Vijesti / Društvo

Priznanje Ministarstva

NAJBOLJI PROFESORI Ivana Meštrić (Gospodarska škola): 'Rad dobrog nastavnika nikad neće postati rutina'

NAJBOLJI PROFESORI Ivana Meštrić (Gospodarska škola): 'Rad dobrog nastavnika nikad neće postati rutina'
Privatna arhiva/Gospodarska škola

Nagrađena nastavnica govorila je o nagradama, radu s učenicima, izazovima u doba korone, uspješnim učiteljima...

Ivana Meštrić, profesorica strukovnih predmeta iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije, jedna je od ovogodišnjih dobitnika priznanja Ministarstva znanosti i obrazovanja. 

Profesorica Meštrić predaje na Gospodarskoj školi Varaždin, a kao nastavnica strukovnih predmeta sve godine mora biti spremna na izvođenje drugih predmeta, pisanje novih priprema i kreiranje novih planova i programa. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U intervju povodom dobivanja priznanja Ministarstva, rekla nam je da se posljednjih nekoliko godina usmjerila na izvođenje nastave iz poslovne administracije pa sukladno tome izvodi nastavu iz strukovnih predmeta poput Poslovnih komunikacija, Tehnika komuniciranja, Tajničkog poslovanja i Kompjuterske daktilografije. 

Uvodno nam je rekla na kojim je sve projektima radila proteklu godinu. 

- Tijekom prošle školske godine pripremala sam učenike za državna i nekoliko međunarodnih natjecanja iz daktilografije. Ovakva natjecanja su izrazito korisna za učenike jer mogu usporediti usvojenost određene vještine s vršnjacima iz drugih država. Nadalje, pripremala sam učenike za državno natjecanje iz područja poduzetništva i to je prvi put da su se učenici naše škole iz smjera Poslovni tajnik natjecali i uspjeli plasirati u finale ovog natjecanja. Uz to, bila sam i mentor učenici koja je osvojila drugo mjesto na državnom natjecanju na WSC Croatia natjecanju učenika strukovnih škola - kazala je Meštrić. 

Članica udruga, objavljeni priručnici i održane edukacije 

Osvrnula se i na edukacije koje je održala. 

- Osim rada s učenicima, održala sam niz edukacija na međužupanijskoj i državnoj razini. Tijekom izvedbe edukacija nastojim biti praktična i nastavnicima približiti vlastiti način rada provođenjem različitih radionica, prikazati primjere dobre prakse i otvoriti raspravu na temu osuvremenjivanja strukovnih zanimanja i primjenu inovativnih metoda poučavanja - istaknula je Meštrić. 

- Aktivna sam članica u nekoliko strukovnih udruga koje promiču značaj upravnih i administrativnih zanimanja, razvijaju tečajeve za cjeloživotno učenje, uključuju društva u različite projekte, potiču učenike na uključivanje u daktilografske i stenografske aktivnosti te potiču, razvijaju i unaprjeđuju poduzetništvo. Također sudjelujem u provedbi nastave u sklopu Centra izvrsnosti iz poduzetništva koja se izvodi u Gospodarskoj školi Varaždin - spomenula je Meštrić te dodala: 

- U protekloj školskoj godini objavila sam tri priručnika, odnosno digitalnih obrazovnih sadržaja koji su prezentirani na državnoj razini, a vezani su uz stručno usavršavanje nastavnika strukovnih predmeta. Jedan priručnik vezan je uz modul praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenika s ciljem da se ojačaju kompetencije strukovnih nastavnika kako bi jasno mogli definirati ciljeve i obrazovne ishode koje žele postići i utvrditi što učenici znaju i mogu. Drugi priručnik prikazuje način izrade i oblikovanje završnog rada. U dokumentu je naglasak stavljen na razvoj kompetencija u radu programa za obradu teksta uz detaljno davanje tehničkih uputa o načinima korištenja MS Worda te pravnih propisa vezanih uz izradu i oblikovanje završnog rada. Treći priručnik prikazuje osnovne principe izrade digitalnih obrazaca u MS Wordu koji će poslužiti kao obrazovni sadržaj u nastavnom procesu, a namijenjen je svim nastavnicima koji će nakon proučavanja izrade digitalnih obrazaca osmisliti vlastiti obrazovni digitalni sadržaj, razraditi proces njegove izrade i prilagoditi ga potrebama izvođenja vlastite nastave - kazala je te dodala: 

- Međutim, najviše vremena posvećujem radu na unapređenju sustava obrazovanja na državnoj razini. Članica sam radne skupine za izradu dva standarda zanimanja za kvalifikacije Poslovni tajnik i Administrator te koordinator i ključni stručnjak iz reda obrazovanja za četiri standarda strukovnog dijela kvalifikacije: Administrator, Poslovni tajnik, Upravni referent i Arhivski službenik u okviru ESF-ova projekta „Modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja“ u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. U okviru ESF-ova projekta „Promocija učeničkih kompetencija i strukovnog obrazovanja kroz strukovna natjecanja i smotre“ imenovana sam predsjednicom Prosudbenog povjerenstva za Državno natjecanje strukovnih škola – WorldSkills Croatia 2021. u disciplini Tajničko poslovanje. Sudjelovala sam u radu prosudbenog povjerenstva za vrednovanje radova vježbeničkih tvrtki u sklopu državnog Sajma vježbeničkih tvrtki koji je organiziran od strane Gospodarske škole Varaždin i Centra izvrsnosti iz poduzetništva. Ovo je samo nekoliko od cijelog niza aktivnosti koje su mi vrednovane za nagradu od strane Ministarstva - rekla je Meštrić. 

'Dobar nastavnik mora ostati čovjek u pravom smislu te riječi' 

Istaknula je što smatra najpoželjnijim osobinama dobrog učitelja, odnosno profesora. 

- Dobar nastavnik sebi neće dozvoliti lijenost, a rad dobrog nastavnika nikad neće postati rutina. Pričam iz perspektive strukovnog nastavnika i to iz sektora gdje se promjene događaju gotovo svakodnevno. Na primjer, promjene u poreznom sustavu, bankarskom sustavu ili promjene pravnih propisa ponekad se događaju na dnevnoj bazi, a sve što se tiče struke poslovnog tajnika, upravnog referenta, komercijalista ili ekonomista potrebno je uključiti u nastavni proces odmah nakon promjene zakonske regulative. Dobar nastavnik spreman je raditi na usavršavaju i modernizaciji sustava obrazovanja, kontinuirano se stručno usavršavati i osluškivati potrebe učenika s jedne strane i potencijalnih poslodavaca s druge strane - navodi Meštrić te dodaje: 

- I najvažnije, dobar nastavnik mora ostati čovjek u pravom smislu te riječi: s jedne strane mora postaviti jasne granice, a s druge strane učenike treba usmjeravati na pravi put, biti pun razumijevanja, poštovanja i strpljenja prema njima i nikada ne smije klonuti duhom - kazala je Meštrić. 

'Radni dan mi nikad ne završava povratkom kući iz škole'

- Moram biti iskrena da sam u prošloj školskoj godini velik dio slobodnog vremena posvećivala dodatnom radu na unapređenju sustavu obrazovanja i modernizaciji strukovnih zanimanja iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije koje bi trebale ubrzo zaživjeti. Dakle, moj radni dan nikad ne završava povratkom kući iz škole. Obitelj mi je velika podrška u mojem radu i neizmjerno sam im zahvalna na tome - rekla je Meštrić. 

Slažete li se da iza uspješnih učenika stoje uspješni učitelji, odnosno nastavnici? 

- Kao nastavnica koja izvodi strukovne predmete za koje se i sama školovala, u radu nastojim motivirati učenike za rad u struci, ali i za nastavak obrazovanja. Svojim primjerom nastojim učenicima pokazati kako se i sa strukovnom školom može završiti fakultet, a ako se ne odluče na studiranje nastojim ih motivirati da ne odustanu od rada u struci. Ali ipak je najvažnije da rade posao koji vole i koji ih usrećuje, bez obzira na stručnu spremu i zvanje koje su stekli - ističe Meštrić. 

Protekle dvije nastavne godine zbog koronavirusa bile su izuzetno teške za sve prosvjetne djelatnike - koliko je bilo teško raditi u uvjetima kada se kombinirala nastava uživo i online? Kakva je bila suradnja s učenicima? 

- Protekle dvije školske godine bile su izazovne i vrlo stresne. Kako za nastavnike tako i za učenike. Najteži je bio početak online nastave kad ona većim dijelom nije bila organizirana pomoću videokonferencije već se izvodila slanjem materijala putem virtualnih učionica. Tada je na snazi bio lockdown, nije bilo direktnog kontakta između učenika i nastavnika i to je bila nezahvalna situacija i za nastavnike i za učenike. U to sam vrijeme često morala raditi do kasnih večernjih sati kako bih uspjela pregledati i dodati komentare na predane zadaće učenika. Bilo je vrlo stresno. Međutim, početkom prošle školske godine na razini škole odlučeno je kako će se nastava u potpunosti izvršavati u realnom vremenu putem video platforma. Pozdravljam ovu odluku naše ravnateljice i sve napore koje je uložila u kvalitetu održavanja nastave na Gospodarskoj školi Varaždin. Nastavu sam od tada izvodila putem video poziva uz primjenu virtualnih učionica za preuzimanje zadataka i slanje zadaća tako da je nastavni proces bio kvalitetniji i bolji. Naravno, da je online nastava nužno zlo koje nismo mogli izbjeći, ali mislim da je svaki nastavnik dao od sebe najbolje što je mogao i znao kako bi što kvalitetnije prenio znanja na svoje učenike. U online nastavi sam se vrlo brzo snašla budući da sam virtualne učionice koristila i prije online nastave. Međutim, u ovoj situaciji najviše suosjećam s učenicima koji moraju sjediti za računalom 7 sati, druženja su im svedena na minimum, a djetinjstvo i mladost ukradena. Nadam se da će se trenutna epidemiološka situacija normalizirati i da ćemo svi moći nastaviti živjeti životom koji je stao pojavom koronavirusa - rekla nam je Ivana Meštrić. 

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video