Priznanje Ministarstva otišlo je u ruke mnogih odgojno-obrazovnih djelatnika...
Početkom listopada ove godine doznali smo koji su to profesori i
učitelji dobitnici priznanja Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Mnogi obrazovno-odgojni djelatnici su i iz Varaždinske
županije, ravnatelji i profesori u osnovnim i
srednjim školama.
U ovotjednim razgovorima na pitanja su nam
odgovorile učiteljice i profesorice, dobitnice nagrade
Ministarstva, sa Šeste osnovne škole Varaždin. Radi se o
Aleksandri Oreški, Mihaeli Vrbnjak
Grđan i Rosani Štrocinger.
Dobitnice ste nagrade Ministarstva znanosti i
obrazovanja. Možete li točno reći za što ste sve osvojili nagradu
te na kojim ste projektima radili?
Vrbnjak Grđan (profesorica biologije i kemije,
savjetnik): Tijekom prošle školske godine,
pripremala sam učenike za Državno natjecanje iz kemije, imala sam
nekoliko predavanja na Županijskim stručnim vijećima, s radnom
skupinom iz kemije radila sam Video lekcije za osnovne škole,
sudjelovala sam u mnogo međunarodnih projekata te sam
voditeljica Centra izvrsnosti iz kemije
te predsjednica podružnice sjeverozapadne Hrvatske
Hrvatskog kemijskog društva.
Štrocinger (učiteljica razredne nastave,
mentor): U proteklih godinu dana bila sam izdvojena
iz nastave i promicala sam suvremene načine rada s učenicima te
ih primjenjivala u radu na državnom projektu Ministarstva
znanosti i obrazovanja ‘Škole na Trećem’.
Uz to sam i održala interaktivno predavanje na međunarodnoj
CARNET-ovoj konferenciji CUC 2020. gdje sam između ostalog
predstavila i načine rada VI. osnovne škole u doba pandemije
(online nastava putem Teamsa), održavala sam niz predavanja na
županijskim stručnim vijećima, bila sam mentorica učenicima na
projektu iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja koji je bio
predstavljen na Državnoj smotri, surađivala sam s Gradskim
muzejom Varaždin i promicala posjećivanje učenika izložbama,
surađivala sam i s Društvom naša djeca Varaždin te sudjelovala u
njihovim aktivnostima, izradila sam edukativne materijale za
jednu izdavačku kuću koji su dostupni svim učiteljima u Republici
Hrvatskoj online te sam napisala udžbenik za učenike 3., 4. i 5.
razreda pod nazivom Aktivno građanstvo i participacija u
zajednici.
Aleksandra Oreški (učiteljica razredne nastave,
savjetnik): Nagrađena sam po drugi puta za izniman
doprinos struci. Škola na Trećem jedan je od projekata u kojem
sam sudjelovala tijekom protekle dvije godine. Osim scenarija,
radili sam i digitalne alate te prezentacije koje su bile
prikazivane i danas se prikazuju za učenike koji su, nažalost
radi pandemije ostali kod kuće. Održala sam predavanja, radionice
i edukacije na Županijskim stručnim vijećima učitelja razredne
nastave Varaždinske županije koje sam kao voditeljica
organizirala putem online platformi, Zoom i Teams. Sudjelovala
sam i kao predsjednica povjerenstva u Međužupanijskoj smotri za
Građanski odgoj i obrazovanje i ostale međupredmetne teme
Međimurske i Varaždinske županije.
U Centru izvrsnosti za matematiku Varaždinske županije radim već
duži niz godina, a protekle sam godine radila s izvrsnim
učenicima 3. razreda. U travnju i lipnju sudjelovala sam i u
međunarodnom projektu KA2-BREAKING BARRIERS, koji se po prvi puta
održava online. Tijekom školske godine sudjelovala sam i na
različitim aktivnostima kao što su Dani otvorenih vrata škole
koja je također održana za sve učenike i njihove roditelje
online, s učenicima sam sudjelovala na virtualnoj izložbi dječjih
radova na temu ‘Što računala znaju o dvorcima?’ koju je
organizirao Fakultet organizacije i informatike te na taj način
pridonijela unaprjeđenju rada škole.
Što smatrate najbitnijim osobinama dobrog
učitelja/profesora?
Sve se slažemo da su najbitnije osobine dobrog
učitelja: tolerancija, dobra komunikacija, empatija,
prilagođavanje novonastalim situacijama i motivacija za nove
spoznaje putem cjeloživotnog učenja.
Iza uspješnih učenika stoje uspješni učitelji/profesori.
Kako učenicima prenijeti znanje i svijest kako je bitno razvijati
sebe kako bi se i sama zajednica u kojoj žive razvijala u pravom
smjeru?
Učenik – roditelj – učitelj su dionici koji zajedničkim radom i
trudom grade zajednicu u kojoj se cijeni individualnost, ali i
zajedništvo. To i razne kompetencije su ono što svaki od nas želi
prenijeti u razredu i školi. Zato imamo mnogo uspješnih učenika
(bivših i sadašnjih) koji svojim primjerom pokazuju da su znanje,
vještine i stavovi koje promičemo u školi dobar temelj.
Protekle dvije nastavne godine zbog koronavirusa bile su
izuzetno teške za sve prosvjetne djelatnike – koliko je bilo
teško raditi u uvjetima kada se kombinirala nastava uživo i
online? Kakva je bila suradnja s učenicima?
Karakteristika dobrog učitelja je i sposobnost brze prilagodbe na
novonastale uvjete. Kada je krenula pandemija i izolacija, bilo
je izuzetno zahtjevno i izazovno u vrlo kratko vremenskom roku
prilagoditi se i svladati različite digitalne alate i platforme
putem kojih smo trebali realizirati nastavu na daljinu.
Srećom, imamo ravnatelja, informatičara, koji nas je u jednom
danu okupio i educirao za rad u online okruženju. Zajedničkom
suradnjom i podrškom svih kolega, roditelja i učenika uspjeli smo
uspješno realizirati većinu predviđenih kurikula.