Razlozi za rast cijena su brojni, osim cijena sirovina koje su porasle kao posljedica pandemije koronavirusa, povećani su troškovi energije i transporta.
Utjecaj pandemije koronavirusa i rata u Ukrajini osjetit će svi
potrošači, a to se odnosi i na vozače. Porasle su cijene
rezervnih dijelova, a sad stižu i najave o velikom rastu cijena
guma za motorna vozila.
Nova generacija ljetnih guma u prosjeku je već porasla za deset
posto u odnosu na prošlogodišnju, a prije same sezone masovne
kupnje ljetnih guma u travnju najavljuje se još jedan rast pa bi
gume mogle ukupno biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na
prošlogodišnju sezonu, najavio je za
Reviju HAK jedan uvoznik guma na hrvatsko tržište.
Razlozi za rast cijena su brojni, osim cijena sirovina koje su
porasle kao posljedica pandemije koronavirusa, povećani su
troškovi energije i transporta. Cijene kaučuka su porasle, a čađa
(ugljikov prah) potrebna za proizvodnju guma velikim dijelom
dolazi iz Rusije (oko trećine), što bi mogao biti novi izvor
problema, odnosno rasta cijena.
Također, tvornice koje su proizvodile gume za sjeverni dio Europe
stacionirane su u Rusiji i one zbog sankcija stoje. Zbog toga se
proizvodnja preusmjerava na tvornice koje su opskrbljivale
središnju i južnu Europu, a kapaciteti su ograničeni pa je upitno
što će biti i s ponudom…
Porast cijena guma i održavanja automobila budi strah. Kakvo će
biti stanje našeg voznog parka ako dio ljudi više neće moći
održavati svoje automobile i kako će to utjecati na sigurnost
prometa?