Gospodarenje komunalnim otpadom

Robert Briški predstavio model za odvoz otpada, objasnio je što smatra pod učinkovitijim i boljim načinom

Briški je danas prezentirao model izračuna cijene javne usluge na području Grada Varaždina i usporedio s predloženim cjenikom koji je u javnoj raspravi.

Robert Briški, bivši djelatnik u Čistoći te
nekadašnji savjetnik bivšeg direktora, danas je održao
konferenciju za novinare na kojoj je govorio o cijenama javne
usluge u gospodarenju komunalnim otpadom.

Podsjetimo, Briškom je nova uprava prije nekoliko tjedana uručila otkaz. Briški
je i na prošlom radnom mjestu savjetnika u vrijeme stare uprave
Čistoće kritizirao njihov rad, a nastavio je i na novom radnom
mjestu kada je tvrtku preuzela nova uprava.

Briški je danas prezentirao model izračuna cijene javne usluge na
području Grada Varaždina i usporedio s predloženim cjenikom koji
je u javnoj raspravi (Prezentaciju o kojoj govori možete
pronaći na kraju članka). 

– Iza prezentacije stoji inicijativa grupe građana koji su
zainteresirani oko cijene javne usluge, a smatraju da cijena
treba biti transparentna i odgovarati stvarnim iznosima koje bi
korisnici trebali platiti. Vidjeli smo da postoje odstupanja
između cijene javne usluge i cijene koje bi plaćali građani, a
koja je sad u javnom raspravi, i između one cijene koje smo
izračunali. Postoji nekoliko faktora – kazao je uvodno Briški te
nastavio: 

– Nepotrebno je postavljati podzemne spremnike od 100 i nešto
komada te za to potrošiti 10 milijuna kuna. Zbog toga jer je
volumen postojećih spremnika, koje smo dobili od EU fondova,
zadovoljavajuć za potrebu sadašnjeg stanja u Gradu
Varaždinu, a dovoljan je i za buduće odlaganje. Isto je i sa
zapremninom za miješani komunalni otpad. Smanjujući broj odvoza
za papir i plastiku dolazimo do ušteda za koje bi građani,
primjerice u stambenim zgradama, uštedjeli više od 15 ili 20 kuna
mjesečno po jednom računu za jedan odvoz. To je bio cilj i da
se razmotri mogućnost usklađenja cijene – istaknuo je
Briški. 

Osvrnuo se i na cijenu skupljanja biootpada. 

– Tu je i razlika u cijeni skupljanja biootpada. Sadašnja cijena
uključuje i obradu biootpada koji je termički i nije termički
obrađen. U smeđu kantu tako se može baciti i kora od banane, ali
i kruh i kolače. Na kompostanu ne ide termički obrađena hrana.
Strahujem da bi model, koji se sad predlaže, mogao dovesti do
povećanja cijene jer bi crnu posudu, u koju bi se stavljao
biootpad, trebali dati natrag na obradu. A obrada te posude bi
bila oko 1.500 kuna po toni – rekao je Briški. 

Smatra da bi se uštede vidjele kada bi se kontejneri kod
stambenih zgrada drugačije posložili, odnosno kada bi se
napravila preraspodjela. 

– Nedvojbeno je da ukupni volumen posuda odgovara
potrebi stanara, pogotovo u višestambenim zgradama. Potrebno
je samo napraviti preraspodjelu tih kanti, tj. treba napraviti da
na 18 ili 16 korisnika koliko je prikazano u prezentaciji, ide
1.100 litarni kontejner. Pa ako zgrada ima 17 ili 18 stanova,
dovoljan je jedan takav žuti spremnik, a ne dva. S druge strane,
imate primjer gdje zgrade s više od 20-30 stanova opet imaju
jedan spremnik. Taj spremnik bi netko iz Čistoće doslovno samo
trebao preraspodijeliti tamo gdje je potrebniji. Nepotrebno je da
se ide u postavu polupodzemnih sustava i potroše se veliki novci.
Postoji opasnost da bi Fond za zaštitu okoliša mogao tražiti
povrat sredstava zbog toga što se Grad Varaždin obvezao
potpisom Ugovora da će te kontejnere, koje smo dobili iz EU,
koristiti u sljedećih 5 godina, znači do 2025. – naglasio je
Briški. 

Napomenuo je da je član Udruge ‘Pomak’, koja se bavi
zaštitom zviždača, te su spremni na daljnje korake sa svojim
modelom, odnosno učinkovitijim pristupom. 

– S ovim modelom, tj. inicijativom javit ćemo se Ministarstvu za
zaštitu okoliša i Ministarstvu europskih fondova. Tamo ćemo prvo
probati spriječiti da se dogodi penalizacija Gradu Varaždinu,
odnosno da se ne dogodi situacija u kojoj bi krenuli u
postavljanje podzemnih sustava, a da kontejnere ne koristimo,
iako smo ih prema Ugovoru obvezni. Obratit ćemo se i Udruzi za
zaštitu potrošača, kako bi pokušali njima prezentirati taj
model te da bi oni preko svojih institucija vidjeli li
moguće ići u korekciju cijene – kazao je Briški. 

Na kraju, ističe, odluka je bila i na varaždinskim gradskim
vijećnicima. 

– Odluka o načinu pružanja javnih usluga donijeta je na
Gradskom vijeću Grada Varaždina. Gradskim vijećnicima ovaj model
može koristiti da preispitaju svoju odluku i idu u izmjene te
odluke u korist građana koji su ih birali. U nekoliko sam
navrata razgovarao s direktorom Čistoće, gospodinom
Svetecom, objasnio sam mu model, međutim kasnije
me nitko nije pozvao nigdje kako bi se krenulo s uvođenjem –
zaključio je Robert Briški. 

Cijelu prezentaciju Roberta Briškog o modelu izračuna cijene
javne usluge na području Grada Varaždina možete pogledati
>>> ovdje

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije