Agencije za elektroničke medije je odobrila financiranje projekta iznosom od 7.000 kuna za Srednju školu Ivanec i 5.000 kuna za Gospodarsku školu...
“KAMP – Kritički aspekti medijske pismenosti” Srednje škole
Ivanec te “Uz Goško medijski su pismeniji svi: i učenici i
odgojno obrazovni djelatnici!” Gospodarske škole Varaždin, jedina
su dva projekta iz područja medijske pismenosti srednjih škola
odabrana za sufinanciranja na ovogodišnjem natječaju
Agencije za elektroničke medije. Agencija je odobrila
financiranje projekta iznosom od 7.000 kuna za Srednju školu
Ivanec i 5.000 kuna za Gospodarsku školu, a zahvaljujući tome će
biti proveden niz edukativnih i zanimljivih aktivnosti.
Ivanečki projekt “KAMP – Kritički aspekti medijske pismenosti”
namijenjen je gimnazijskim učenicima, novinarsko-literarnoj
skupini, ali i svim zainteresiranim građanima koji će moći
sudjelovati na organiziranim predavanjima u školi. Obuhvaća
radionice o clickbait novinarstvu, medijskim vrstama,
problemu i prepoznavanju
dezinformacija, influencerima, kao i predavanja o
medijskim navikama u Hrvatskoj, budućnosti medija, projekciju
prigodnog dokumentarnog filma s vođenom raspravom, te posjete
lokalnim i nacionalnim medijima. Predavanjima se želi podići
svijest o važnosti medijske pismenosti i učinkovitog pristupa
korištenja informacija i medija pri čemu će se poseban naglasak
staviti na dezinformacije u javnom prostoru, kao i opasnosti koje
vrebaju s društvenih mreža.
Druga najveća srednja škola u Varaždinskoj županiji želi pak
redovno izdavati školski list “GoŠko”, koji će kao standardne
rubrike sadržavati teme iz područja medijske pismenosti.
Izrađivat će se u digitalnom alatu Canva i bit će dostupan u
online i tiskanom obliku, kao i u obliku internetske stranice.
Školski list će izrađivati tim od 15 učenika koji će samostalno
istraživati teme o medijskoj pismenosti (npr. problem
dezinformacija, sigurnost na internetu, nasilje u medijima,
medijski stereotipi, vrste medija, prikriveno oglašavanje,
utjecaj medijskih sadržaja na djecu i mlade i slične). U okviru
projekta održat će se i brojne edukacije pa će projekt “Uz Goško
medijski su pismeniji svi: i učenici i odgojno obrazovni
djelatnici!” također omogućiti učenicima i odgojno obrazovnim
djelatnicima osnovnih i srednjih škola Varaždinske županije
stjecanje medijskih znanja i vještina kroz pripremu školskih
novina te informiranje o važnosti medijske pismenosti.
Agencija za elektroničke medije osmu godinu za redom provodi
projekt poticanja i sufinanciranja pripreme i izrade edukacijskih
materijala na raznovrsnim platformama, projekata,
manifestacija, seminara, konferencija, radionica, predavanja ili
istraživanja čija bi tema bila medijska pismenost, razvoj i
osvještavanje njene važnosti, kao i s njome povezana područja i
projekti. Svrha sufinanciranja je jačanje i razvoj medijske
pismenosti građana, razvoj edukacijskih materijala i programa te
osvješćivanje javnosti o važnosti medijske pismenosti.