Tvrtka Infrastruktura kaže da će Grad dugoročno biti u gubitku, Grad odgovara da se konačno uvodi red. Uključio se i Čehok.
Prošloga tjedna širom Varaždina pojavili su se leci tvrtke
Infrastruktura, na kojima se građane obavještava
o odlukama gradonačelnika Nevena Bosilja vezanima uz naplatu
korištenja takozvane DTK-mreže (distributivna telekomunikacijska
kanalizacija).
Nije puno detalja iznijeto u tome letku, tek se navodi da će Grad
potrošiti stotine tisuća kuna na odvjetnike i povisiti tri puta
troškove operatera, a što će onda neizbježno dovesti do povećanja
cijena za korisnike.
Potpisnik sadržaja letka, Stanislav Magić,
poziva gradonačelnika Nevena Bosilja na
sučeljavanje o toj temi.
Bosilj se nije odazvao sučeljavanju, nego je proteklog vikenda
reagirao priopćenjem.
Pravo puta i pravo služnosti
U njemu kaže da je Grad još u listopadu prošle godine pred
HAKOM-om (Hrvatska regulatorna agencija za
mrežne djelatnosti) pokrenuo postupak ‘radi utvrđivanja
infrastrukturnog operatera i utvrđivanje visine i naknade za
pravo puta’.
U nastavku se objašnjava da je Grad dosad operaterima naplaćivao
naknadu temeljem ugovora vezanih uz pravo služnosti, a sada će to
biti uz pravo puta. Što bi trebalo dovesti do povećanih prihoda
Grada.
Prihod 3 milijuna
Pa iznose u Gradu podatak da je prihod od naknade koju je plaćao
HT iznosio oko 670.000 kuna, a po novome će taj prihod biti oko
1,8 milijuna kuna, dakle oko tri puta više.
Od A1 Grad je dosad prihodovao 98.000 kuna, a od Infrastrukture
oko 180.000 kuna. Ukupno je to bilo oko 950.000 kuna, a Bosilj
očekuje da će prihod za Grad biti oko 3 milijuna kuna.
Cijena će ići dolje?
Kontaktirali smo Stanislava Magića, koji ne negira te brojke, ali
upozorava da će Grad dugoročno proći lošije.
– Sada je naknada za pravo puta viša od one za pravo
služnosti, ali ta će cijena ići dolje. To su već najavili iz HT-a
– kaže Magić.
Gubitak suvereniteta nad infrastrukturom
No naglašava da je osnovni problem u tome da Grad na ovaj način
gubi suverenitet nad DTK-mrežom.
– Kod prava puta cijenu definira država, a kod prava služnosti to
je u domeni jedinici lokalne samouprave. Sad se Grad toga odriče
– tumači Magić.
Bosilj odgovara da tvrdnja o promjeni cijene nije točna.
– HT i A1 neće mijenjati cijene, jer pravo puta plaćaju u gotovo
cijeloj Republici Hrvatskoj – njegov je argument.
Uključio se i Čehok
O toj je temi na prošloj sjednici Gradskog vijeća pitanje
postavio i vijećnik Ivan Čehok, ujedno i bivši
gradonačelnik. Također se danas oglasio priopćenjem za
javnost.
No Magić naglašava da iza njega i njegovog djelovanja ne stoji
nikakva politika, već se rukovodi interesima Grada. Bosilj se u
svojem priopćenju osvrnuo i na taj dio.
– Shvaćam da neki žele i dalje imati ekstra profit koji im je
omogućila prethodna gradska vlast, ali dobrobit zajednice je
ispred interesa bogatih i moćnih – rekao je Bosilj.
Bosilj: ‘Čehok vam je dao povlašteni položaj’
Dodao je i da se na njega vrši pritisak.
– Ovakvi pritisci kakve prema Gradu i meni osobno vrši
Infrastruktura d.o.o., koordinirano s predstavnicima bivše
gradske vlasti koja im je omogućila povlašteni položaj, je jasan
pokazatelj da smo na dobrom putu raščišćavanja nereda i
pogodovanja bivše vlasti koje smo posljednjih mjeseci zatekli u
gotovo svemu –
Stanislav Magić odbacuje takva tumačenja i inzistira na svojem
stavu da će ova gradska odluka dugoročno biti financijska
katastrofa za Grad, dok je istovremeno onemogućena bilo kakva
konkurencija.
Čehok: ‘Infrastruktura je odabrana na natječaju’
Ivan Čehok poručio je pak Bosilju da ‘konstantno kuka, bugari,
lamentira, njurga i okrivljuje cijeli svijet oko sebe za svoju
nesposobnost i pogrešne odluke’.
Odbacuje navode o tome da je pogodovao Infrastrukturi.
– Da odmah budemo jasni: Grad je poslovao s tvrtkom
Infrastruktura isključivo na temelju natječaja, kojim je upravo
ta tvrtka povezala sve gradske ustanove, od vrtića preko škola do
uprave, čime smo godišnje uštedjeli oko 350.000 kuna – kaže
Čehok.
Da Grad u Čehokovo vrijeme nije ni na koji način izdvajao samo
tvrtku Infrastruktura, on dokazuje time što je u naseljima Kućan
i Zbelava isto načelo subvencije kućnoga priključka bivša gradska
vlast primijenila i s tvrtkom Eco-net.
Bez odluke Gradskog vijeća
– Umjesto da nastavi sa širenjem optičke mreže, što je u
potpunosti zakočio, Bosilj napadom na nas želi zabašuriti
činjenicu da pravo služnosti koje je Čehok potpisao s HT-om
2007., među prvima u Hrvatskoj, namjerava pretvoriti
netransparentno i bez odluke Gradskoga vijeća, u pravo puta –
tumači Čehok sadašnju situaciju.
I Čehok kaže da će se smanjivati naknada za pravo puta, kao što
to kaže i Magić, te da će Grad dugoročno biti u gubitku.
– To odgovara HT-u, koji već neko vrijeme najavljuje da ta se ta
naknada treba smanjiti čak za 75 posto sadašnje vrijednosti. Da
je tome tako svjedoče brojni medijski istupi čelnika HT-a, od
kojih izdvajamo samo tekst u nacionalnom mediju da će HT
zaustaviti širenje mreže ako se ne smanji naknada za pravo puta –
upozorava Ivan Čehok.