autorstvo online edukacija za učitelje, unaprjeđenje škole, organizaciju i provedbu javnog događaja na županijskoj razini – navodi.

Gašparac predaje engleski jezik u trećim, petim, šestim i sedmim razredima na IV. osnovnoj školi.

- Svojim učenicima prvenstveno nastojim prenijeti ljubav prema engleskom jeziku i pružiti im iskustva korištenja engleskog jezika u stvarnim situacijama. Zbog toga ih uključujem u međunarodne eTwinning i Erasmus projekte u kojima upoznaju vršnjake diljem Europe, komuniciraju s njima, razvijaju vještine slušanja, govorenja, pisanja, shvaćaju kako postoje različitosti među svima nama, ali da nas one obogaćuju. Sudjelujući u projektima, učenici ne razvijaju samo jezične vještine već postaju odgovorniji u radu, samopouzdaniji u izražavanju i javnim nastupima, motiviraniji za učenje i spremniji za izlazak iz zone komfora, a to znači njihov rast i razvoj kao osoba – ističe Gašparac.

O najbitnijim osobinama dobrog učitelja kaže sljedeće.

- Smatram da učenici trebaju pozitivno i poticajno ozračje kako bi bili motivirani za učenje, a to podrazumijeva da učitelj 'zrači' pozitivom i da bude afirmativan, da svakog učenika zaista vidi i prepozna njegove potencijale, probudi u njemu znatiželju. Ako postoji dobra komunikacija i međusobno poštivanje i povjerenje, proces učenja će biti uspješniji. Dobar učitelj uvijek ima vremena za probleme svojih učenika i njihov neuspjeh smatra i svojim te traži pravi put i rješenje – objasnila je.

Smatra da iza uspješnih učitelja svakako postoje i uspješni učenici. Ipak, uspjeh ne definira samo kao ocjenu izvrstan ili 5,00 prosjek.

- Većina učenika i roditelja time je danas opterećena. Uspješan je svaki učenik koji, u okviru svojih sposobnosti i uvjeta u kojima živi, postigne napredak, razvije se u zadovoljnu, zdravu osobu sposobnu da oplemenjuje svoj mikrosvijet. Svojim primjerom učenicima pokazujem kako je proces učenja i osobnog razvoja nešto dugotrajno i kontinuirano. S veseljem prenosim iskustva i nova saznanja s edukacija i stručnih putovanja svojim učenicima, ali i kolegama učiteljima – kaže nam Gašparac.

Protekle dvije godine bile su posebno izazovne za sve radnike u prosvjeti.

- Razdoblje izvođenja nastave u online okruženju bilo je vrlo izazovno za sve sudionike učenja; učenike, učitelje, ali i roditelje - tu ponajviše mislim na roditelje učenika nižih razreda. Učiteljima je to razdoblje bilo intenzivno jer su se istovremeno s izvođenjem online nastave ubrzano educirali kako bi što kvalitetnije izvodili nastavu. Mislim da nas je to razdoblje naučilo kako ništa ne može zamijeniti poučavanje 'licem u lice' kao i važnost neverbalne komunikacije koja se zbiva u učionici. Iako često današnje generacije nazivamo digitalnim domorocima, online nastava je pokazala da učenici kvalitetnije uče kada čuju i vide uživo svoje učitelje u školi. Online nastava je ukazala i na brojne negativne posljedice dugotrajnog korištenja računala i socijalne distance, a to su otuđenost, usamljenost i depresivnost u mladih. Nadam se da se nećemo vraćati na taj model poučavanja, iako smo sada mnogo spremniji i educiraniji nego ranije – zaključila je Dijana Gašparac.

>>> Nagrađeni najbolji odgojno-obrazovni djelatnici: Evo dobitnika iz Varaždinske županije 

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!