U sklopu B2B susreta, sukladno epidemiološkim mjerama, održan je i Poduzetnički sajam, s proizvodima iz Varaždinske i Međimurske županije.
S ciljem motivacije i inspiracije za uspješno prevladavanje
korona krize, u restoranu “Bernarda” u Varaždinskim Toplicama u
srijedu se okupilo 50-ak poduzetnica iz svih krajeva Lijepe naše,
na drugom ovogodišnjem B2B susretu poduzetnica Hrvatske.
Sastale su se kako bi zajedno promišljale o prevladavanju
posljedica koje je korona kriza ostavila i duboko ostavlja na
hrvatsko gospodarstvo, napose žensko poduzetništvo.
Organizatori B2B susreta su Centar poduzetnica i Grad Varaždinske
Toplice, a skup je održan uz visoko pokroviteljstvo i u
partnerstvu sa Zakladom Konrad Adenauer, te sponzorima.
Zrinka Peharec, direktorica Centra poduzetnica,
istaknula je da je jedan od glavnih zadataka Centra biti podrška
poduzetnicama te poticaj da se više odlučuju na poduzetništvo.
– Može tu biti i financijskih i osobnih prepreka, previše
preispitujemo stvari i malo nam duže traje proces pripreme. Žena
još uvijek ima premalo u poduzetništvu, politici i svim granama
djelovanja, a mi smo u ovih sedam godina okupili više od 2300
žena poduzetnica i oko 150 muških članova, naših poduzetnika i
ovdje smo za sve njih kao podrška da nastave u dobrom smjeru –
rekla je Peharec.
Okupljene je pozdravila toplička gradonačelnica Dragica
Ratković i sama uspješna poduzetnica koja nije krila
zadovoljstvo što su se brojne poduzetnice iz cijele Hrvatske
sastale upravo u Varaždinskim Toplicama.
– Moramo surađivati, razmjenjivati dobre informacije kako bi bile
što uspješnije jer malo poduzetništvo drži privredu Hrvatske –
istaknula je gradonačelnica te kazala da se i sama tijekom korona
krize susrela s brojnim problemima.
– Vratimo li se godinu dana unatrag, prisjećamo se kako smo svi
bili šokirani ovom pandemijom, nitko nije znao što će se i kako
odvijati. Primjerice, mi imamo zaposlenih 200 ljudi i nismo znali
što će se sutra događati, treba li otpustiti radnike ili ne jer
možda će uskoro sve ipak krenuti u dobrom smjeru. Bilo je iznimno
teško, ali hrvatska je vlada uložila ogromna sredstva da bi naši
radnici mogli sačuvati radna mjesta, da nam se ne ponovi 2009.
godina i velika nezaposlenost. Srećom, u nekoliko se mjeseci sve
pokrenulo na bolje, a ovakvi nam susreti dobro dođu za razmjenu
iskustava te za zajedničke zaključke o tome kako biti još bolji i
uspješniji – kazala je gradonačelnica Ratković.
Zamjenica varaždinskog župana Silvija Zagorec
naglasila je da Varaždinska županija njeguje partnerski odnos
prema svim poduzetnicima, ne diskriminira i ne dijeli
poduzetništvo na muško i žensko te da u poduzetnicima vidi
partnere za buduću suradnju.
-.Unatoč tome, u Varaždinskoj županiji svega 30 posto žena
sudjeluje u vlasničkoj strukturi i na menadžerskim pozicijama,
stoga me iznimno veseli održavanje ovakvih tematskih sastanaka,
odnosno kongresa, gdje postoji mogućnost razmjene znanja,
vještina, kompetencija. To je prilika da se ukaže i na problem
nesrazmjera na tržištu rada, ali krajnji cilj ovakvih događanja
je da se snažnije čuje glas poduzetnica, kako bi se moglo krenuti
i prema institucijama i nevladinim organizacijama da se taj
postotak promijeni – rekla je zamjenica župana.
B2B susret u varaždinskim Toplicama zamišljen je, u prvom redu,
kroz primjer pozitivne prakse, kojega ne samo za hrvatsko
poduzetništvo, nego i u Europi, već desetljećima postavlja
Bernarda Cecelja, vlasnica i direktorice
tvornice Bernarda d.o.o. iz Nedelišća.
Jedna je od najnagrađivanijih poduzetnica, inovatorica i
poslovnih žena ovih prostora, a ni tijekom najtežih dana krize
nije posustajala niti odustajala, već je hrabro išla dalje.
– Jako teško smo preživjeli ovu korona krizu jer imamo oko 70
posto izvoza i kriza nas je pogodila na dvije lokacije. Kad je
riječ o izvozu, proizvodnja nam je pala 50 posto, a naš
ugostiteljski objekt ovdje bio je zatvoren gotovo godinu i pol.
Bilo je jako teško, ali tražili smo i dobili pomoć države, ali
razliku do pune plaće isplaćivali smo iz naših rezervnih fondova
– istaknula je Cecelja.
Dodala je da u 23 godine koliko postoji tvrtka Bernarda te
nekoliko godina u ugostiteljstvu, nikad nisu kasnili s isplatama
plaća ili nekome dali otkaz.
– Fluktuacija ljudi je bilo, granice su otvorene, ali mi moramo
zadržati ljude jer imamo specifičnu proizvodnju i imamo manjak
kadrova. Upravo stoga nismo otpuštali niti smanjivali plaće,
zadržali smo radnike i sve benefite, kako bismo mogli normalno
funkcionirati kad kriza prođe. Problema je doista bilo u oba
sektora, ali “glava nam je iznad vode” i idemo dalje s puno
optimizma. Nikad se ne treba posustati, nego treba iznaći
rješenje i ići naprijed. To je moj moto – poručila je Bernarda
Cecelja.
U sklopu B2B susreta, sukladno epidemiološkim mjerama, održan je
i Poduzetnički sajam, s proizvodima iz Varaždinske i Međimurske
županije.