Unatoč pandemiji, Dječji vrtić Varaždin gotovo neprekidno sudjeluje u čak tri Erasmus+ projekta.
Dječji vrtić Varaždin zadnjih desetak godina aktivno
sudjeluju u programima Erasmus+, zahvaljujući kojima su
odgojitelji ove najstarije predškolske odgojno-obrazovne
ustanove u Varaždinu imali mogućnost učenja na
različitim strukturiranim tečajevima i stručnim praksama u
Europi.
Unatoč pandemiji, Dječji vrtić Varaždin gotovo neprekidno
sudjeluje u čak tri Erasmus+ projekta. Dva projekta su iz
kategorije ključnih aktivnosti 2 u kojima kroz dvogodišnji period
odgojitelji imaju prilike razmjene iskustva i znanja s kolegama
iz različitih vrsta organizacija koje su uključene u obrazovanje.
Treći projekt je iz kategorije ključnih aktivnosti 1 zahvaljujući
kojem su osigurani individulani odlasci odgajatelja na razmjenu
iskustava s kolegama iz drugih zemalja.
Projekt Play and Learn in Nature te projekt DREAM osigurat će
tijekom dvije godine trajanja razmjene iskustava i putovanja
odgajatelja u Poljsku, Češku, Portugal, Srbiju, Sloveniju i
Bugarsku. Dječji vrtić Varaždin tijekom tog perioda bit će dva
put domaćinom kolegama iz navedenih zemalja. U svibnju će
vrtić ugostiti dvije odgojiteljice iz Španjolske koje su Varaždin
odabrale za odrađivanje prakse.
U okviru projekta Budućnost u vrtiću, varaždinske odgojiteljice
upućuju se na strukturirane tečajeve u Italiju i Španjolsku. Tako
je Marija Bencun provela tjedan dana u Barceloni na tečaju koji
se bavio različitim pedagoškim pristupima. Sudionici tečaja su se
bavili Waldorf pristupom, Montessori pedagogijom te Reggio
pedagogijom s naglaskom na sličnosti u ova tri pristupa i
njihovim specifičnostima. Nikolina Kudelić je u Firenci učila
kako u poučavanju biti što kreativniji s naglaskom na uporabu
različitih web alata u poučavanju djece predškolskog uzrasta.
Znanja koja varaždinski odgojitelji stječu na susretima s
kolegama diljem Europe, imaju mjesto u svakodnevnim pedagoškim
praksama. Odgojitelji po povratku osjećaju višu razinu
motiviranosti i veću kreativnost u poučavanju, razine
kompetencija u korištenju engleskog jezika i informacijsko
komunikacijske tehnologije se osjetno podižu, a djeca dobivaju
kreativnije materijalno okruženje te im se nude inovativniji
sadržaji.