biciklistička infrastruktura

Povećanje biciklističkih staza u centru grada, Bosilj: ‘Želimo smanjiti broj parkirnih mjesta u centru’

Gradonačelniku su uzor gradovi poput Amsterdama i Den Haaga u kojima prevladava prava biciklistička kultura. Ipak, dalek je put do toga.

Prošli tjedan predstavljen je projekt revitalizacije
drvoreda u Šetalištu Vatroslava Jagića u Varaždinu.

Stara i bolesna stabla sa strane Ulice Augusta Cesarca zamijenit
će se novim lipama. Također, označit će se i nove biciklističke
staze, a gradonačelnik Neven Bosilj govorio je o želji da se
smanji broj automobila koji dolaze u strogi centar grada te da se
poveća broj biciklista.

>> VIDEO Obnavlja se drvored u Šetalištu Vatroslava Jagića, radit će se i biciklistička staza

Prvo je govorio o obnovi drvoreda.

– Nevjerojatno je što mogu raditi društvene mreže. One su sve
ljude pretvorile u stručnjake. Na konferenciji za novinare na
kojoj se pričalo o obnovi drvoreda u Jagićevom šetalištu nismo
bili niti ja niti moj zamjenik Marković. Bila je direktorica
Parkova, šef komunala i stručnjaci iz tvrtki koji se bave tim
poslom. Elaborati su rekli da park Vatroslava Jagića treba
revitalizirati. Stabla su prastara, smatra se da je desetak drva
mrtvo i da su opasna po okolinu. Treba ih ukloniti – kazao je
Bosilj za VTV.

Objasnio je da nema razloga za brigom jer će se stara stabla
zamijeniti novima koja će doseći visinu do sedam metara.

– Nećemo ih uklanjati tako da će ih zamijeniti jednometarne
sadnice, već ćemo kupiti već nove, odnjegovane lipe u visini od
šest do sedam metara. Revitalizacija je nužna. Djeca tamo često
prolaze jer je odmah do II. osnovna škola. Ljudima pada granje po
automobilima koji su na parkinzima. Park zaslužuje
revitalizaciju. I ne samo taj dio uz Cesarčevu ulicu – istaknuo
je Bosilj te nastavio:

– Radit će se i u Stepinčevoj ulici. Vanjski obod poslužit će za
novu biciklističku stazu. Svugdje u svijetu, u uređenim državama,
intencija je da se napravi mjesta za bicikle, zatim pješake, a
onda tek za automobile. Bio sam u Nizozemskoj. Treba što više
popularizirati i raditi na tome da se građani voze na biciklima.
Ukinut ćemo i parking u dijelu Šenoine ulice gdje se može još
parkirati. Imamo i velikih problema zbog koncesije za parkiranje
pa smo tu ograničeni. Dat ćemo im neka zamjenska mjesta. Produžit
ćemo kompletnu biciklističku stazu kroz Šenoinu ulicu i tamo sve
do Trenkove, odnosno Kurelčeve ulice. Želimo smanjiti broj
parkirnih mjesta u centru grada. Evo primjera; u Den Haagu je
cijena parkiranja u centru grada 5 eura. Parking u Amsterdamu je
prazan i tome sam se čudio. Ali vidio sam zašto je to tako. Jer
je cijena 10 eura u najstrožem centru sat parkiranja. Oni
stimuliraju ljude da koriste bicikl i ekološka sredstva
prijevoza. S druge strane, to je za sve zdravije – zaključio je
Bosilj.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije