Procijenjeno je da bi izrada glavnog projekta Grad trebala stajati 625 tisuća eura.
Mnogo godina Varaždinci čekaju rješenje vjerojatno najvećeg
gradskog prometnog problema, popularno zvanog – ‘kućanska rampa’.
Željeznička pruga koja istočni dio grada odsijeca od ostatka
njegova urbanog tkiva predmet je bavljenja svake gradske vlasti.
Stariji Varaždinci sjetit će se brojnih idejnih rješenja, od
kojih nijedno dosad nije doseglo neku zreliju fazu razrade.
Bivša gradska vlast na čelu s Ivanom Čehokom
imala je svoj novi projekt. Idejno rješenje izradio je
inženjer Božo Soldo, čak je za to rješenje
ishođena i lokacijska dozvola. No dolaskom SDP-a na vlast, novi
gradonačelnik Neven Bosilj
odustao je od tog projekta, pritom se pozivajući na struku
odnosno na objektivna ograničenja za njegovu provedbu.
– Ostao sam konsterniran kad sam dobio evaluacije dosad
napravljenog projekta. Kad bi se išlo na realizaciju podzemnog
rotora, on nema dovoljnu visinu. On bi bio prenizak za
interventna vozila, vatrogasci unutra ne bi mogli ući. I zbog
toga nećemo dobiti suglasnost MUP-a – rekao je nedugo nakon
dolaska na vlast i najavio izradu novog rješenja. Čehok i
Soldo, naravno, nisu bili oduševljeni. Ni dan danas ne
priznaju iznesene argumente i
tvrde da je riječ isključivo o političkom jalu.
Kako god bilo, nova vlast iznjedrila je novo idejno rješenje. Ako
ga ne realizira prije eventualne buduće promjene vlasti, vrlo je
vjerojatno da će i ono biti zapisano na listu nerealiziranih
ideja.
Ovo novo idejno rješenje po prvi puta problem ‘kućanske rampe’
rješava – mimo ‘kućanske rampe’. Naime, ta točka – koja služi kao
prometni spoj istočnog dijela grada s njegovim središnjim
dijelom, a koja je, zbog neposredne blizike željezničkog
kolodvora, prečesto zatvorena za promet – pokazala se
mjestom na kojem nije najpraktičnije riješiti problem. Pa je Grad
posegnuo za rješenjem koji će ova dva dijela grada spojiti nešto
sjevernije.
Idejni projekt, koji je gradska vlast javnosti
predstavila prije nešto više od godinu dana, predviđa
denivelirani pružni prijelaz koji bi povezao Ulicu Frana
Supila i Wissertovu ulicu s istočne strane pruge.
Prometno rješenje koje prati taj spoj sastoji se još od dva nova
kružna toka, jedan bi bio sjeverno kod željezničkog kolodvora,
drugi južno kod sadašnje kućanske rampe. Projektant je inženjer
Igor Mrak iz tvrtke Via
plan.
Iako su u javnosti iznesene određene kritike na
predloženo rješenje – ponajprije se to odnosi na
nelogičnost da ako iz Wissertove ulice želite nastaviti
prema jugu, prvo svojim vozilom morate krenuti ka sjeveru – s
ovim projektom gradska nastavlja dalje. Na redu je izrada
glavnog projekta. Dosad je, s datumom 14. kolovoza, završila faza
javnog savjetovanja s gospodarskim subjektima. Prihvaćene su
određene primjedbe te sada slijedi ponovna objava istog
savjetovanja, ali u skraćenom trajanju od pet dana, a nakon
toga objava samog nadmetanja.
Procijenjena vrijednost nabave je 500 tisuća eura, bez PDV-a. Rok
za izradu glavnog projekta bit će devet mjeseci. Nakon toga
slijedi ishođenje građevinske dozvole, zatim osiguranje
financijskih sredstava, a onda provedba javne nabave za vanjskog
voditelja projekta, nadzor i samu izgradnju. Hoće li prva lopata
biti zakopana do lokalnih izbora 2025. godine, teško je sa
sigurnošću reći jer u slučaju javnih nabava, pokazuje iskustvo,
stvari prečesto odudaraju od planiranog.