Agencija promocija plus

Jesu li Varaždinci zadovoljni kako se upravlja Varaždinom? Provedeno je istraživanje, evo rezultata

Varaždinci su kao najveći problem grada Varaždina naveli balirani otpad u Brezju.

Agencija ‘Promocija plus’ provela je istraživanje među građanima
koje se tiče zadovoljstva radom gradske uprave Grada Varaždina.

Istraživanje su proveli tijekom 30 dana u studenom i prosincu na
tisuću ispitanika metodom prikupljanja podataka telefonskom
anketom.

U nastavku donosimo rezultate. 

Rješavanje baliranog otpada u Brezju najvažnija tema u
Varaždinu

U istraživanju provedenom krajem studenog na tisuću ispitanika,
građana Varaždina, dominiraju teme vezane uz balirani otpad u
Gospodarskoj zoni Brezje kao najveći problem kod izbora između 15
ponuđenih najvećih gradskih problema, ali i kao projekt koji bi
trebalo provesti u budućnosti.

Rezultati s ponudom 15 najvećih gradskih problema pokazuju da je
62,3 posto građana od ukupnog uzorka označilo bale u Brezju kao
najveći gradski problem. Na drugom je mjestu visina komunalne
naknade i cijena odvoza otpada (za 16,5 posto građana od ukupnog
uzorka), a slijede odnosi među političarima/svađe i prepucavanja
(za 16,0 posto građana), “Kućanska rampa” (15,9 posto) i sustav
prikupljanja i gospodarenja otpadom (za 15,1 posto). Veća
koncentracija izbora za najveći problem grada zabilježen je za
stanje cesta i održavanje gradskih ulica (12,8 posto građana), te
sustav parkiranja i nedostatak parkirnih mjesta (12,1 posto).

Najvažniji projekti, mjere i odluke gradske vlasti u posljednjih
godinu i pol

Kad je riječ o gradskim projektima, mjerama i odlukama gradske
vlasti provedenim u posljednjih godinu i pol dana najveći dio
građana je kao najvažniju odluku odabrao raspisivanje i provedbu
javnog natječaja za uklanjanje bala iz zone Brezje (za 42,4 posto
građana od ukupnog uzorka), a slijedi povećanje naknada za
umirovljenike (35,5 posto građana od ukupnog uzorka), te
besplatni topli obroci za školarce i školski psiholozi (32,9
posto građana od ukupnog uzorka).

U drugoj su skupini projekti i odluke koje su građani izabrali u
rasponu između 12 i 20 posto: obnova vrtića (svaki peti građanin,
odnosno 20 posto), smanjenje prireza za 2,5 postotna boda (15
posto građana) i povećanje naknade za novorođene (12,9 posto
građana od ukupnog uzorka). Dvije su odluke zabilježile udio
između 7 i 9 posto (uvođenje građanskog odgoja u škole i borba
protiv menstrualnog siromaštva s 8,9 posto i otvaranje Aerodroma
sa 7,6 posto). Ostale odluke i projekti zabilježili su izbor
manji od 7 posto.

Doživljaj projekata, mjera i odluka gradske vlasti planiranih za
narednu godinu

Od planiranih projekata, mjera i odluka gradske vlasti
predviđenih za realizaciju u narednoj godini najveća podrška
zabilježena je za projekt uklanjanje bala iz zone Brezje i
aktiviranje poslovne zone (62,6 posto građana od ukupnog uzorka).

Na drugom mjestu je povećanje božićnica i uskrsnica za
umirovljenike (  28 posto građana od uzorka), izgradnja
novog vrtića Hrašćica (16,7 posto), rješenje za Kućansku
rampu/podvožnjak Supilova – Wissertova (16,6 posto), besplatan
produženi boravak u školama (14,1 posto), izgradnja stanove za
mlade za povoljni najam (13 posto), povećanje naknade za
novorođenčad na tisuću eura (12,7 posto), dogradnja III. i VII.
Osnovne škole (8,8 posto), postavljanje polupodzemnih spremnika
za otpad u cijelom gradu (7,3 posto), zamjena javne rasvjete u
LED rasvjetu (4,4 posto), osnivanje Centra kreativnih industrija
(3,4 posto) i uređenje Varaždinske kuće u Gajevoj ulici (1,5
posto).

Zadovoljstvo radom gradskih službi, komunalnih usluga i usluga
trgovačkih društava

Doživljaj rada gradskih službi, komunalnih usluga i usluga dijela
trgovačkih društava i ustanova u potpunom, pretežitom i/ili
djelomičnom vlasništvu Grada Varaždina mjeren je kroz dva
kriterija: razina (ne)zadovoljstva radom te školskom ocjenom.
Utvrđivan je doživljaj rada u 15 područja. Najveća razina
zadovoljstva zabilježena je za uređenost parkova i zelenih
površina (75,5 posto građana je zadovoljno uređenošću parkova i
zelenih površina), te radom Gradske knjižnice i čitaonice (72,1
posto).

Više od dvije trećine zadovoljstva među građanima zabilježeno je
u tri područja: čistoća gradskih ulica i trgova (68,1
posto), turističke manifestacije i rad Turističke zajednice (68
posto), te glazbeni i kulturni program i manifestacije u gradu
(66,7 posto). Iznad 60 posto zadovoljstva radom zabilježeno je za
rad Gradskog muzeja Varaždin (63,5 posto) i usluge Termoplina
(60,2 posto). Još su dva područja zabilježila razinu zadovoljstva
radom iznad 50 posto: usluge Varkoma (56,1 posto) i odvoz otpada
(50,4 posto).

S druge strane najveća razina nezadovoljstva zabilježena je za
sljedeća područja: sustav upravljanja parkingom (39,5 posto
građana je nezadovoljno ovim područjem), odvoz otpada (25,5
posto), rad gradskih službi i službenika (20,2 posto) i rad
Gradskih bazena (13,1 posto).

Zanimljiva su i ona područja s najvećim udjelom građana koja
nemaju izraženo stajalište o odabranom području (bilo zbog
nedostatka iskustva s tim područjima ili ne imanje stajališta o
toj usluzi): usluge Vartopa (40,8 posto nema mišljenje o uslugama
Vartopa), rad Gradskih bazena (33,9 posto), rad vrtića (33,1
posto), rad Gradskog muzeja Varaždin (20,9 posto) i rad Gradske
knjižnice i čitaonice (18,5 posto).

Kad je riječ o školskim ocjenama za rad gradskih službi, odnosno
komunalnih usluga najveća ocjena zabilježena je za rad Gradske
knjižnice i čitaonice (4,4), a slijede još četiri područja s
prosječnom ocjenom 4 i više: rad Gradskog muzeja Varaždin 4,1;
uređenost parkova i zelenih površina 4,0; glazbeni i kulturni
program i manifestacije u gradu 4,0; turističke manifestacije i
rad Turističke zajednice 4,0.

Dva su područja zabilježila prosječnu ocjenu 3,8 (čistoća
gradskih ulica i trgova, te usluge Termoplina). Stanje i
uređenost dječjih igrališta, te usluge Varkoma bilježe prosječnu
ocjenu od po 3,6, dok su samo malo nižu prosječnu ocjenu za svoj
rad zabilježili Gradski vrtići i Gradski bazeni (u oba slučaja po
3,5). Iznad školske ocjene 3,0 zabilježene su u tri područja:
odvoz otpada i usluge Vartopa (po 3,3), te rad gradskih službi i
službenika (3,2). Najslabija prosječna ocjena zabilježena je za
sustav upravljanja parkingom (2,7).

OVDJE pogledajte i tablični
izvještaj o provedenom istraživanju. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije