prijemni ispiti

Blaženka Divjak o prijemnim ispitima: ‘Oni imaju i mnoge štetne posljedice, to je instant rješenje’

Ministarstvo obrazovanja na ovaj način se želi obračunati s inflacijom odlikaša u osnovnim školama, no bivša ministrica ne pozdravlja tu odluku...

Prilikom upisa učenika u srednje škole veću ulogu će imati
prijemni ispiti. To je, naime, novi plan
Ministarstva obrazovanja. 

Sve srednje škole moći će provoditi prijemne ispite, a u slučaju
istog broja bodova prednost će imati učenik koji bolje riješi
prijemni ispit.

Posebni elementi vrednovanja, odnosno zdravstvena teškoća ili
otežani uvjeti obrazovanja, više se ne bi bodovali, ali uzimali
bi se u obzir u slučaju izjednačenog broja bodova među
kandidatima. 

Bivša ministrica obrazovanja Blaženka
Divjak
 komentirala je plan ministarstva na
Facebooku te poručila kako je uvođenje prijemnih ispita u srednju
instant rješenje.

Opet se radi ono što je lakše umjesto ono što je
pametno.

Uvođenje masovnih prijemnih ispita u srednje škole je instant
rješenje koje se očito široko nekritički prihvaća. Razlog tome je
što je previše ljudi u Hrvatskoj sklono raditi ono što je lako,
pa svako instant rješenje padne na plodno tlo. 

Razlog ovom potezu je ‘poplava superodlikaša’ u osnovnom
školi. Problem je stvaran i štetan. 

Dugoročno i jedino smisleno rješenje je sustavna edukacija
nastavnika da se kriterijski ocjenjuje temeljem planiranih ishoda
iz kurikuluma, te sustavni rad s roditeljima i učenicima da
razumiju kriterije i prihvate pošteni odnos prema radu i znanju.
Tako je to započeto i planirano u kurikularnoj reformi Škola za
život. Ali, da, to je teško, zahtjeva vrijeme i napor i
koordinaciju od strane Ministarstva, nastavnika, roditelja,
učenika, škola, agencija…

Umjesto toga na sva usta se hvali uvođenje prijemnim ispita i
povećanje njihovog utjecaja kod upisa u srednje škole, koji uz
neke manje i kratkoročne pozitivne efekte imaju i mnoge štetne
posljedice. 

Navodim samo neke kako bih otvorila drugi pogled na ovaj
potez.

1. Škole samostalno izrađuju testove za upis bez ujednačenih
standarda. Tko je u svakoj školi educiran za izradu takvih
testova? Kako će se napraviti izbor ishoda koji se
provjeravaju? (Radila sam testove za prijemne na fakultet prije
uvođenja državne mature i to je težak, odgovoran i vrlo stresan
posao za koji je nemoguće unaprijed znati kakve će rezultate
dati.)

2. Otvara se novo tržište instrukcija i priprema za prijemne
ispite za srednje škole. Osim priprema za maturu bit će pripreme
za upise u srednje škole koje će opet plaćati roditelji, naravno
oni koji će si to moći priuštiti. Tako će se dodatno povećati jaz
između onih čiji roditelji imaju i onih čiji roditelji nemaju
novaca. 

3. Mogućnost upisa preko reda se povećava, jer se ne zna tko
će u svakoj školi kontrolirati postupak, testove, ispravljanje,
tajnost itd. Podsjetimo se da je baš državna mature snažan
antikorupcijski alat za upise na fakultete i treba se sjetiti
kako je to bilo prije uvođenja mature. 

4. Učenici se kod upisa izlažu dodatnom stresu koji pored
normalnog stresa pred ispit ima i veliku nesigurnost jer ne znaju
što će biti na takvom prijemnom ispitu, kako će se ispravljati, a
posljedice su dalekosežne. 

5. Učitelji u osnovnoj školi će dodatno izgubiti na statusu u
društvu jer se prešutno prihvaća da oni zapravo ne znaju
ocjenjivati i njihovo vrednovanje rada učenika i povratna
informacija gubi na značaju
‘, napisala je Divjak na
Facebooku.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije