Vijesti / Društvo

dobitnici priznanja ministarstva

NAJBOLJI PROFESORI Šesta osnovna škola: 'Dobar učitelj brzo se prilagođava novonastaloj situaciji'

NAJBOLJI PROFESORI Šesta osnovna škola: 'Dobar učitelj brzo se prilagođava novonastaloj situaciji'
VI. osnovna škola

Priznanje Ministarstva otišlo je u ruke mnogih odgojno-obrazovnih djelatnika...

Početkom listopada ove godine doznali smo koji su to profesori i učitelji dobitnici priznanja Ministarstva znanosti i obrazovanja. Mnogi obrazovno-odgojni djelatnici su i iz Varaždinske županije, ravnatelji i profesori u osnovnim i srednjim školama. 

U ovotjednim razgovorima na pitanja su nam odgovorile učiteljice i profesorice, dobitnice nagrade Ministarstva, sa Šeste osnovne škole Varaždin. Radi se o Aleksandri Oreški, Mihaeli Vrbnjak Grđan i Rosani Štrocinger

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Dobitnice ste nagrade Ministarstva znanosti i obrazovanja. Možete li točno reći za što ste sve osvojili nagradu te na kojim ste projektima radili?

Vrbnjak Grđan (profesorica biologije i kemije, savjetnik): Tijekom prošle školske godine, pripremala sam učenike za Državno natjecanje iz kemije, imala sam nekoliko predavanja na Županijskim stručnim vijećima, s radnom skupinom iz kemije radila sam Video lekcije za osnovne škole, sudjelovala sam u mnogo međunarodnih projekata te sam voditeljica Centra izvrsnosti iz kemije te predsjednica podružnice sjeverozapadne Hrvatske Hrvatskog kemijskog društva.

Štrocinger (učiteljica razredne nastave, mentor): U proteklih godinu dana bila sam izdvojena iz nastave i promicala sam suvremene načine rada s učenicima te ih primjenjivala u radu na državnom projektu Ministarstva znanosti i obrazovanja 'Škole na Trećem'.

Uz to sam i održala interaktivno predavanje na međunarodnoj CARNET-ovoj konferenciji CUC 2020. gdje sam između ostalog predstavila i načine rada VI. osnovne škole u doba pandemije (online nastava putem Teamsa), održavala sam niz predavanja na županijskim stručnim vijećima, bila sam mentorica učenicima na projektu iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja koji je bio predstavljen na Državnoj smotri, surađivala sam s Gradskim muzejom Varaždin i promicala posjećivanje učenika izložbama, surađivala sam i s Društvom naša djeca Varaždin te sudjelovala u njihovim aktivnostima, izradila sam edukativne materijale za jednu izdavačku kuću koji su dostupni svim učiteljima u Republici Hrvatskoj online te sam napisala udžbenik za učenike 3., 4. i 5. razreda pod nazivom Aktivno građanstvo i participacija u zajednici.

Aleksandra Oreški (učiteljica razredne nastave, savjetnik): Nagrađena sam po drugi puta za izniman doprinos struci. Škola na Trećem jedan je od projekata u kojem sam sudjelovala tijekom protekle dvije godine. Osim scenarija, radili sam i digitalne alate te prezentacije koje su bile prikazivane i danas se prikazuju za učenike koji su, nažalost radi pandemije ostali kod kuće. Održala sam predavanja, radionice i edukacije na Županijskim stručnim vijećima učitelja razredne nastave Varaždinske županije koje sam kao voditeljica organizirala putem online platformi, Zoom i Teams. Sudjelovala sam i kao predsjednica povjerenstva u Međužupanijskoj smotri za Građanski odgoj i obrazovanje i ostale međupredmetne teme Međimurske i Varaždinske županije.

U Centru izvrsnosti za matematiku Varaždinske županije radim već duži niz godina, a protekle sam godine radila s izvrsnim učenicima 3. razreda. U travnju i lipnju sudjelovala sam i u međunarodnom projektu KA2-BREAKING BARRIERS, koji se po prvi puta održava online. Tijekom školske godine sudjelovala sam i na različitim aktivnostima kao što su Dani otvorenih vrata škole koja je također održana za sve učenike i njihove roditelje online, s učenicima sam sudjelovala na virtualnoj izložbi dječjih radova na temu 'Što računala znaju o dvorcima?' koju je organizirao Fakultet organizacije i informatike te na taj način pridonijela unaprjeđenju rada škole.

Što smatrate najbitnijim osobinama dobrog učitelja/profesora? 

Sve se slažemo da su najbitnije osobine dobrog učitelja: tolerancija, dobra komunikacija, empatija, prilagođavanje novonastalim situacijama i motivacija za nove spoznaje putem cjeloživotnog učenja.

Iza uspješnih učenika stoje uspješni učitelji/profesori. Kako učenicima prenijeti znanje i svijest kako je bitno razvijati sebe kako bi se i sama zajednica u kojoj žive razvijala u pravom smjeru? 

Učenik – roditelj – učitelj su dionici koji zajedničkim radom i trudom grade zajednicu u kojoj se cijeni individualnost, ali i zajedništvo. To i razne kompetencije su ono što svaki od nas želi prenijeti u razredu i školi. Zato imamo mnogo uspješnih učenika (bivših i sadašnjih) koji svojim primjerom pokazuju da su znanje, vještine i stavovi koje promičemo u školi dobar temelj.

Protekle dvije nastavne godine zbog koronavirusa bile su izuzetno teške za sve prosvjetne djelatnike - koliko je bilo teško raditi u uvjetima kada se kombinirala nastava uživo i online? Kakva je bila suradnja s učenicima?

Karakteristika dobrog učitelja je i sposobnost brze prilagodbe na novonastale uvjete. Kada je krenula pandemija i izolacija, bilo je izuzetno zahtjevno i izazovno u vrlo kratko vremenskom roku prilagoditi se i svladati različite digitalne alate i platforme putem kojih smo trebali realizirati nastavu na daljinu.

Srećom, imamo ravnatelja, informatičara, koji nas je u jednom danu okupio i educirao za rad u online okruženju. Zajedničkom suradnjom i podrškom svih kolega, roditelja i učenika uspjeli smo uspješno realizirati većinu predviđenih kurikula.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video