PROBLEMATIČNO RASKRIŽJE I Stričak se uključio, ali rješenja još nema na vidiku

HDZ-ov saborski zastupnik Anđelko Stričak je 21. srpnja 2017. Ministarstvu unutarnjih poslova postavio pitanje o sigurnosti prometa na križanju Koprivničke i Međimurske ulice u Varaždinu.

Iznio je tada podatak da tim raskršćem dnevno u prosjeku prolazi oko 30 tisuća vozila, a veliku javnu raspravu o problemu prometa na tome raskršću izazvalo je nedavno stradavanje motociklista.

Stričak je, izvijestili su iz HDZ-a, upitao je li Ministarstvo po pitanju tog križanja što poduzimalo, ima li kakvih rješenja za podizanje razine sigurnosti prometa na tom križanju, primjerice izgradnjom rotora, te je li moguće iskoristiti sredstva Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa za taj projekt.

Ovih dana primio je od ministra Davora Božinovića odgovor u kojem se navodi da je to raskrižje najfrekventnije po količini prometa u cijeloj županiji, a kao opasno mjesto za prometne nesreće detektirano je od strane Policijske uprave varaždinske od siječnja 2014. Osim toga, stoji u odgovoru, na tom se raskrižju bilježi i veliko povećanje broja prometnih nesreća.

Od 2014. godine evidentirano je ukupno 35 prometnih nesreća, što predstavlja porast od gotovo 100%, u kojima je jedna osoba smrtno stradala, jedna zadobila teške tjelesne ozljede i pet osoba zadobilo je lake tjelesne ozljede, navodi se u odgovoru.

Iz MUP-a također ističu da su temeljem inicijativa PU varaždinske na križanju izgrađene dodatne prometne trake za isključivanje u smjeru Čakovca i Koprivnice te je obilježena i dodatna traka za lijevo skretanje iz smjera Čakovca u smjeru Koprivnice. Navedeni zahvati poboljšali su protočnost prometa na raskrižju, no unatoč tome došlo je do pogoršanja stanja sigurnosti, odnosno značajnog porasta broja prometnih nesreća.

Utvrđeno je da se najviše prometnih nesreća događa zbog oduzimanja prednosti prolaska, i to od strane vozača koji se kreću vozilima DC3 iz smjera Čakovca i prilikom skretanja u lijevo ne propuštaju vozila iz suprotnog smjera. Kako bi se poboljšala situacija traže se rješenja.

Naime, Poslovna jedinica Hrvatskih cesta u Varaždinu još je u svibnju zatražila reprogramiranje semafora uvođenjem zasebne faze zelenog svjetla za lijevo skretanje iz smjera Čakovca, što je realizirano 1. kolovoza ove godine, te da je također zatraženo iniciranje izrade nove studije sigurnosti prometa na raskrižju, kao i ponovno razmatranje mogućnosti sanacije opasnog mjesta izgradnjom kružnog toka prometa.

U policiji smatraju da bi se kružnim tokom poboljšala razina sigurnosti, kao i na raskrižju kod trgovačkog centra Spar, gdje bi se semafor mogao pustiti u probni rad.

No od prometnih stručnjaka je dobiven odgovor kako s obzirom na dvotračne privoze i veliki prosječni godišnji dnevni promet u postojećem prostoru nije moguće smjestiti adekvatan kružni tok. Policijska uprava varaždinska je od Hrvatskih cesta zatražila razmatranje i drugih mjera te čekaju konkretne prijedloge.

– Zastupničko pitanje bilo je s namjerom da se aktualizira ovaj veliki prometni problem u Varaždinu i da se što prije krene s konkretnim rješenjima kako bi se povećala sigurnost u prometu na tom raskrižju i sačuvali ljudski životi – naglasio je saborski zastupnik Stričak.

Pojasnio je da postoji mogućnost sufinanciranja sanacije opasnih mjesta sredstvima Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske. To sufinanciranje može tražiti upravitelj ceste ili lokalna uprava, ali tek kad postoji projekt s pripadajućim preciznim troškovnikom i uz zadovoljavanje određenih kriterija, zaključio je Stričak.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije