Pedagoginja vrtića Ana Koren Friščić boravila je u Ateni, gdje je kao jedna od tri izabrana predstavnika iz Hrvatske sudjelovala u eTwinning tematskoj konferenciji o procesualnom razmišljanju u obrazovanju.
Sudjelujući na radionicama, održanim krajem rujna, koje su vodili najveći grčki i europski stručnjaci u području informatičke primjene, meta-učenja i procesualnog mišljenja, sudionici su dobili opsežan uvid u složenost i nužnost učenja procesualnog načina razmišljanja.
Računalni način razmišljanja istaknut je na konferenciji kao jedna od osnovnih kompetencija cjeloživotnog učenja, koju bi trebali usvojiti svi, a ne samo računalni stručnjaci.
– Škole i vrtići danas trebaju omogućiti djeci korištenje tehnologije na učinkovit način, za razumijevanje procesa učenja i korištenja informacija, a ne samo za pamćenje činjenica, koje su ionako uvijek dostupne. Nužno je poticati procesualni način razmišljanja, kritičko mišljenje, rješavanje problema, originalnost, strateško razmišljanje i najzad, kao najviši oblik učenja – kreiranje.
Obrazovne institucije trebaju prepoznati ova ključna znanja, te ih uklopiti u svoje programe, kako bi djeca dobila odgovarajuća znanja koja će im najviše koristiti u svijetu tehnologije – istaknuto je bilo na konferenciji.
Ipak, obrazovne institucije ne smiju zaboraviti poticati i druženje, osobne kontakte među djecom i slobodnu igru kao najviši i prirodni oblik dječjeg stvaranja.
Dječji vrtić ‘Zeko’ nastavit će djecu usmjeravati k procesualnom razmišljanju kroz igre, računalne aplikacije za kodiranje i druge prilagođene aktivnosti. Dogovoreni su i eTwinning projekti s partnerima iz Bugarske i Hrvatske.