Hrvatske željeznice

Umjesto 25, vožnja traje 100 minuta, a to ‘zadovoljstvo’ godišnje plaćaju 224 eura! Evo odgovora iz HŽ-a

Hrvatske željeznice i kašnjenje vlakova...

Stanovnici zapadnog dijela Zagrebačke županije muku muče s
kašnjenjem. Neki kasne u školu ili na fakultet, neki na sud, a
neki, iako krenu na vrijeme, na termin u liječničku ordinaciju
dođu nakon završenog radnog vremena, piše Slobodna
Dalmacija. A uzrok svih tih problema je – kašnjenje vlakova, piše
Net.hr

“Imala sam dogovoren pregled na Rebru u 9 sati, kupila sam kartu
Laduč – Glavni kolodvor s polaskom u 7.10 i uspjela zakasniti jer
je vožnja trajala gotovo dva sata umjesto 31 minute kako stoji na
stranici HŽ-a. Situacija me užasno uzrujala pa mi je tlak
podivljao, srećom uspjela sam obaviti pregled na koji sam čekala
mjesecima”, požalila se 66-godišnjakinja iz Laduča kolegama iz
Jutarnjeg lista.

Ne znaju ni hoće li vlak uopće doći

Linija koja prometuje od Harmice preko Savskog Marofa, Brdovca i
Zaprešića do Zagreba već tri dana ne prometuje. Građani se
žale, a na službenim stranicama Hrvatskih željeznica stoji
obavijest o odstupanju od voznog reda zbog radova s ogromnim
popisom izmjena u prometovanju na toj liniji.

Jedna od putnica, Kristina, već sedam godina putuje tom
linijom, a frustrira je to što vožnja umjesto 25 minuta traje sat
i 40 minuta, a strojovođa nikada ne najavi kašnjenje, niti kaže
razlog zašto vlak stoji. Kristina smatra da nije u redu da se za
takvu uslugu plaća puna cijena jer ona nije zadovoljavajuća.

“Vozni red i propuštanje vlakova tijekom radova su užasni. Kad
idem na posao između 7 i 8 sati, često u pretrpanom vlaku stojimo
po pola sata da bismo propustili vlak u kojemu je dvoje ljudi.
Vrhunac apsurda je kad u najvećoj gužvi pošalju jednu kompoziciju
vlaka pa ljudi više ne mogu ući u vlak već na zapadnom dijelu
Zagreba”, objasnila je putnica.

Ni Tihana u zadnje vrijeme nije imala dobra iskustva s
Hrvatskim željeznicama. Istaknula je da više ne može biti sigurna
ni da će vlak uopće doći.

“Nedavno sam kupila kartu i ušla u vlak, stajali smo 10 minuta
kad je kondukterka rekla da vlak danas ne vozi zbog nekog
problema. Ispostavilo se da je nestalo struje, po vrućini sam
pješačila do tramvajske stanice na kojoj je 40-ak ljudi čekalo
prijevoz”, prisjeća se Tihana.

Nakon toga, pokušala je dobiti povrat novca za kupljenu kartu, no
objasnili su joj da to nije moguće ako je karta kupljena preko
aplikacije. Ponudili su joj da se obrati telefonski, ali cijena
poziva iznosi gotovo trećinu karte, a na mail nikada nije dobila
odgovor.

Nemaju pravo na povrat novca

Putnike ljuti i to što ni aplikacija HŽPP Planer, koja bi trebala
u realnom vremenu obavještavati o svim kretanjima i kašnjenjima
vlakova, ne funkcionira.

“Software aplikacije je u skladu s organizacijom. Vlak 8009, koji
vozi samo do Glavnog, prema aplikaciji uredno i na vrijeme stiže
do Dugog Sela iako putnici čekaju još 20 minuta na kolodvoru. –
To je taj HŽ-ov virtualni svijet – ako u stvarnosti ne vozi,
barem u ‘virtuali’ ide po točnom rasporedu”, objasnila je jedna
od putnica.

Brojni stanovnici koji putuju tom linijom kupili su godišnje
pokaze koji koštaju 224,17 eura, a zbog kašnjenja vlakova
primorani su koristiti druga prijevozna sredstva tako da im pokaz
ništa ne znači.

Ipak, HŽ za kašnjenja inače isplaćuje naknadu u visini od 25%
cijene karte za kašnjenja od 60 do 119 minuta, kao i naknadu od
50% za dulja kašnjenja. No, karta za ovu relaciju iznosi četiri
eura tako da putnici nemaju pravo ni na kakav povrat.

“Radim u centru grada zbog čega mi osobni automobil nije opcija.
Sve i da uspijem pronaći parkirno mjesto, ostavila bih cijelu
plaću na parking. Putujem autobusom jer barem znam da će doći,
ali zbog gužve i presjedanja dnevno provedem i po tri sata u
javnom prijevozu”, objasnila je Tihana.

Svi putnici na ovoj relaciji smatraju da je remont pruge
potreban, no za kašnjenja vlakova krive lošu organizaciju.

HŽ: ‘Ispričavamo se putnicima zbog poteškoća’

“Na pitanje o kašnjenju jedna od djelatnica odgovorila je putnici
da Česi, Mađari i Nijemci imaju potpisan ugovor s ‘našima’ i da
njihovi vlakovi prometuju na vrijeme, dok domaći kasne jer treba
– osloboditi prugu”, prenosi Slobodna Dalmacija.

Upit o ovoj situaciji poslali smo Hrvatskim željeznicama, a
odgovor donosimo u cijelosti.

“Poštovani,

ispričavamo se putnicima zbog poteškoća tijekom putovanja zbog
radova na projektu modernizacije željezničke pruge na dionici
Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni
kolodvor. Taj se projekt nastavlja na obnovu 17,8 km duge pružne
dionice od Savskog Marofa do Kustošije, koja se izvodila od 2020.
do 2022.

Projekt “Modernizacija dionice Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni
kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor” provodi se na kratkoj, ali
jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na
sjecištu koridora RH1 i RH2 i kojom na dan prođe oko 150 vlakova.
Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni
teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Obnova navedene dionice
počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle
godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor. Zbog radova uvode
se posebne regulacije prometa na cijeloj pruzi od kolodvora
Savski Marof do Zagreb Glavnog kolodvora tijekom kojih neizbježno
dolazi do kašnjenja vlakova. Također želimo napomenuti da se
tijekom radova na mjestima radova uvode se tzv. lagane vožnje,
kapacitet pruge je prepolovljen te se na pojedinim relacijama
(prema Zaprešiću, Harmici i Savskom Marofu) dio vlakova mora
otkazivati.

A kad se svi radovi završe…

Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći
prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti
i interoperabilnost, a povećat će se propusna moć pruge i
mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom
prometu.”, piše
Net.hr
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije