Cilj ovog događaja bio je prezentirati postignute rezultate i intelektualne rezultate projekta...
U sklopu projekta “Introducing of Digital Heritage in educational
process” akronim “Digital Heritage EDU” koji je odobren u okviru
Programa Erasmus+ danas je u Arheološkom parku Iovia održana
završna konferencija.
Cilj ovog događaja bio je prezentirati postignute rezultate i
intelektualne rezultate projekta te potaknuti suradnju i
umrežavanje različitih obrazovnih, javnih i nevladinih
organizacija.
Gradonačelnik Dubravko Bilić istaknuo je kako je ovo jedan od
zanimljivih projekata i uvod u buduće projekte povezane s
tehnologijom, ali i generalnom muzejskom djelatnošću.
– Kroz ovaj projekt se implementiraju digitalne tehnologije u
očuvanju kulturne baštine, a ovaj put sa školama, konkretno,
područje Osnovna škola Veliki Bukovec, ali nadamo se da će se
kroz školski kurikulum i kroz znanje koje su stekli učitelji
proširiti se generalno i da će muzejski djelatnici moći koristiti
u prezentaciji etnološke zbirke Grada Ludbrega jednoga dana –
rekao je radonačelnik ilić.
Dodao je kako je tehnologija kao jedna muzejska grana jako bitna,
pogotovo za male sredine koje su poluurbane, odnosno ruralne, jer
nas povezuju dodatno s prošlošću i poviješću.
– Prilika je to da se djeca dodatno upoznaju sa starijim
običajima, predmetima i na taj način prenesu neka povijesna
iskustva prema budućnosti i nadam se da će ovaj projekt biti samo
jedan početak projekata koji će digitalizirati i kroz digitalne
tehnologije prezentirati muzejsku branšu – zaključio j
gradonačelnik.
Projekt “Digital Heritage EDU” započeo je s implementacijom u
svibnju 2021. godine. Glavna ideja projekta je digitalizacijom
kulturne baštine omogućiti trajni pristup dostignućima u
određenoj kulturnoj baštini (iz tri ciljane regije u Hrvatskoj,
Bugarskoj i sjevernoj Makedoniji) za sve zainteresirane osobe bez
obzira na njihovo mjesto na svjetskoj karti. To uključuje sve od
povijesnih predmeta, slika i tradicionalnih proizvoda, pa sve do
lokalne/regionale tradicionalne narodne glazbe i plesova.
‘Introducing of Digital Heritage in educational process’, odnosno
‘Uvođenje digitalne baštine u obrazovni proces’ je projekt u
kojem je ludbreški poduzetnički centar Lucera d.o.o. bio vodeći
partner dok su ostali partneri na projektu osnovne škole,
razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Sjeverne
Makedonije, Bugarske i Hrvatske.
– Ovo je prvi projekt u kojem se Lucera prijavljuje kao
prijavitelj. Mi smo kao partner u ostalim projektima, međutim, u
ostalim projektima smo koristili tehnologiju proširene i
virtualne stvarnosti, dok smo u ovom projektu odlučili se za
tehnologiju snimanja 360 stupnjeva. Po mom mišljenju je to bila
zanemariva tehnologija pa smo pokušali partnerima pokazati
mogućnost te tehnologije. Posebno kad se to poveže s težnjom
očuvanja kulturne baštine i u smislu lokaliteta i običaja –
korištenje te tehnologije je zapravo dobivanje na vrijednosti –
rekao je voditelj projekta Robert Majhen, iz ludbreške Lucere.
Naglasio je kako su na treninzima razgovarali o tehnologiji, o
načinima upotrebe te tehnologije, međutim, intencija je bila
svemu dodati i kreativnu ljudsku kompetenciju.
– Svaka tehnologija bez ljudskog dodira ne bi imala smisla.
Koliko su bili uspješni, svjedoči činjenica da su uradci koji su
rađeni od učenika, zapravo imaju jako veliku vrijednost – kazao
je Majhen.
Erasmus projekt o digitalizaciji baštine zamišljen je na način da
učenici stariji od 12 godina nauče kako se radi s kamerom koja
snima 360°, da po pripremljenim scenarijima snime tri videa iz
područja likovne kulture, 3 iz područja glazbene kulture i 3 iz
povijesti. Snimljeni materijali koristit će se u nastavi na
inovativan način – škole će se opremiti virtualnim naočalama kako
bi učenici mogli “zaroniti” u svijet baštine i doživjeti ga na
novi, atraktivniji način.
– Dva su cilja ovog projekta. Jedan je bio upoznavanje s novom
tehnologijom, tehnologijom virtualne stvarnosti, a drugi cilje
bio je očuvanje baštine. Sam projekt je zamišljen na način da se
fokusiramo na tri područja, povijesti, likovne kulture i glazbene
kulture kako bismo snimili ono što su naši stari nekada provodili
i u ovom projektu bazirali smo se na tri teme. Snimili smo film o
Habekima, o limenom sastavu koji je bio poznat u 70-tim godinama
koji sad već ima četvrtu generaciju sudionika. Zatim smo snimili
jedan običaj koji je danas gotovo izmuro, a to je čehara, odnosno
čehanje perja. U povijesnom dijelu smo snimali i u Varaždinskim
Toplicama, a uglavnom smo se bazirali na Renesansni festival u
Koprivnici – rekla je Željka Marković Bilić, ravnateljica Osnovne
škole Veliki Bukovec.
U projekt su bili uključeni učenici osmog razreda koji su
započeli u sedmom razredu, jer virtualna stvarnost nije za
korištenje mlađih od 12 godina, a za nagradu troje učenika
putovalo je u Bugarsku.